Kaip nugalėti naujų santykių baimę?

Pasimatymas / Vida Press nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2016-07-28 20:30
Kai skausmingai nutrūksta ilgalaikiai santykiai, labai sunku ryžtis vėl patikėti meile ar net draugyste. Kaip nugalėti abejones ir nerimą? Kaip neimti manyti, kad „visi vyrai tokie“ ir slėptis nuo naujų jausmų, nes baisu vėl būti įskaudintai? Pataria psichologė Shannon Kolakowski.

Būkite atviresnė

Pirmiausia reikėtų susilpninti savo „gynybą“ – tai yra sugebėti atsiskleisti, nugalėti baimę susidraugauti su nepažįstamu žmogumi.

Kas mums trukdo atskleisti kitam žmogui savo išgyvenimus ar tiesiog pabandyti išsakyti savo nuomonę? Uždarumas ir nerimas likti nesuprastai. Pilna knygų, siūlančių įvairiausias strategijas, kaip reikėtų užmegzti pokalbį, sužavėti pašnekovą ir jį sudominti. Tačiau nuoširdiems santykiams reikia tik vieno dalyko – atvirumo. Atsipalaidavęs, atviras žmogus visada kelia simpatiją. Taigi, pirmiausiai reikėtų susilpninti savo „gynybą“ – tai yra sugebėti atsiskleisti, nugalėti baimę susidraugauti su nepažįstamu žmogumi. Nors jums gali atrodyti priešingai, tačiau visiškai paprasta kalbėti tai, ką galvojate ir jaučiate, leisti aplinkiniams suprasti, kas jums svarbu.

Liaukitės bijoti būti nesuprasta

Viena iš priežasčių, kodėl mes užsidarome savo kiaute, – baimė, kad mus pasmerks, iš mūsų pasijuoks ar nesupras. Kartais to taip bijome, kad iškreiptai suvokiame realybę – mums atrodo, kad partneris mus kritiškai vertina, nors taip nėra. O jei santykiai klostosi ne taip, kaip tikėjomės, automatiškai kaltiname save. Mums atrodo, kad partneris mato vien tik mūsų minusus ir klaidas. Taip atsitinka todėl, kad moterys, kurios kenčia dėl padidėjusio nerimo, dažniausiai turi žemą savivertę. Jos itin kritiškai save vertina, teisia net už menkiausias klaideles ir joms atrodo, kad aplinkiniai lygiai tokios pat nuomonės apie jas. Taigi, tokia pozicija tiesiog neleidžia būti nuoširdžiai ir nebijoti atrodyti pažeidžiamai.

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

Stiprinkite savivertę

Gali atrodyti, kad kai esame įsitempusios, labai jautriai reaguojame į bet kokius aplinkinių elgesio signalus. Tačiau taip nėra. Įtampa mus verčia pastebėti vien tik negatyvius signalus, o kartais mes juos tiesiog susikuriame savo vaizduotėje. Taigi, tada rizikuojame prarasti savo gyvenimo kontrolę ir tapti savo baimių vergėmis.

Kaip ištrūkti iš šito nelemto rato? Stiprinkite savivertę. Jei mes patenkintos savimi, žinome savo vertę ir į gyvenimiškąją patirtį, kokia ji bebūtų, žvelgiame kaip į naudingas pamokas, tai nesigraušime dėl smulkmenų. Ramindamos vidinį kritiką, mes nustojame koncentruotis į savo išgyvenimus ir turime galimybę veikti be įtampos.

Venkite tapti dramos karaliene

Nerimas gali taip užvaldyti, kad kiekviena sunkesnė situacija jau atrodys kaip visiška katastrofa. Jei jūs, eidama į pasimatymą, net virpate nuo minties, kad galbūt nulūš bato kulniukas ar praplyš kojinė, o gal kažką ne taip leptelsite, tai, ko gero, būsite tokia įsitempusi, kad klaidingai išsiaiškinsite net pačią nekalčiausią pašnekovo frazę ir susitikimas bus sugadintas.

Pabandykite tiesiog nebegirdėti to, ką jums sako vidinis balsas, atsiminkite, kad baimės akys didelės. Prieš pasimatymą pabandykite užsirašyti, ko iš jo tikitės, ir paanalizuokite savo mintis. Ar jos realistiškos? O be to, atsiminkite, kad partneris irgi jaudinasi. Ir gal nė kiek ne mažiau.

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

Lavinkite emocinį intelektą

Nerimas minta mintimis apie praeitį ir ateitį – kartais jos taip užvaldo, kad tiesiog atima jėgas. Būkite sąmoninga – koncentruokitės į tai, kas vyksta čia ir dabar. Nustokite vertinti emocijas – tiesiog įvardinkite jas.

Norėdamos lavinti emocinį intelektą, atkreipkite dėmesį į keletą dalykų:

1. Neignoruokite ir neužgniaužkite emocijų – stebėkite ir įvardinkite jas.

2. Emocijas galima išnaudoti kaip kurą – jos gali paskatinti veikti.

3. Neleiskite neigiamoms emocijoms savęs užvaldyti. Išmokite save analizuoti jas tarsi iš svetimo žmogaus perspektyvos ir nuolat prie jų mintyse nebegrįžkite.

4. Stenkitės pastebėti kito žmogaus emocijas, reaguokite į jas.

5. Parodykite žmogui, kad suprantate jo jausmus ir jį palaikote.

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.
Elaima.lt

Naujausi straipsniai

Kepta dorada / Skaitytojos nuotr.

Reklama