Jungtiniuose Arabų Emyratuose atostogavusi Inga Stumbrienė aukso turguje apsipirkti neišdrįso

2015-01-15 18:18

Retas kuris nemėgsta keliauti, o štai Inga Stumbrienė (31) keliones tiesiog dievina: dažnai vos sugrįžusi iš vienos ji jau tyliai imasi planuoti kitą. Šįsyk moteris kartu su vyru Aivaru, sūnumi Gabrieliumi ir dukra Estela savaitę ilsėjosi Jungtiniuose Arabų Emyratuose, kur sutiko ir Kalėdas, ir Naujuosius metus.

Šeima įsikūrė jaukiame viešbutyje Al Fudžairoje, kiek atokiau Dubajaus. Iš pradžių ketino ten vykti kartu su seneliais, tačiau vėliau planai kiek pasikeitė. „Jungtiniai Arabų Emyratai mums būdavo tik tarpinė stotelė tarp kitų skrydžių, tačiau man jau seniai kirbėjo mintis, kad reikėtų aplankyti tuos pasaulio architektūros stebuklus, apie kuriuos žmonės tiek kalba. Nutarėme su šeima ir seneliais čia sutikti Naujuosius metus: būtent jie  pernai ten šventė ir liko sužavėti. Vis dėlto paskutinę minutę išėjo taip, kad vykome tik mes keturiese, be jų“, – Žmonės.lt pasakojo I.Stumbrienė.

Moteris teigė, kad pakeisti planų nebegalėjo ir dėl vaikų – šie labai laukė suplanuotų atostogų: „Vaikams buvau daug pasakojusi apie Jungtinius Arabų Emyratus, rodžiusi daug nuotraukų, istorijų, todėl šios kelionės labai laukė ir vaikai.“

Ingos Stumbrienės atostogos Jungtiniuose Arabų Emyratuose (17 nuotr.)

Šeima Jungtiniuose Arabų Emyratuose buvo jau pirmąją Kalėdų dieną, tačiau išvargę po skrydžio tiesiog ramiai pavakarieniavo ir ėjo ilsėtis. „Po Kūčių vakarienės skubėjome namo, susikrovėme paskutinius daiktus ir ankstyvą Kalėdų rytą išskridome – viešbutyje buvome tik vėlų vakarą, todėl šįkart pirmoji Kalėdų diena buvo lėktuve“, – sakė pašnekovė.

Paklausta, ar svetur ir spiginant saulei šeima sugebėjo išlaikyti kalėdinę nuotaiką, I.Stumbrienė buvo atvira: „Buvo labai neįprasta, nes per Kalėdas esame įpratę laukti sniego – kokios gi lietuviui šventės be jo? (šypsosi). Atskridus į karštą kraštą Kalėdų nelabai ir jautėsi, nors tiek viešbutyje, tiek parduotuvėse buvo nemažai kalėdinės atributikos, papuošta eglė – visaip stengiamasi turistams sukurti kalėdinę nuotaiką, tačiau, tiesą sakant, vis tiek jos nesijaučia. Man Kalėdos tikros, kai už lango šalta ir sninga, o namuose jauku ir gera.“

Inga Stumbrienė / Asmeninio albumo nuotr.

Lepinosi puikiu oru ir viešbučio pramogomis

Jungtiniuose Arabų Emyratuose oro temperatūra gali siekti arti penkiasdešimties laipsnių karščio, tačiau I.Stumbrienės atostogų metu jis buvo puikus, kuo pati Inga labai džiaugėsi.

„Pas juos būna taip karšta, kad jie iš automobilio lipdami iškart dairosi pastato su kondicionieriumi, į kurį būtų galima įeiti, nes lauke būti tiesiog neįmanoma – deginantis karštis. Vandenyje atsigaivinti irgi neįmanoma, nes jis įšyla net iki 37 laipsnių. Mums labai pasisekė, nes oras buvo apie 25 laipsnius, pats viduriukas, bijojome tų didelių karščių“, – teigė ji.

Inga Stumbrienė / Asmeninio albumo nuotr.

