Ikišventinis grožio ir lieknėjimo planas: 10 užtikrintų žingsnių

Vakarėliui pasiruošusios draugės / Vida Press nuotr.
Autorius: System
Publikuota: 2015-11-14 15:04
Iki naujų metų starto liko kaip tik tiek, kad nesmurtaudamos prieš save pragaištingomis dietomis pagražėtume ir sulieknėtume. Siūlome 10 dalių planą, kuris minimum padės atsikratyti svorio, maksimum pakoreguos ne tik jį, bet ir tai, kas kūno riebalus augina, – gyvenimo būdą. Gal šį kartą pasiseks?

1. Gera pradžia – detali analizė. Jei norite atsikratyti kilogramų, gal pradžioje vertėtų išsiaiškinti, iš ko susideda jūsų kūnas, tiksliau – kiek turite grynų riebalų, skysčių, raumenų, kiek jums galima numesti svorio ir t. t.? Šiuo atveju neišsiversite be specialių šiuolaikinių prietaisų. Vienas iš variantų – įsigyti svarstykles, kurios parodo daug daugiau nei tradicinės: svorį, kūno masės indeksą (KMI), kokį kiekį sudaro riebalai, kokį – raumenys, kokiu kalorijų kiekiu turėtumėte apsiriboti, kai nejudate.

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

2. Procedūros ir... papildomos sąlygos. Ar kremai, kūno įvyniojimas gali skaidyti riebalus, mažinti kūno apimtis? Specialių procedūrų ir kosmetikos kūrėjai tvirtina, kad gali. Tiesa, siūlantieji tokius būdus paprastai pabrėžia, jog šiuos patartina derinti su tinkama mityba ir sportu; antra, daug kas priklauso nuo konkretaus organizmo; trečia, kosmetikos gamintojai nuolat tobulina produktų formules, tad jei viena priemonė nuvylė, kita gali pradžiuginti. 

TAIP PAT SKAITYKITE: Tinginių dietos: norite sulieknėti? Žiūrėkite į patiekalų nuotraukas!

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

Pasak specialistų, masažas nedaro stebuklų, jis tėra svorio metimo ir kūno kontūrų gražinimo programos dalis.

3. Masažas masažui nelygu. Skaitant grožio salonų paslaugų sąrašus susidaro įspūdis, kad bemaž nėra masažų, kurie nelieknintų. Tačiau neskubėkite tikėti kiekvienu prierašu „liekninamasis“. Pasak specialistų, masažas nedaro stebuklų, jis tėra svorio metimo ir kūno kontūrų gražinimo programos dalis. Be to, masažas padaro tokį poveikį tik tada, kai veikiami gilieji odos, poodiniai riebalų sluoksniai, spartinamas limfos tekėjimas, šalinamos skysčių sankaupos, tonizuojami raumenys.

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

Pasidomėkite liposažu, kurį sukūrė masažo terapijos specialistas Charlesas W. Wiltsie. Liposažo technika leidžia išjudinti giliuosius riebalus, kurių „prisandėliavote“ per daug metų ir kurie sunkiai pasiduoda naikinami net sportuojant ir laikantis dietos. Ne mažiau svarbu, kad ši procedūra padeda organizmui atsikratyti toksinų: jie juk stabdo visus procesus, nuo kurių priklauso, ar sulieknėsite.

4. Jokio badavimo! Svarbiausias dalykas siekiant numesti svorio – kasdien su maistu suvartoti mažiau kalorijų, nei kūnui reikia „kuro“, kad susidorotų su savo darbais. Tai žinant, kaipgi nekils pagunda dienelę kitą nevalgyti arba perpus nurėžti įprastas porcijas. Deja, pasikamavusi ir įtilpusi į geidžiamą sijoną netrukus grąžysite rankas, nes, vos tik imsite maitintis kaip anksčiau, svoris sugrįš: badu marintas organizmas suskubs kaupti atsargas kitam panašiam eksperimentui. Protingas pasirinkimas – netekti per mėnesį ne daugiau kaip 3–4 kg. Kai liesėjama labai greitai (atsikratoma daugiau kaip 4 kg), pirmiausia nyksta skysčiai ir raumenys. Staigūs svorio šuoliai blogai veikia odą.

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

5. Viena diena – apsišvarinti. Toksinų, apie kuriuos užsiminėme, kiekį organizme labai gerai mažina reguliari iškrovos diena kartą per savaitę. Kitą rytą svarstyklės gali rodyti visu kilogramu mažiau! „Išsikrauti“ nereiškia „badauti“. Tiesiog tokią dieną reikėtų vartoti vienos maisto grupės produktų, pavyzdžiui, vien vaisių, vien daržovių, vien kruopų, vien pieno gaminių... 2–3 litrai skysčių (negazuotas vanduo, žolelių arbata) – privalomi. Bet sergant cukriniu diabetu, lėtinėmis kepenų, inkstų ligomis iškrovos dienos nerekomenduojamos. Apskritai dėl jų derėtų pasitarti su šeimos gydytoju.

