Įmonė, kurioje sveika gyvensena – prioritetas: darbuotojai motyvuojami net finansiškai

„Arimex“ biuras ir darbuotojai, Arnas Jurskis
„Arimex“ biuras ir darbuotojai, Arnas Jurskis
Šaltinis: Reklama
2022-03-21 08:54
AA

Kas, jei į darbą vyktumėte ne automobiliu, o pėsčiomis ar dviračiu? O jeigu saldžius desertus biure pakeistumėte į tuos, kurie neturi cukraus? O galbūt svajotumėte, jei už aktyvų laisvalaikį jums būtų atsidėkota finansiškai? Jau 27-erius metus veikianti „Arimex“ džiaugiasi ne tik tiekiamais sveikais produktais, bet ir tokiomis praktikomis, kurios darbuotojus skatina gyventi aktyviu ritmu ir į verslą žiūrėti atsakingai.

Įkvepiantis vadovo pavyzdys

„Pagrindinė mūsų įmonės misija – motyvuoti visuomenę praktikuoti kokybišką ir aktyvų gyvenimo būdą. Siekiame savo pavyzdžiu padėti į sveiką gyvenseną žiūrėti ne kaip į sudėtingą tikslą, o kaip į kasdienius nedidelius įpročius, kuriuos įgundame padaryti dėl savęs. Reikia tik pradėti, o pradžia gali tapti paprasčiausiai sveikesnis užkandis, pavyzdžiui, saldumynus kasdien galime pakeisti saujele riešutų ar džiovintų vaisių be pridėtinio cukraus“, – sako Baltijos ir Šiaurės šalyse lyderiaujančios riešutų ir džiovintų vaisių tiekėjos „Arimex“ vadovas Arnas Jurskis.

Pats įmonės vadovas gali pasigirti tuo, jog sveika gyvensena jo įmonėje ir gyvenime nėra tik tušti žodžiai. A.Jurskis yra didelis sveikos gyvensenos entuziastas ir geriausias pavyzdys, įrodantis, jog rūpinimasis savo fizine ir emocine sveikata padeda siekti tikslų tiek profesiniame, tiek asmeniniame gyvenime.

A.Jurskis yra įkopęs į 100 šalių aukščiausias viršukalnes, prabėgęs 6 didžiuosius pasaulio maratonus ir įveikęs „Ironman“ triatloną. Nenuostabu, kad vadovui, gyvenančiam šiomis idėjomis, pavyko nuo pat įmonės veiklos pradžios formuoti ir diegti sveikos gyvensenos vertybes ir savo komandai:

„Sveika gyvensena yra viena prioritetinių mūsų vertybių, kuria gyvena ir kurią puoselėja kiekvienas „Arimex“ darbuotojas. Šios vertybės turi svarbios įtakos darbuotojus atrenkant į laisvas darbo pozicijas.“

„Arimex“ šiuo metu jau yra subūrę tikrą sveikos gyvensenos bendruomenę. Štai, nors kažkada žinia, kad biure visiškai nevartojamas pridėtinis cukrus ir jo turintys produktai besilankančius stebindavo, šiandien tai jau tapo natūraliu dalyku. „Darbuotojai jau įpratę, kad tortus ir pyragus švenčių metu keičia kokybiški vaisiai ir sveiki užkandžiai, o vykimas į darbą ne automobiliu, o dviračiu, negąsdina ir tų, kurie kasdien turi įveikti 40 kilometrų“, – sako A.Jurskis.

Arnas Jurskis / Asmeninio albumo nuotr.

Už sveikuoliškumą – ir finansinės paskatos

Šiandien „Arimex“ vadovas džiaugiasi, kad nuosekliai judant tinkama linkme įmonėje pavyko suformuoti sveikos gyvensenos kultūrą:

„Darbuotojams priimtina, jog visa „Arimex“ teritorija yra paskelbta nerūkymo zona. Pastebėjome, kad tie darbuotojai, kurie anksčiau rūkydavo namuose, pradėję dirbti įmonėje greitai metė šį žalingą įprotį. Be to, turime tradiciją, kad visos pagrindinės įmonės vasaros, žiemos šventės yra orientuotos į sveiką gyvenseną.“

Aktyvus gyvenimo būdas įmonėje nėra šiaip šūkis – jis gali būti skatinamas net ir finansiškai.

„Darbuotojai skatinami mažiausiai 1 kartą per mėnesį į darbą atvykti be automobilio, patiems judant – dviračiu, paspirtuku, einant, bėgant. Kasmet skelbiame „Dviračių iššūkį“, kai pagal nustatytą kilometrų skaičių sezono metu darbuotojai siekia bendro tikslo, pavyzdžiui, numinti tiek kilometrų, kiek jų yra iki riešutų kilmės šalies.

