Kaip reklamuoti košę ar kino filme įamžinti karantino paliestą kasdienybę: virtualios reklamos ir kino pamokos moksleiviams

Medijų raštingumo projektas „Dideli maži ekranai“
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2020-04-24 08:23
Koronavirusas pakeitė daugelio realybę ir įpročius. Kone pirmieji karantino įtaką pajuto moksleiviai ir mokytojai pradėję nuotolinį mokymą. Kad šis laikotarpis neprailgtų ir taptų galimybe išmokti kažko naujo ir įdomaus, medijų raštingumo projektas „Dideli maži ekranai“ atveria internetines kūrybines dirbtuves, kuriose – profesionalios ir vizualiai įtraukiančios pamokos apie reklamos ir kino pasaulį.

Projektas „Dideli maži ekranai“ – tai ketvirtus metus vykdomas Britų tarybos ir medijų edukacijos bei tyrimų centro „Meno avilys“ medijų raštingumo projektas mokykloms. Juo siekiama ugdyti Lietuvos mokytojų ir vyresniųjų klasių mokinių medijų raštingumą, ypatingą dėmesį kreipiant į audiovizualines medijas ir mokiniams aktualius medijų produktus: kino filmus, socialinius tinklus, kompiuterinius žaidimus, reklamą, televiziją ir multimedijų žurnalistiką.

„Paskelbus karantiną Lietuvoje, kaip ir visi, turėjome greitai persiorientuoti ir visas suplanuotas projekto veiklas perkelti į virtualią erdvę. Turėdami mintyje, jog mūsų projekto dalyviai – mokiniai ir mokytojai – šiuo metu ypač daug dirba ir yra kiek pavargę, norėjome sukurti kažką, kas jiems netaptų dar viena prievole, o priešingai – įkvėptų ir paskatintų kurti. Taip ir gimė idėja filmuoti vaizdo pamokas – kūrybines dirbtuves bei dalintis jomis ne tik su projekte dalyvaujančiomis mokyklomis, bet ir su visais Lietuvos moksleiviais bei mokytojais“, pasakoja projekto „Dideli maži ekranai“ vadovė Dovilė Alėbaitė.

Vaizdo pamokos susideda iš kelių dalių, kuriose animatorė Eglė Mameniškytė ir režisierius Klementas Davidavičius kviečia susipažinti su kino ir reklamos pasauliu iš arčiau. Pamokose pasakojama apie šias medijas ir jų formas, pristatomi reklamos ir kino gamybos procesai, audiovizualinės kalbos elementai, taisyklės bei patarimai prieš filmuojant savo kūrinį, supažindinama su montažo procesu keliose kompiuterio programose ir mobiliojo telefono programėlėse.

 Medijų raštingumo projektas „Dideli maži ekranai“
Medijų raštingumo projektas „Dideli maži ekranai“

Kaip gi be namų darbų? Moksleiviai, peržiūrėję reklamos įvadą, gebės atskirti socialinę reklamą nuo komercinės, įvardinti kiekvienos bruožus, o taip pat nufotografuoti savo rytinę košę taip, tarsi ji būtų iš kuo tikriausios TV reklamos. Kino įvado pabaigoje – iššūkis įamžinti kasdienybės objektus taip, kaip filme. Tokia kūrybinė užduotis lydi kiekvieną dirbtuvių pamoką.

Projekto „Dideli maži ekranai“ reklamos ir kino dirbtuvės: https://www.didelimaziekranai.lt/vaizdo-pamokos

Apie Britų tarybą Lietuvoje:

Britų taryba yra tarptautinė Jungtinės karalystės švietimo ir kultūrinių ryšių organizacija, Lietuvoje veikianti nuo 1992 metų. Per savo ilgametę veiklą Britų tarybos Vilniaus biuras įgyvendino daug programų ir iniciatyvų, skirtų tobulinti anglų kalbos mokymą, puoselėti bendradarbiavimą kultūros srityje bei plėtoti švietimo ir menų mainus tarp Jungtinės karalystės ir Lietuvos.

Nuo 2016 m. visoje Lietuvoje aktyviai įgyvendinami projektai yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos „People to People“ dalis. Šiais projektais Lietuvoje siekiama skatinti toleranciją, bendruomenių sutelktumą, ugdyti XXI-jo amžiaus įgūdžius, medijų raštingumą, savarankiškumą ir pilietiškumą.

Temos:
Kinas

Naujausi straipsniai