Jaunosios mados kūrėjos užsimojo plačiau: galerijoje surengė parodą

Ievos Jučaitės ir Eglės Rusteikaitės paroda / Justinos Agurkytės nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2019-06-28 14:24
Sostinės senamiestyje įsikūrusioje, išskirtinai šiuolaikinį objektą, skulptūras bei instaliacijos meną eksponuojančioje, meno galerijoje AV17 jaunosios Vilniaus dizaino kolegijos mados dizaino studentės Ieva Jučaitė ir Eglė Rusteikaitė surengė parodą, kurios metu vyko vieši bakalauro gynimai. Komisijos nariais tapo Vilniaus dailės akedemijos dėstytojai bei žinomi dizaineriai: Eglė Ganda Bogdanienė, Sandra Straukaitė, Dalia Kernagienė, Aida Bubelienė ir Ruslanas Rybakovas, kurie abiejų merginų darbus įvertino labai gerai.
I. Jučaitės pristatytos kolekcijos-instaliacijos „Realisation of the self“ tema – eksperimentiniai koliažai postmodernioje kolekcijoje, o jos pirminis įkvėpimo šaltinis – pačios merginos tapyti paveikslai. Ieva tyrinėja meno kryptis ir, menu pasinaudodama kaip atramos tašku, kuria savąją interpretaciją išgaudama naujus, netikėtus sprendinius. Sumanymui įgyvendinti, jaunoji kūrėja savo tapytus paveikslus „koliažavo“ – taip jai pavyko išgauti vientisus, paveikslų vientisumą bei spalvinę ir grafinę dinamiką atskleidžiančius printus. Kadangi kolekcijos pagrindinėje tiriamoje meno kryptyje – abstrakčiajame ekspresionizme – spalva yra esminis paveikslo elementas, kiekvienas „Realisation of the self“ modelis yra skirtingų spalvų derinių.

Ievos Jučaitės ir Eglės Rusteikaitės paroda
Ievos Jučaitės ir Eglės Rusteikaitės paroda

„Kolekcija įkvėpta amerikiečio dailininko Jacksono Pollocko tapybos technikos skirta meno ir mados sintezės reiškinio analizavimui. O jos tikslas susintetinti menus – tapyba ir madą – bei taip madai suteikti naują išraiškos būdą – juk būtent išraiškos formų sintezė yra neatsiejama visuotinio meno raidos ir kūrybinės veiklos proceso dalis. Tad perkeliu meną iš muziejų į gatves ir, oponuodama uždaroms meno erdvėms, tikiuosi, kad dėvėdamas mano kurtus drabužius žmogus pasijus konvertavęsis iš paveikslo į realią erdvę. Laisvas menas išlaisvina individą, o laisvas žmogus yra žaidžiantis“, – pasakoja savo savo įžvalgas, emocijas, pomėgius bei visą ją supantį pasaulį nutapiusi ir galiausiai ant audinio perkėlusi perspektyvi kūrėja.

Ievos recenzente tapo reguliariai kolekcijas tarptautiniuose mados renginiuose pristatanti ir mados almanacho „Vogue“ įvertinta viena garsiausių Lietuvos drabužių dizainerė Agnė Kuzmickaitė: „Ievos nuoširdus gilinimasis į Jacksono Pollocko ir kitų modernistų tapybos tradicijas bei jos pačios darbo vizualizacija įtikina, jog tapyba Ievai yra svarbi ir artima bei skatina kolekciją vertinti per kūrėjos asmenybės prizmę. Kurdama visuomet stengiuosi atskleisti savąjį vidinį pasaulį ir skatinu tai daryti kitus, tad džiaugiuosi, jog studentė intensyviai ieško būdų išreikšti asmenybę“.

Kitoje meno galerijos AV17 erdvėje Vilniaus dizaino kolegijos dėstytojos Julijos Vosyliūtės recenzuota Eglė Rusteikaitė pristatė savo baigiamąjį darbą – etiškos mados sąvoką plėtojančią kolekciją „Fur for me“, kuri skirta plėsti visuomenės suvokimą natūralios vilnos, gaunamos prižiūrint augintinį, humanišką panaudojimą.

Ievos Jučaitės ir Eglės Rusteikaitės paroda
Ievos Jučaitės ir Eglės Rusteikaitės paroda
Jaunoji kūrėja augina samojedų veislės šunį, tad yra plačiai susipažinusi su galimais jo vilnos panaudojimo būdais, taigi būtent iššukuota samojedo vilna buvo pritaikyta Eglės kolekcijos bei sveikatinimo priemonių kūrimui – siekdama mediciniškai atkartoti akupunktrūrines ir mikromasažines savybes, mergina samojedų vilną maišė su šiurkščiavilnių avių vilna.

„Aprangos kolekcija „Fur for me“ yra humaniška ir tvari bei skirta tiems, kurie gyvena vienybėje su gamta. Skleidžiu žinią, jog kuomet rūpiniesi, myli ir prižiūri savo augintinį, jis atsilygina tuo pačiu“, – mintimis dalijasi E. Rusteikaitė.

Apskritai, įprastai kolegijoje vykstančius darbų gynimus perkelti į modernaus meno galeriją Ieva ir Eglė nutarė siekdamos parodyti savo kurtus drabužius kaip meno ekspozicijas ir šviesti visuomenę, jog riba tarp meno šakų jau seniai yra tapusi perregima arba netgi nebeegzistuojanti.

Naujausi straipsniai