Inovatyvios mados ženklas „About“ pristato vaikišką „Zero waste“ kolekciją

Mados ženklas „About“ pristato vaikišką „Zero waste“ kolekciją
Autorius: Projekto partnerio turinys
Publikuota: 2020-10-28 11:36
„Utenos trikotažas“ tęsia gamyboje nepanaudotos tekstilės mažinimo misiją ir savo pirmąją „Zero waste“ kolekciją pildo specialiai vaikams sukurtais tvarių drabužių modeliais. Inovatyvios mados prekių ženklu „About“ pažymėta spalvinga drabužių linija yra pagaminta vien tik iš gamyboje nepanaudotos tekstilės.

Visą „Zero waste“ kolekciją galima apžiūrėti čia: https://www.utenostrikotazas.lt/zero-waste.

Dešimtys skirtingų spalvų derinių

Riboto leidimo „Zero waste“ kolekciją papildė vaikiški laisvalaikio marškinėliai, džemperiai, kelnės ir suknelės, taip pat – stilingi kombinezonai bei ypač patogios pižamos. Kolekcijoje ir toliau bus galima rasti laisvalaikio marškinėlių, palaidinių bei džemperių suaugusiems.

Dėl gamyboje nepanaudotos tekstilės įvairovės, visi šios kolekcijos drabužių modeliai sukurti iš spalvotų detalių. Iš viso kolekciją sudaro per dvidešimt skirtingų spalvų derinių – mažai tikėtina, kad kur nors pamatysite lygiai tokį patį.

„Pas mus „Utenos trikotaže“ visi gamybos procesai vyksta po vienu stogu. Patys kuriame medžiagas, jas gaminame, kuriame drabužius ir juos siuvame. Turime visas sąlygas masinių kolekcijų gamyboje nepanaudotą tekstilę pritaikyti naujiems tikslams. Dar vasarą sukurta pirmoji „Zero waste“ linija suaugusiems sulaukė didelio pirkėjų susidomėjimo, todėl nutarėme iniciatyvą tęsti ir kolekciją papildyti vaikiškais drabužiais,“ – pasakojaJudita Panovienė, prekių ženklo „Aboutvadovė.

Atsinaujinti ir įkvėpti pokalbiams apie tvarumą

SBA grupės tekstilės gamintojas šia naujiena siekia ne tik paskatinti tvariai atnaujinti savo šeimos drabužinę, bet ir įkvėpti svarbiems pokalbiams su savo mažaisiais. Kaip ir iš kur atsiranda mūsų drabužiai? Kas su jais nutinka, kai išaugame ar dėl kitų priežasčių iškraustome juos iš savo drabužinių? Kaip savo sprendimais galiu prisidėti prie aplinkos saugojimo? Tai klausimai, kurie padės atsakingai formuoti ar keisti savo įpročius, savo pasirinkimais prisidėti prie aplinkos saugojimo.

Mados ženklas „About“ pristato vaikišką „Zero waste“ kolekciją
Mados ženklas „About“ pristato vaikišką „Zero waste“ kolekciją

Statistika rodo, kad įvairiuose drabužių gamybos etapuose neišvengiamai iki 30 % tekstilės lieka nepanaudota. Tai yra plačiai paplitęs visų tekstilės gamintojų rūpestis, kurį lemia įvairios, ne visada iš anksto nuspėjamos priežastys. Šios medžiagos yra per daug skirtingos, kad vėliau būtų realizuojamos naujoms pasaulinių ženklų kolekcijoms, bet ir per daug vertingos, kad liktų sandėliuose arba, dar blogiau – atsidurtų sąvartynuose. Tai visiškai naujos, kokybiškos medžiagos, tačiau dėl susidariusių kiekių įvairovės nėra tinkamos masinės gamybos kolekcijoms.

Pasaulyje vos 20 % tekstilės yra perdirbama, 60 % keliauja į sąvartynus, 20 % yra sudeginama. Gamybinė tekstilė, padėvėti drabužiai, nauji, bet neparduoti drabužiai – dėl augančio vartojimo tekstilės atliekų kiekiai kasmet auga. Tekstilės perdirbimas yra sudėtingas ir brangus procesas, kuris galimas tik tokiu atveju, jeigu drabužis ar medžiaga yra vieno pluošto. Sudėtinių pluoštų, pvz., medvilnės ir poliesterio, atskirti vis dar neįmanoma. Todėl pasaulyje populiarėja „Zero waste(liet. be atliekų), antrinio panaudojimo, perdirbimo idėjos, skatinančios sąmoningą vartojimą, resursų taupymą ir domėjimąsi savo pasirinkimų poveikiu aplinkai bei visuomenei.

Mados ženklas „About“ pristato vaikišką „Zero waste“ kolekciją
Mados ženklas „About“ pristato vaikišką „Zero waste“ kolekciją

Apie bendrovę

„Utenos trikotažas“ – didžiausia ir viena moderniausių tekstilės gamintojų Vidurio ir Rytų Europoje. Be užsakomosios gamybos bendrovė valdo du mažmeninės prekybos prekių ženklus – UTENOS ir ABOUT. Prekių ženklas ABOUT vysto „ABOUT Baltic Underwear“ ir „ABOUT The Sensology of Wear“ linijas.  „Utenos trikotažo“ įmonių grupei taip pat priklauso bendrovės „Šatrija“, „Gotija“ bei „Mrija“ (Ukraina). 92,31 proc. „Utenos trikotažo“ akcijų paketą valdo SBA grupė.

SBA grupė yra viena didžiausių Lietuvoje. Be tekstilės ji veikia baldų gamybos ir NT sektoriuose. SBA baldų gamybos sektoriui priklauso minkštųjų baldų gamintoja „Kauno baldai“, taip pat „SBA baldų kompanija“, valdanti 5 gamybos įmones: „Klaipėdos baldus“, „Šilutės baldus“, „Germaniką“, „Visagino liniją“, „Mebelain“. SBA taip pat priklauso NT inovacijų bendrovė „Urban Inventors“, plėtojanti verslo slėnį „Green Hall“ Vilniuje ir BLC verslo centrą Kaune, taip pat investicijų valdymo bendrovė „Capitalica Asset Management“, kuri Kaune valdo verslo centrą „Kauno Dokas“, Vilniuje  – „135“ ir plėtos modernių biurų kompleksą „Verde“ Rygos Skanste rajone, netoli miesto centro. SBA pernai įsigijo robotikos sprendimus siūlančią bendrovę „Robotex“ ir įsteigė įmonę „SBA Modular“, kuri numato gaminti modulinius daugiaaukščius namus. SBA grupėje dirba apie 5000 žmonių. 

Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, už teksto turinį atsakingas partneris.

Naujausi straipsniai