Kaip saugiai bėgioti šaltuoju metų sezonu?

Mindaugas ir Ignas / Asmeninio archyvo nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2017-11-03 12:05
Dauguma vasaros sezonu parkuose bėgančių entuziastų, baimindamiesi šaltų orų bei įvairių peršalimo ligų, atvėsus orams grįžta į sporto sales. Bandydami išvengti negalavimų, bėgimą lauke iškeičia į bėgimą ant takelio uždarame sporto klube. Ar visuomet taip elgtis teisingiausia?

Svarbu per daug neprisirengti

Norint teisingai bėgioti šaltuoju metų sezonu, būtinas specialus pasiruošimas. Visų pirma, reikia tinkamai pasirinkti aprangą. Sporto treneris bei maratonų bėgikas Mindaugas Šatkus įsitikinęs, kad sportuojant, o ypač bėgant, lauke šaltuoju metų sezonu svarbiausia yra neapsirengti per šiltai. Jei bėgama lauke, kai termometro stulpelis rodo iki -10 ° C, užtektų termomarškinėlių ir striukės, kuri apsaugotų nuo vėjo. Didžiausias dėmesys turėtų būti skiriamas galvos apdangalams.

„Bėgant šaltuoju metų sezonu būtinai reikia pasirūpinti plona kepure arba galvos juosta. Taip pat per didesnius šalčius reikėtų turėti kaklajuostę, jog apsaugotume kaklą bei su ja užsidengtume burną nuo šalčio.“

Be to, labai svarbu, kad sporto metu susidariusio prakaito drėgmė nesilaikytų ant kūno. Todėl fizinio krūvio metu suprakaitavus nereikėtų daryti atvėsimo pratimų lauke ir kuo greičiau grįžus namo pasikeisti sudrėkusius drabužius į sausus.

Padeda išvengti peršalimo

Jeigu lauko temperatūra yra +5° C, tai norint bėgti reikėtų pasirinkti tokią aprangą, lyg eitume pasivaikščioti prie +15° C šilumos.

Medicinos diagnostikos ir gydymo centro sporto medicinos gydytojas Kęstutis Linkus sako, kad pagrindinė taisyklė renkantis aprangą bėgimui lauke – prie esamos lauko temperatūros pridėti 10° C šilumos. „Pavyzdžiui, jeigu lauko temperatūra yra +5° C, tai norint bėgti reikėtų pasirinkti tokią aprangą, lyg eitume pasivaikščioti prie +15° C šilumos“, – tikina K. Linkus ir priduria, kad bėgimas lauke, lyginant su sportu uždarose patalpose, turi daugybę pranašumų. Sporto salėse vienu metu yra labai daug žmonių, gausybė dulkių bei mažiau deguonies. „Bėgimas gryname ore stimuliuoja imuninę sistemą, gerina organizmo adaptaciją šaltam orui. Tai vienareikšmiškai padeda išvengti peršalimo ligų.“

Lėtesnis apšilimas

Apšilimas yra svarbiausia sporto dalis. Pasak bėgimo entuziasto, blogo „Bėgiko užrašai“ autoriaus Igno Dombrauskio, šaltuoju metų sezonu jis turėtų būti ne toks greitas, kaip vasarą. Be to, apšilti reikėtų nestaigiais judesiais.

„Šaltuoju metu raumenys yra labiau sustingę, todėl tarkim, sąnarių sukimo amplitudės turėtų būti mažesnės, naudojama mažiau greičio. Reikia įšilti po truputį, palengva. Pavyzdžiui, tik pradėjus važiuoti su automobiliu, nėra važiuojama iškart 100 km/h greičiu, važiuojama iš lėto, nuosekliai greitėjant. Tuo reikėtų vadovautis ir darant apšilimą prieš intensyvų sportą.“

Elaima.lt

Naujausi straipsniai