Juozas Statkevičius apie artėjantį šou: „Kolekcijoje kuriamas brutalios ir emancipuotos moters įvaizdis“

Juozas Statkevičius  Vilniaus „Kristianos“ salone pristatė savo darbus/Irmanto Gelūno nuotr.
Juozas Statkevičius Vilniaus „Kristianos“ salone pristatė savo darbus/Irmanto Gelūno nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2019-11-13 11:33
AA

Beveik po trisdešimties metų Juozo Statkevičiaus Haute Couture mados šou lapkričio 20 d. grįžta į LITEXPO rūmus. Šou kurianti komanda žada sudėtingiausius techninius sprendimus, kurių tikslas yra priartinti žiūrovą prie mados kūrinių.

Pasak mados dizainerio Juozo Statkevičiaus, viena iš priežasčių, kodėl mados šou šiemet grįžtą į LITEXPO, kur jo kolekcija buvo demonstruota 1991-aisiais, yra ta, kad palyginus neseniai atnaujintose pagrindinėse salėse galima įgyvendinti idėjas, kurių nepavyktų atskleisti kitur.

Šou scenografė Elvita Brazdylytė džiaugiasi, kad „šou erdvės mastelis yra žvėriškas“. Anot jos, čia pavyko suprojektuot podiumą, kuris netilptų jokioje Vilniaus arenoje. Šiemet Juozo Statkevičiaus mados kolekcija bus pristatyta ant ilgiausio, net 150-ies metrų podiumo.

„Scenografijos esmė yra priartinti žmones, norėjome, kad jie butų neatskirti nuo veiksmo ir tai pavyko. Toliausiai sėdintys žmonės bus už 5-ių metrų nuo podiumo, to dar nebuvo panašaus mastelio šou“,  – sako E. Brazdylytė.

Šviesų dailininkas Tadas Valeika prisipažįsta nenorintis stebinti prožektorių kiekiu ar aparatūros tonomis.

„Tai techniškai sudėtingiausias mados renginys, bet mes siekiame ne fejerverkų įspūdžio. Apšvietimo kokybė pasiekiama tuomet, kai pavyksta rasti kompromisą tarp žiūrovų, fotografų  ir pačio Juozo poreikių. Tam reikia subtiliai projektuoti skirtingas spalvų temperatūras įvairiomis kryptimis ir derinti daugybę smulkmenų, kurių visuma padeda išgauti 3D įspūdį ir prabangos jausmą“, – pasakoja jis.

T. Valeika skaičiuoja, kad vien įgyvendinti techninius šou sprendimus, tai yra suderinti akustiką, apšvietimą, sumontuoti konstrukcijas, scenografiją įvairioms profesionalų komandoms užtrunka tris paras darbo, kuris nesustoja nei minutei. Vien apšvietėjų komandoje yra dirba 16 žmonių.

Pasak J. Statkevičiaus, šiemet mados šou idėja yra persmelkta prabangaus  patogumo.

„Moterys yra moterys, jos visada nori išlikti kerinčios, paslaptingos ir visada žavingos. Tai lėta mada. Aukštosios mados  rūbai yra kokybiški – jie gyvena ilgai  ir neturi nieko bendro su greitu vartojimu. Tikri mados kūriniai keliauja iš kartos į kartą. Juos močiutė perduoda mamai, o mama – dukrai. Tai naujas požiūris šiuolaikiniame couture mados kelyje. Aukštoji mada  vėl atgimsta visomis savo spalvomis, išmone, plonybėmis, rankų darbu... Tai yra aukštosios mados esmė”, – apie kolekciją pasakoja J. Statkevičius.

Šiemet Juozo Statkevičiaus Haute Couture mados šou režisuoja GINTARAS VARNAS,  prie idėjų generavimo visada prisideda rašytoja Kristina Sabaliauskaitė, modelių pasirodymui vadovauja Renata Mikailionytė, stilistinius sprendimus J. Statkevičius kuria kartu su Karina Leontjeva. Podiumu žengs žymios ir garsios moterys – operos solistė Asmik Grigorian, teatro ir kino aktorė bei dainininkė Severija Janušauskaitė, top modeliai Julija Steponavičiūtė, Karolina Toleikytė,  Aistė Regina Klivečkaitė, Asta Valentaitė ir daug kitų. Garso takelį kuria DJ Andrius Alien. 

Iš viso J. Statkevičiaus šou įgyvendina daugiau kaip 250 žmonių komanda.