Jurgos Šeduikytės vaizdo klipui pelkę pasirinkęs režisierius Ričardas Matačius: „Šį kartą norėjau iššūkio“

Režisierius Ričardas Matačius ir operatorius Simonas Glinskis (dešinėje) / Mariaus Žičiaus nuotr.
Režisierius Ričardas Matačius ir operatorius Simonas Glinskis (dešinėje) / Mariaus Žičiaus nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2012-07-27 15:38
AA

„Norėjo lėto ir nežemiško vaizdo klipo“, – sako atlikėjos Jurgos Šeduikytės naujausio vaizdo klipo režisierius Ričardas Matačius. Dėl šios priežasties vyras visus komandos narius ir nusitempė į šalia Vilniaus tyvuliuojančią pelkę.

Vaizdo klipo montavimo darbams judant į pabaigą, Žmonės.lt pakalbino Ričardą Matačių ne tik apie netikėtą sumanymą filmuoti pelkėje, bet ir apie vaizdo klipų rinką Lietuvoje.

Tad, kaip sekėsi filmuoti Jurgos vaizdo klipą?

Sekėsi gana sunkiai... Keturiolika valandų sėdėjome pelkėje ir klampojome per dumblą. Nėra lengva judėti, todėl visi labai pavargo.

Ir šiaip turbūt ne pati maloniausia aplinka?

Daugiau nemalonumo buvo Jurgai ir aktoriams, nei mums, filmavimo komandai, nes mes buvome apsirūpinę botais ir visais kitais dalykais. Mes jautėmės saugūs, ko nepasakyčiau apie Jurgą ir aktorius. Juk pelkėje pilna visokių siurbėlių... 

Filmavimo akimirka / Mariaus Žičiaus nuotr.

Tad kodėl pasirinkote vaizdo klipą filmuoti pelkėje?

Kai Jurga atėjo su savo idėja pas mane, viskas pasirodė pernelyg komplikuota, nes, kaip žinia, Lietuvoje su finansais visada sudėtinga. Ypač muzikinių klipų rinkoje. Pergalvojau idėją, pakalbėjome ir padiskutavome su operatoriumi. Kadangi reikėjo nestandartinės ir keistos vietos, pagal scenarijų mums tiko pelkė.

Ar dažnai tenka filmuoti tokiose neįprastose vietose?

Nebūna labai ekstremalių sąlygų, tačiau šį kartą norėjau iššūkio, kad būtų kitokia erdvė, laikas. Visi kažkaip kitaip jautėsi tokioje erdvėje filmuojant.

Jurgos kūrinys yra gana lėtas, todėl ir klipo norėjosi lėto ir nežemiško. Jis bus keistos stilistikos ir spalvos, ne kraštovaizdis – ne lietuviškas.

Atskleiskite, kaip sukurti gerą vaizdo klipą, kai, rodos, tokios atlikėjos kaip Lady Gaga, savo klipuose parodė viską, ką tik įmanoma?

Manau, kad vaizdo klipų gamyboje yra dvi pusės: tie, kurie turi daug pinigų ir vaizdo klipai tą aiškiai ir parodo. Kalbu apie visus popsus – lady gagas ar rihannas. Jų klipai yra apie nieką, tiesiog muzikos iliustracija. O kita pusė yra ta, kuri neturi pinigų, bet turi idėjų. Todėl tokios grupės ir eina ant konceptualumo ir idėjų.

Kai nėra pinigų, reikia superinės idėjos ir kūrybiškumo?

Nebūtinai. Ne visada klipas turi būti genialus ar turėti istoriją, kartais viskas slypi paprastume.

Ar vaizdo klipas ir daina yra vienas neatsiejamas organizmas ar tai du atskiri dalykai?

Man gražiausia, kai kūrinys siejasi su vaizdu. Aš visada paskaitau dainos tekstą, stengiuosi kalbėtis su muzikantais, apie ką yra jų kūrinys, ką juo norima pasakyti. Tada ieškau idėjos, kuri kažkiek sietųsi su daina. Kartais, kai kūrinys greitas, norisi daryti lėtą vaizdo klipą, o šiuo atveju, norėjo tokio, kaip ir pats kūrinys. Lėto, plastiško, minkšto, be agresijos...

Deja, šiuo metu Lietuvoje nėra erdvės, kur atlikėjai ir grupės galėtų rodyti savo vaizdo klipus. Neseniai dar turėjome MTV televiziją, tačiau dabar ir jos nebeliko. 

Taip, bet nematau tame problemos. Esu matęs, kaip uždaruose vakarėliuose namuose žmonės pasistato projektorių ir leidžia „Youtube“ dainas. Yra ir kiti interneto kanalai, kuriuose puikiai sukasi klipai.

Aišku, minusas, kad Lietuvoje nėra muzikinių kanalų ir net muzikinių laidų. Man tai yra keista. Lietuva yra pamiršusi, kad muzikos kultūra yra viena stipresnių visame pasaulyje ir turi didelę rinkos dalį. O mes net paprastos laidos per televiziją neturime, kurioje būtų kalbama apie popmuziką, džiazą, įvairias naujienas. Bet žinoma, kaimui to nereikia...

Filmavimo akimirka / Mariaus Žičiaus nuotr.