Kitoks mokyklos veidas: protmūšiai su vaikais, pyragų dienos ir tėvų bėgimo varžybos

Mokiniai / 123rf.com
Mokiniai / 123rf.com
Šaltinis: Projekto partnerio remiamas turinys
2015-11-16 15:38
AA

Tėvų įsitraukimas į mokyklos gyvenimą lemia ne tik vaikų nusiteikimą, jų mokymosi rezultatus, bet ir požiūrį į pačią mokyklą. Būtent todėl bene svarbiausias kiekvienos mokyklos bendruomenės klausimas, kaip prisijaukinti ir sudominti šių dienų darbe paskendusius bei nuolat skubančius tėvus? Pasak itin aktyviai į šį procesą įsitraukusių mokyklų, būdų yra apstu: nuo protmūšių su vaikais iki tėvų bėgimo varžybų.

Aktyvūs, bet siekis – dar aktyvesni

Tėvai per mažai įsilieja į mokyklos gyvenimą, nesidomi vaikais, nevaikšto į susirinkimus, neatvyksta į mokyklą pasiteirauti, kaip sekasi jų vaikui – tėvų mokyklos gyvenime nėra. Taip pasakytų tikrai nemaža dalis Lietuvos mokyklų bendruomenių.

Vis dėlto, padėtis nėra tokia juoda, kaip piešiama. Yra mokyklų, kurios į šį klausimą pažiūri šiuolaikiškai. Jos siūlo tėvams susiburti tokioms veikloms, kurios šiais laikais madingos, kurios aktualios šių dienų žmogui. Ir rezultatas tada – akivaizdus. Tėvų, ne tik aplankančių mokyklą, bet ir įsiliejančių į jos gyvenimą – daugėja.

Tėvų, ne tik aplankančių mokyklą, bet ir įsiliejančių į jos gyvenimą – daugėja.

Šiaulių Lieporių gimnazija – viena iš ugdymo įstaigų, kurios rado būdų pritraukti tėvus į mokykla. Gimnazijos direktorė Sigita Malinauskienė tuo džiaugiasi, tačiau prasitaria, kad aktyvių tėvelių norėtų sulaukti ir dar daugiau: „Atsižvelgiant į situaciją kitose Lietuvos mokyklose galėtume teigti, kad tėvai pakankamai aktyviai įsilieja į mokyklos veiklą, bet mes norėtume, kad aktyvių ir besidominčių ugdymo procesu tėvelių skaičius augtų.“

Išvykos į užsienį ir protmūšiai

Paprašytas įvardinti kelias mokinių tėvus sudominusias priemones, gimnazijos direktorė visų pirma įvardino tarptautinius „GRUNDTVIG“ projektus. „Jie suteikia galimybę vykti į kitas Europos valstybes, susipažinti su kitų šalių mokyklų bendruomenėmis ir jų veikla. Būtent tai paskatino tėvelius burtis į asociaciją „Lieporių mokyklos bendruomenė“, kuri vienija tėvelius, mokytojus ir mokinius. Projektui skyrus lėšų, tėvai pradėjo kartu su savo vaikais mokytis kalbų, informacinių technologijų ir taip patys įsitraukia į ugdymo procesą“, – pasakojo S. Malinauskienė.

Taip pat skaitykite: Tėvų vaidmuo mokykloje – nepageidaujami svečiai virsta visateisiais partneriais

Direktorė pasakojo ir apie itin šiuolaikiškus tėvelių įtraukimo būdus – vienas jų šiuo metu tapo pamėgti „Proto mūšiai“ su vaikais, kūrybinės dirbtuvės ar įvairios savanorystės akcijos.

Vienas iš kelių sudominti vaikų tėvus mokykla – leisti jiems patiems siūlyti, ką jie nori su mokyklos bendruomene, vaikais veikti.

S. Malinauskienės teigimu, vienas iš kelių sudominti vaikų tėvus mokykla – leisti jiems patiems siūlyti, ką jie nori su mokyklos bendruomene, vaikais veikti.

„Regima nauda jau jaučiama iš to, kad ne mes siūlome ir siekiame tėvelius įtraukti į veiklą, bet patys tėveliai siūlo ir organizuoja veiklas, įtraukiančias visą bendruomenę. Tėvelius lyderius geriau ir greičiau supranta kitų mokinių tėvai, jie yra artimesni vienas kitam nei mokytojas“, – kalbėjo pašnekovė.

Pozityvūs pokyčiai

Apie tėvų įsitraukimo į mokyklos gyvenimą temą pasikalbėti sutiko ir Joniškio r. Kriukų pagrindinės mokyklos mokytojas Ligita Eitkevičienė. „Manau, jog tėvų aktyvumo problema labai aktuali daugeliui šalies mokyklų. Visai nesvarbu, ar tai kaimo, ar miesto ugdymo įstaiga. Kodėl? Gal nuskambės banaliai, bet, ko gero, tai dar sovietinių laikų atributas: atvedei vaiką į mokyklą ir viskas dabar jau tegul gerbiami pedagogai auklėja. O iš tiesų, taip neturėtų būti. Mūsų mokykla – ne išimtis“, – kalbėjo mokytoja.