Pernai metais taip numynėme iki Vietnamo, įveikėme daugiau nei 15 tūkst. kilometrų. Iššūkyje dalyvaujantieji motyvuojami finansiškai – paskirtą sumą mokame už kiekvieną į darbą numintą dieną, o įmonė pasirūpina reikalinga infrastruktūra: įrengtos dviračių stovėjimo vietos, dušai ir kt. Nors mūsų įmonės biuras įsikūręs toliau nuo miesto centro, didžioji dalis darbuotojų kasdien į darbą drąsiai mina ir didesnį nei 40 km atstumą“, – dalijasi pašnekovas, primindamas įdomų faktą, kad 2019-aisiais vykdami į darbą dviračiais „Arimex“ komanda pasiekė Lietuvos rekordą.

„Arimex“ dviračių rekordas

Produkcijoje atsisakė pridėtinio cukraus

„Arimex“ vertybių sąraše – ir atsakingos veiklos bei jų įgyvendinimas. Vienas svarbiausių sprendimų buvo įgyvendintas 2021 m., kai „Arimex“ pradėjo taikyti priemones ir skyrė papildomų investicijų tam, kad savo produkcijoje atsisakytų pridėtinio cukraus, kurio iki tol buvo galima rasti įmonės tiekiamuose džiovintuose vaisiuose.

„Anksčiau džiovinti vaisiai asocijuodavosi su dideliu pridėtinio cukraus kiekiu, tačiau šiandien įmonės siūlomoje produkcijoje jo nėra – šios alternatyvos tiesiogiai prisideda prie visuomenės sveikatingumo gerinimo“, – sako A.Jurskis.

Anot įmonės vadovo, pandemijos metu žmonių sąmoningumas sveikų užkandžių poreikiui išaugo – vartotojai ėmė dar labiau rūpintis savo sveikata.

„Mūsų sprendimas taikyti inovacijas, padedančias džiovintus vaisius pasaldinti sveikesniu būdu, nenaudojant pridėtinio cukraus, tapo bene svarbiausia investicija į konkretų pokytį. Prie to, žinoma, dar prisideda ir kasmet „Arimex“ įgyvendinamos sveikos gyvensenos skatinimo iniciatyvos: nuo 2015 m. kryptingai savo lėšomis prisidedame prie 7 Lietuvos sporto federacijų sėkmingo veiklos vystymo, pernai metais buvo įgyvendinta apie 100 visuomenei skirtų sveikos gyvensenos ir edukacinių renginių“, – tikina pašnekovas.

Gyventojams Vietname pastatė namus

„Arimex“ noras dirbti atsakingai peržengia ir šalies ribas – įmonė ypatingą dėmesį skiria tiek produkcijos kokybei užtikrinti („Arimex“ žaliavos tiekėjų gamyklos turi tarptautinių organizacijų pripažįstamus maisto saugos sertifikatus), tiek ir žaliavos kilmės šalyse gyvenančių ir riešutų plantacijose dirbančių darbuotojų gyvenimo sąlygoms gerinti.

Įmonės vadovas pabrėžia, kad Vietnamas ar Bolivija – tai ne vien egzotiški riešutų kilmės šalių pavadinimai, pirmiausia – tai vietos žmonės, dėl kurių nuoširdaus ir ilgo darbo produktai atkeliauja ant mūsų stalo.

Namų statyba Vietname

„Nuo 2018 m., siekdami gerinti vietos darbininkų ir jų šeimų gyvenimo sąlygas, Vietnamo riešutų plantacijose, iš kur atkeliauja anakardžiai, dirbantiems žmonėms „Arimex“ pastatė 15 namų – iš medinių lentų suręsti būstai, kuriuose neužtikrinamos net minimalios higienos sąlygos, įmonės lėšomis buvo pakeisti į 63 kvadratinių metrų ploto namus su svarbiausiais patogumais.

Matydami nelengvas atogrąžų miškuose dirbančių San Chosė provincijos (Bolivijoje) žmonių gyvenimo sąlygas – iš čia atkeliauja brazilinės bertoletijos – įsteigėme paramos fondą̨ ir drauge su organizacija „Sustainable Bolivia“ jau pastatėme geriamojo vandens bokštus, kurie užtikrina tekančio vandens tiekimą. Tai padeda kovoti su rimtomis miestelio gyventojų sveikatos problemomis – mūsų pastangos gyvenimo kokybę padėjo pagerinti maždaug 180-čiai vietinių žmonių. Kartu tai įrodymas, jog įmonė, kuriai sekasi, savo sėkme dalijasi ir tai daro kiekviename produkcijos tiekimo grandinės žingsnyje, pradedant nuo pat šaknų“, – džiaugiasi „Arimex“ vadovas.

