Kaip pirkėjai elgiasi per išpardavimus: spontaniškai ar racionaliai?

Moteris parduotuvėje / Vida Press nuotr.
Moteris parduotuvėje / Vida Press nuotr.
Šaltinis: Ji24.lt
2017-07-22 12:00
AA

Darbiniams susitikimams – mėlynas vyriškas švarkas, kostiumas ar klasikinių spalvų marškiniai, laisvalaikio iškyloms – marškinėliai, sportinės, lengvos, stilingos kelnės. Darbui – moteriškas juodas kostiumėlis, laisvalaikiui – lengvos striukės ir palaidinės. Išpardavimų metu tokie laimikiai dažniausiai atsiduria pirkinių krepšiuose.

Pirkėjai ateina atlikę „namų darbus“

Vis daugiau klientų prieš ateidami į parduotuvę drabužių kolekcijas būna apžiūrėję internetinėje parduotuvėje ir atsirinkę tai, kas juos domina, ką nori pasimatuoti.

Prekybininkų teigimu, pastaraisiais metais vis daugiau klientų prieš ateidami į parduotuvę būna paruošę „namų darbus“ – drabužių kolekcijas apžiūrėję internetinėje parduotuvėje ir atsirinkę tai, kas juos domina, ką nori pasimatuoti. Todėl net ir per išpardavimus vis rečiau pasitaiko spontaniškų, emocijomis paremtų sprendimų.

Birutė Kalanovaitė, prekybos ir laisvalaikio centro „Panorama“ vadovė, pastebi, kad pirkėjai tampa racionalesni, smalsesni, atėję į parduotuvę žino, kokio laimikio ieško. Klientams svarbi ir aptarnavimo kokybė.

Nuolaida nebeturi tiek įtakos, kaip anksčiau

„Vien tik vitrinoje įdėti nuolaidos skaičių raudoname fone ir tikėtis, kad per išpardavimus pradės plūsti pirkėjai, neverta. Žinoma, kaina turi įtakos, bet nebe tiek daug, kaip prieš 5–7 metus. Pirkėjai vertina ir profesionalų konsultavimą, ir nuoširdžius patarimus, kuris drabužis geriau tinka. Net ir per išpardavimus kiekviena detalė yra svarbi“, – neabejoja B. Kalanovaitė.

Edgaras Rudzinskas, „Pietro Filipi LT“ vadovas, teigia, kad spontaniškumo rinkoje labai mažai todėl, kad išpardavimai tęsiasi ilgai. „Prieš 5 metus 20 proc. nuolaida visai kolekcijai viliojo, o dabar ji nublanksta. Žmonės daug keliauja, domisi, smalsauja, viską tikrina internete. Konkurencinė aplinka arši, rinka maža, todėl net ir išpardavimų metu vien tik nuolaidomis pritraukti pirkėjų vis sunkiau. Jie ateina žinodami, ko nori, ir tikisi profesionalių konsultacijų“, – sako E. Rudzinskas.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Neturiu ką apsirengti“ sindromas: kaip nustoti pirkti drabužius, kurių nenešiojame

Moterys parduotuvėje / Vida Press nuotr.

Išpardavimų metu pirkėjai pasikeičia

Prekybininkai pastebi, kad didžiųjų išpardavimų metu pirkėjai pasikeičia – į parduotuves drąsiau ateina žmonės, kurie įsigyti drabužių už visą kainą sezono pradžioje negali.

„Klientų elgsena skirtinguose prekybos centruose šiek tiek skiriasi – vieni yra labiau jautrūs kainoms nei kiti. Pavyzdžiui, „Panoramoje“ esančios „Ivo Nikkolo“ parduotuvės klientėms išpardavimai nėra tokie svarbūs kaip kituose prekybos centruose Kaune ar Klaipėdoje. Moterys perka tada, kai yra poreikis ir kai randa patikusį modelį, emocijomis vadovaujasi rečiau“, – sako Alina Kemežienė. „Baltika Lietuva“ rinkodaros vadovė.

Pasak jos, panašiai elgiasi ir „Baltman“ klientai – ateina tada, kai jau negali atidėlioti: atšalo oras – reikia striukės, susidėvėjo kostiumas, liko vos kelios dienos iki šventės ir pan.

Dar viena tendencija, kurią pastebi prekybininkai, pirkėjai nepuola pirkti drabužių pirmosiomis išpardavimų dienomis. Juras Veželis, „Sportland“ vadovas, teigia, kad pirkėjai niekur neskuba, nors, kai vėliau įvertinamos išlaidos, per išpardavimus išleidžiama 30 proc. daugiau, nei pirkdami įprastai.

Prekybininkai sako, kad išpardavimų metu ne tik galima pigiau išsirinkti prekę, kuri anksčiau nebuvo pirmo būtinumo, bet ir pagalvoti apie ateinantį rudens ir žiemos sezoną. Tradiciškai vasariniai išpardavimai tęsiasi iki liepos pabaigos.

Sekite naujienas ir mūsų „Facebook“ puslapyje!