Taip pat skaitykite:Lietuviai – vieni mažiausiai į vaikų ugdymą įsitraukiančių tėvų Europoje

„Ne sykį esame kėlę klausimą apie tėvų įsitraukimą į vaikų ugdymo procesą ir vis dar keliame... Esame šalies paribio mokykla, klesti nedarbas, vis daugiau vaikų į mokyklą ateina lydimi tik vieno iš tėvelių ir tai, be abejo, nedžiugina. Situacija niekad nebuvo tokia, kokios tikisi ar norėtų mokytojai, bet per pastaruosius keletą metų tikrai pastebimi pozityvūs pokyčiai. Yra tėvų, kurie nuoširdžiai rūpinasi savo vaikų veikla ir mokymusi nuo pat darželio iki mokyklos pabaigimo“, – pozityvesnėmis tendencijomis džiaugėsi L. Eitkevičienė.

Pyragų dienos ir bėgimo varžybos

L. Eitkevičienė tikino, kad pastangų įtraukti tėvus į mokyklos veiklą Kriukų mokyklos bendruomenė deda tikrai daug. „Išties visi dirbame kryptingai ir darniai: jei ką sugalvojame vykdyti, tai įsitraukia visas mokytojų kolektyvas. Viena iš priemonių, padėjusių mums lengviau suprasti vieniems kitus (kalbama apie mokytojus ir tėvus) buvo „Alternatyviojo ugdymo“ projektas. Jame dalyvavę tėvai kartu su vaikais turėjo pasirašyti trišales bendradarbiavimo sutartis, pagal kurias privalėjo aktyviai bendradarbiauti su vaiko koordinatoriumi. Taip sukonstruotas santykis buvo naujas, bet efektyvus būdas padėti vaikui mokytis“, – pasakojo pedagogė.

Turime, be abejo, tradicinių veiklų, kurių be tėvų dalyvavimo jau nebeįsivaizduojame. Viena jų – rudeninis Olimpinis bėgimas.

Pasak Kriukų pagrindinės mokyklos mokytojos labai pasiteisino ir organizuoti pozityvios tėvystės įgūdžių mokymai. „Šiemet ketiname juos pakartoti. Praėjusiais metais per ,,Atvirų durų'' dienas organizavome „Tėvelių klasę“. Tėvai, pasiryžę vienai dienai sugrįžti į mokyklinį suolą, ne tik turėjo įvairių dalykų pamokas, kurias vedė jų vaikus mokantys mokytojai, bet ir susipažino su IT galimybėmis mokymosi procese, bei kartu su visais pietavo valgykloje ir žaidė stalo tenisą“, – kalbėjo mokytoja.

L. Eitkevičienė taip pat pasakojo, kad prieš keletą metų mokykla buvo subūrusi mokytojų ir mamų tinklinio komandą, atstovavusią mokyklai rajono sporto varžybose. „Tėvai kartu su mokiniais yra dalyvavę ir respublikiniame konkurse,,Rašom“' bei šiaurietiškomis lazdomis keliavę į žygius. Jau antrus metus būtent tėvai mokykloje imasi iniciatyvos organizuoti „Pyragų dieną“ ir ryžtasi sukurti atskirą šventinį pasirodymą mokyklos kalėdiniame renginyje.

Turime, be abejo, tradicinių veiklų, kurių be tėvų dalyvavimo jau nebeįsivaizduojame. Viena jų – rudeninis olimpinis bėgimas. Šiemet bėgo net keli seneliai. Kitaip tariant, mokinių tėvams stengiamės pasiūlyti įvairiapusę veiklą, apimančią ir renginius, ir mokslą, ir sveikatinimą“, – puikių iniciatyvų idėjomis dalinosi pedagogė.

Labiausiai, pasak L. Eitkevičienės, mokykla džiaugiasi įsikūrusiu „Tėvų klubu“. „Labai norėtųsi manyti, jog mokyklos pastangos, įvairiapusiškai bendradarbiauti su tėvais, buvo viena priežasčių, įkvėpusių tėvus įkurti „Tėvelių klubą“. Taip, tai jų pačių mintis. Dabar jie yra susikūrė ir „Facebook“ paskyrą“, – vieną iš didžiausių pasiekimų pristatė mokytoja. Pasak jos, šis darinys dar jaunas, bet pagalbą mokykla jaučiame jau dabar ir už tokį gražų bendradarbiavimą yra labai dėkinga.

2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijomis bus finansuojami projektai, skatinantys telkti mokyklos bendruomenę ir gerinti bendrojo ugdymo kokybę.

Kaip padidinti  tėvų įsitraukimą į mokyklos gyvenimą ir vaiko ugdymą? Nors oficialūs tėvų susirinkimai – tik labai nedidelė šio proceso dalis, apklausos rodo, kad net ir tokia įsitraukimo forma vis mažiau patraukti tėvams. Ar sutinkate, kad aktyvus dalyvavimas mokyklos gyvenime yra būtinybė, o ne pasirinkimas? Ko reikia, kad tėvų susirinkimai nebūtų ignoruojami? Su kokiais sunkumais susiduriate spręsdami vaikų  problemas mokykloje?

Mokytojai, tėveliai, kviečiame pasidalinti savo mintimis. Jūsų istorijų ir nuomonių laukiame adresu tevu.susirinkimas@15min.lt. Įdomiausius laiškus publikuosime.

ES logotipas