Naujuosius šeima sutiko viešbutyje, mėgaudamiesi gardžiais patiekalais ir fejerverkais, nors pati Inga pasakojo norėjusi vykti į Dubajų ir juos pasitikti miesto centre.  „Iš pradžių turėjome planą Naujuosius sutikti pačiame Dubajuje, pasižiūrėti, kaip atrodo tie galingiausi pasaulio fejerverkai, kuomet vienas viešbutis varžosi su kitu visomis pirotechnikos galimybėmis.  Tačiau viskas pasisuko kitu kampu: gruodžio 31-ąją mes kaip tik lankėmės Dubajuje, važiavome į ekskursijas, kėlėmės į aukščiausią pasaulio pastatą. Jau tada pamatėme, kas vyksta mieste dar dieną: uždarinėjami keliai, blokuojami įvažiavimai, kamščiai, o žmonės jau rinkosi mieste ir užsiiminėjo vietas vakarui. Nesu mačiusi tiek žmonių vienoje vietoje!“ – aikteli I.Stmbrienė.

Moteris tikino, kad jau dieną mieste taksi išsikviesti buvo itin sunku, kai kuriems žmonėms automobilio teko laukti ir pusantros valandos. Toks vaizdas šeimą atbaidė nuo pirminės minties.

„Šeima ėmė mane įtikinėti, kad visgi Naujuosius sutikti būtų geriau viešbutyje – ramiai, be streso, kur bus paruoštas didžiulis furšetas, nereikės grūstis minioje. Džiaugiuosi, kad jie mane įkalbėjo – vėliau kalbėjome su vietiniais, jie sakė, kad vien Dubajaus mole buvo pusantro milijono žmonių...“ – stebėjosi pašnekovė.

Aukso turguje apsipirkti neišdrįso

I.Stumbrienė pasakojo, kad susigundė aplankyti ne tik pagrindines miesto garsenybes, kaip antai  – aukščiausią pasaulio pastatą Burdž Chalifa, viešbutį „Atlantis“, garsėjantį įspūdingu vandens parku, didžiausią pasaulio prekybos centrą – Dubajaus molą, prabangiausią pasaulyje, septynių žvaigždučių Burdž al Arabo viešbutį bei aukso turgų.

„Susigundžiau nueiti į visuose bukletuose siūlomą aplankyti vietą  – aukso turgų, nors prieš tai jame lankęsi mano draugai atkalbinėjo sakydami, kad tikrai neverta. Tiesą sakant, iš dalies jie buvo teisūs, nes įsivaizdavau jį kiek kitaip: ten buvo tiesiog daug mažyčių aukso krautuvėlių, kaip koks savotiškas jų kvartalas. Jautėsi tik turgaus dvasia – buvau iš vienos parduotuvės viliojama į kitą“, – juokėsi pašnekovė.

Inga Stumbrienė / Asmeninio albumo nuotr.

I.Stumbrienė pasakojo, kad vyras ir sūnus pavargo iškart, todėl nardyti aukso turguje atsisakė – automobilyje laukė, kol šeimos moterys viską apžiūrės. Tiesa, jame Inga nusipirko tik vieną papuošalą ir tą – dukteriai.

„Dukrai padovanojome mergaitišką pakabuką su grandinėle atsiminimui. Pati sau nieko nenusipirkau, pabijojau rizikuoti – vienus mano draugus negražiai apgavo: pardavė nekokybišką aukso dirbinį už didelę sumą. Auksą reikia išmanyti, man pačiai jį sunku vertinti, nors vietiniai dievagojosi, kad visi dirbiniai tikri. Vis dėlto mano pasitikėjimo tai nesukėlė“, – patikino ji.

Paklausta, ar grįžtų antrąkart, I.Stumbrienė teigė, kad tikrai tikisi dar kartą apsilankyti Jungtiniuose Arabų Emyratuose, tačiau trečiąkart gal jau ir nebebūtų dėl ko vykti, mat pagrindinės įdomybės jau būtų apžiūrėtos.

„Dar liko neaplankytų vietų, kurias norėčiau pamatyti. Per savaitę visko tikrai nespėjome, juolab kad judėjimą labai riboja spūstys, o ir gyvenome juk atokiau. Į Abu Dabį jau nesiryžome važiuoti, nes būtume užtrukę visą dieną, o iš savaitės atostogų skirti vieną dieną vien sėdėjimui autobuse būtų neprotinga. Norėčiau sugrįžti antrąkart – aplankyti didžiąją mečetę, labai trokštu ją pamatyti. Manau, kad dviejų kartų Jungtiniuose Arabų Emyratuose tikrai užtektų, juolab kad nesu ta, kuri žavisi modernia urbanistika – mane labiau paperka graži gamta, saulė, permatomas vanduo, paplūdimiai“, – šyptelėjo ji.