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

6. Valgymo režimas – svarbu. Dietologai nepaliauja kartoti: svorio metimas – ne tik kaloringų produktų atsisakymas ir porcijų sumažinimas. Jei naujų metų pradžioje nenorite atsidurti prie suskilusios geldos, imkite keisti įsišaknijusius netinkamus mitybos ir gyvenimo įpročius. Padeda režimo paisymas. Antai valgyti reikia kas tris keturias valandas tuo pačiu metu. Jei ketinate pagudrauti ir atsisakyti pusryčių, žinokite – taip besielgiantys žmonės vakare suvalgo daugiau. Didžiąją raciono dalį (50–60 procentų) turi sudaryti daržovės, vaisiais ir uogos (venkite saldžių – tokių kaip vynuogės). Riebiam maistui, saldumynams ir alkoholiui paskelbkite moratoriumą. 

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

7. Daugiau vandens.  Mūsų vidiniai rezervuarai, kad viskas vyktų sklandžiai (vanduo reikalingas riebalams perdirbti, maistui transportuoti, toksinams išplauti ir kt.), visą laiką turi būti pilni. Sulėtėjęs metabolizmas, antsvoris – tai bėdos, kurias ekspertai įrašo į problemų, kylančių dėl nuolatinio organizmo troškulio, sąrašą. Ar žinojote, kad pajutus alkį pirmiausia reikia išgerti stiklinę vandens, nes būtent jo, o ne maisto šitokiu būdu galbūt paprašė kūnas? Tenka pripažinti, kad daugelis iš mūsų nesupranta pastarojo siunčiamų signalų... Orientuokitės į aštuonias stiklines per dieną, bet padidėjus fiziniam krūviui vandens reikėtų suvartoti daugiau. 

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

8. Greitoji sveikų užkandžių pagalba. Kai skrandis zirzia ir apleidžia jėgos, pasielgti taip, kaip reikia, sudėtinga (pavyzdžiui, neužeiti į pirmą pasitaikiusią parduotuvę ir nenusipirkti skanios bandelės). Gerai yra įsidėmėti keletą gudrybių, kurios operatyviai padeda spręsti uždavinį: „Ką daryti, kad nekamuotų alkis, nestigtų energijos, medžiagų apykaita būtų sparti?“ Jau minėjome, jog atsiradus alkio jausmui pirmiausia patartina pasitikrinti, ar organizmas nesiunčia signalo: „Noriu gerti!“. Greitosios pagalbos vaidmenį puikiai atlieka ir riešutai: šiuose gamtos produktuose daug kalcio, baltymų, jie suteikia sotumo. Visada turėkite jų rankinėje.

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

Nustatyta, kad valgant vaisius, kurie turi daug skaidulų ir vandens, pasisotinama kur kas greičiau nei duonos gaminiais. O kas sočiau – apelsinas ar bananas? Žinoma, pastarasis. Primename dietologų rekomendaciją: lieknėjant maistas turi būti įvairus ir patenkinti organizmo poreikius gauti visų reikalingų medžiagų (baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų, mikroelementų, skaidulų).

9. Judame, judame, judame! Kai tai darome, deginame riebalus ir mankštiname raumenis – kaip tik to ir reikia, kad kūno sudėtis ir formos pasikeistų taip, kaip norisi. Alinančios vienkartinės treniruotės paveikia organizmą panašiai kaip bado dieta – sukelia didžiulį stresą. Visai kas kita – reguliarus judėjimas. Ėjimas į darbą pėsčiomis, lifto atsisakymas ir lipimas laiptais, pasirąžymas, pasivaikščiojimas, fiziniai pratimėliai darbe, grindų plovimas, šokiai, plaukiojimas baseine laisvalaikiu ir t. t. – visa tai „lašas po lašo ir akmenį pratašo“ ir puikiai papildo treniruotes sporto klube.

TAIP PAT SKAITYKITE: Norite efektyvaus rezultato? Sportuokite lėtai, labai lėtai

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

Ar žinote, kad riebalus degina ne bet kokie, o vadinamieji aerobiniai pratimai: dviračio mynimas, ėjimas, bėgimas takeliu ir pan.? Vėlgi patariame: nesiimkite saviveiklos – paprašykite specialisto sukurti jums mankštinimosi programą ir paaiškinti, parodyti, kaip tinkamai atlikti kiekvieną užduotį.

10. Atsisveikinimas su stresu. Kai jaučiate stresą, smegenys išskiria medžiagų, kurios padeda organizmui su juo tvarkytis. Viena iš jų – kortizolis, didysis apetito skatintojas. Tad turite būti labai suinteresuota visais įmanomais būdais vengti įtampos ir kuo greičiau jos atsikratyti. Pasimokykite specialių kvėpavimo pratimų, deginkite aromatizuotas žvakes ir lempas, klausykite raminamosios muzikos, pieškite, „nuveskite save“ į SPA... 

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.
Elaima.lt

Naujausi straipsniai