„Jaunųjų liūtų“ reklamos konkursą antrąkart laimėjo agentūros „Imagine“ komanda

Aistė Bikauskė ir Ugnė Balčiūnaitė
Aistė Bikauskė ir Ugnė Balčiūnaitė
Šaltinis: Žmonės
2021-04-26 09:14
AA

„Jaunųjų liūtų“ socialinės reklamos konkursą laimėjo agentūros „Imagine“ komanda – Ugnė Balčiūnaitė ir Aistė Bikauskė. Kūrybinė pora atkreipė dėmesį į niūrą realybę – kas trečias vyras yra smurtautojas – ir pateikė netikėtą požiūrį į idėjos išpildymą. Sėkmė konkurse „Imagine“ komandai šypsosi antrąkart – ji darkart atstovaus Lietuvai tarptautiniame „Young Lions“ konkurse.

Sukurti plakatą, kuris padėtų atpažinti smurtą artimoje aplinkoje. Tokį tikslą turėjo „Jaunųjų liūtų“ kūrybinio konkurso dalyviai. Kūrybinei idėjai išvystyti konkurso dalyviai turėjo tik parą laiko. Konkurse dalyvavo 23 kūrybinės poros.

U.Balčiūnaitė ir A.Bikauskė pasiūlė į problemą pažvelgti per kasdienes situacijas ir parodyti, kad kas trečias vyras tarp mūsų - ar tai giminės susitikime, ar klasės nuotraukoje, darbo posėdyje, ar draugų vakarėlyje - yra smurtautojas.

Konkursą laimėjusi idėja

Iš kitų konkursinių darbų U.Balčiūnaitės ir A.Bikauskės darbas išsiskyrė idėja – vaizduoti ne aukas, ne smurto situacijas, bet smurto kaltininkus. Be to, kaip pažymėjo konkurso komisijos nariai, labai šviežią požiūrį į reklamos kūrybą pateikė pats išpildymas: sąmoningai siekiant ne išdailintos estetikos, o vizualinio suprimityvinimo.

„Idėja papirko komisiją netikėtu požiūriu į reklamos kūrybą. Juokavome, kad vizualinis stilius priminė įspėjimus, kuriuos matome ant cigarečių pakelių. Tikime, kad ši socialinės reklamos kampanija neliks nepastebėta ir prisidės prie visuomenės švietimo smurto tema“, – pažymėjo Gabrielė Burbienė, žurnalo „Žmonės“ rinkodaros vadovė ir „Kanų liūtų“ festivalio atstovė Lietuvoje.

Konkursą laimėjusi idėja

Konkursą laimėjusi komanda idėją vystys toliau ir įgyvendins kartu su partneriais – žurnalu „Žmonės“, nacionaliniu transliuotoju LRT bei Lietuvos žmogaus teisių centru. Planuojama, kad nacionalinė kampanija pasirodys rudenį.

Komandų pateiktus darbus vertino ir nugalėtojų porą išrinko komisija: agentūros „Autoriai“ įkūrėja ir vadovė Giedrė Šileikytė, „Pencil & Lion“ kūrybos vadovas Aurimas Kadzevičius, Lietuvos žmogaus teisių centro komunikacijos projektų ir festivalio „Nepatogus kinas“ rinkodaros vadovė Daiva Gylytė, „Žmonės“ rinkodaros vadovė G.Burbienė ir LRT generalinės direktorės pavaduotojas Gytis Oganauskas.

Konkursą laimėjusi idėja

Niūri smurto statistika

U.Balčiūnaitė ir A.Bikauskė savo kūrybiniame darbe atkreipė dėmesį į niūrą statistiką. Apie 33 % procentai Lietuvos moterų bent kartą per savo gyvenimą yra patyrusios smurtą. Absoliuti smurtautojų dalis – vyrai.

Jungtinių Tautų duomenys rodo, kad mažiau nei 40 proc. smurtą patiriančių moterų kreipiasi pagalbos. 2020 metais dėl smurto artimoje aplinkoje registruota daugiau nei 55 000 policijos iškvietimų, pradėti  7 132 ikiteisminiai tyrimai.

Laukia globalus konkursas

Nacionalinį konkursą laimėjusi kūrybininkių pora Lietuvai atstovaus tarptautiniame „Young Lions“ konkurse birželio mėnesį, kur varžysis su šimtais jaunųjų reklamos profesionalų iš viso pasaulio ir spręs globalios socialinės problemos komunikacijos iššūkius.

Tai „Imagine“ komanda darys jau antrąkart.  2019 metais A.Bikauskė ir U.Balčiūnaitė jau buvo laimėjusios nacionalinį „Jaunųjų liūtų“ konkursą su kampanija „Jaunimo linijai“ ir atstovavo Lietuvai „ Young Lions “ konkurse Kanuose. Ten jos pateko tarp 10 finalininkų.

„Young Lions“ konkursas yra tarptautinio kūrybiškumo festivalio ir apdovanojimų „Kanų liūtai“ dalis. Jis šiemet birželio 21-25 d. vyks internetu.