Natūralu, kad socialinės atsakomybės dvasia persidavė ir įmonės darbuotojams – jie aktyviai palaiko tokią praktiką ir į ją patys įsitraukia.

Geriamasis vanduo Bolivijoje

Riešutų vartojimas auga

Didelis atsakingas „Arimex“ įdirbis atsispindi rezultatuose – riešutai jau yra tapę nuolatine savaitinio krepšelio preke. Šių metų pradžioje atliktas tyrimas parodė, kad per savaitę bent kartą riešutus valgo net 55 proc. respondentų, per mėnesį – net 85 proc. Lyginant su 2019 metais šie skaičiais padidėjo

„Vartotojų sąmoningumui augant ir vis dažniau atsigręžiant į sveikesnių produktų vartojimą, visame pasaulyje pastebima tendencija, kad riešutų ir džiovintų vaisių vartojimo apimtys didėja. Tai ypač išryškėjo pandemijos laikotarpiu, kai žmonės dar stipriau susirūpino savo sveikata ir išaugo sveiko, saugaus ir kokybiško maisto poreikis. Žmonės ieško sveikų užkandžių dirbant iš namų, sportuojant, o riešutai ir džiovinti vaisiai be pridėtinio cukraus gali būti ne tik sveikas kasdienis užkandis, bet yra puikus desertas, įvairių patiekalų ingredientas“, – teigia A.Jurskis.

Naujausi atlikti rinkos tyrimai rodo, kad Lietuvoje „Arimex“ produkciją renkasi žmonės, kuriems kokybė yra itin svarbi, jie tuo domisi ir vertina. Įmonei tai – didelis pripažinimas, nes aukščiausios kokybės užtikrinimas yra pagrindinis „Arimex“ veiklos prioritetas. Vartotojai vertina riešutų ir džiovintų vaisių kokybę – skonį, kvapą ir galimybę patiems apžiūrėti produktą, todėl naudojamos skaidrios produkto pakuotės. Džiovintų vaisių ir uogų pirkėjams svarbu natūralumas ir šviežumas, ypač vertinamas įmonės sprendimas atsisakyti pridėtinio cukraus.

„Arimex“ įsipareigojimai maisto saugai atitinka geriausias pasaulines praktikas, tą patvirtina ir metai iš metų gaunami aukščiausi tarptautinių kokybės standartų įvertinimai. Kokybės srityje nuolat augti mums padeda ir partnerystė su prekybos tinklu „Maxima“ – per beveik 30 bendrų veiklos metų nuolat stebėjome, kaip preciziškai šis tinklas žiūri į tiekiamos produkcijos saugumą, rūpinasi vartotojais ir išlaiko aukštus kokybės standartus“, – tikina įmonės vadovas.

Svarbiausias aspektas, norint sėkmingai dirbti su partneriais, įmonei yra sutampančios vertybės ir filosofija. Dirbdami su „Maxima“ jie teigia jaučiantys nuolatinį palaikymą dėl naujų idėjų ar tobulintinų procesų.

„Dėl tokios partnerystės per visą bendradarbiavimo istoriją drauge pavyko įgyvendinti išties svarbių pokyčių vartotojams – tiek užtikrinant sveikus pasirinkimus, tiek palengvinant riešutų prieinamumą: įvedėme naują džiovintų vaisių be pridėtinio cukraus liniją, „Maxima“ buvo pirmasis tinklas, patikėjęs mūsų sveikatai palankių užkandžių „1GO“ sėkme, vartotojams pradėjome tiekti produktus didelėse pakuotėse, taip riešutų vartojimas tapo dar paprastesnis.

Taip pat svarbu paminėti ir patikimos partnerystės su „Maxima“ indėlį tvaraus veikimo srityje. Šiandien galime didžiuotis, kad įsigydami kiekvieną mūsų produkto pakelį vartotojai žengia žingsnį į gražesnį pasaulį, kuriame gera gyventi. Juk rinkdamasis „Arimex“ produkciją darai gera tiek sau, maitindamasis sveikai ir kokybiškai, tiek ir savo aplinkai, nes tokiu būdu palaikai mūsų socialinės atsakomybės iniciatyvas, kurias įgyvendiname visoje tiekimo grandinėje“, – šypsosi įmonės vadovas.

„Maxima“ partnerystė socialinės atsakomybės srityje, įvairių socialinių iniciatyvų palaikymas ir pastangos judėti tvaraus veikimo linkme mums sukuria stiprų užnugarį, leidžiantį būti kūrėjais siekiant rezultato, kurį paliksime ateities kartoms“, – priduria A.Jurskis.