Igno Krupavičiaus kelionės įspūdžiai JAV: nesužavėjęs Holivudas, pakerėjusi gamta ir vietos lietuviai

Ignas Krupavičius ir Vaida Kazakauskytė / Asmeninio albumo nuotr.
2016-12-08 17:05

Paskutiniais metų mėnesiais, kai Lietuvoje saulės jau mažai, o norisi pratęsti vasarą, geriausia išeitis – kelti sparnus į šiltesnius kraštus. Taip padarė ir TV laidų vedėjas Ignas Krupavičius. Drauge su mylimąja Vaida Kazakauskyte kelias lapkričio savaites jie praleido JAV: išmaišė vakarinę šalies dalį, aplankė gimines ir čia gyvenančius bičiulius.

Kelionė į Ameriką Ignui jau nebe pirma, jis dar anksčiau yra lankęsis Niujorke, Čikagoje, šįkart abu su Vaida svajojo apie Kaliforniją. „Labai ten norėjome“, – šyptelėjo.

Sužavėjo gamta ir vietos lietuviai

„Važiavome vaizdingu pirmuoju Ramiojo vandenyno pakrantės greitkeliu. Stabtelėjome gražiausioje vietoje – Karmelio miestelyje, kurio meru yra buvęs ir Clintas Eastwoodas. O kur dar įvairūs žvejų kaimeliai ir jūros gėrybės, santos barbaros, malibu... Los Andžele, žinoma – Holivudas, Beverli Hilsas, paplūdimiai, „Warner Bros“ filmavimo studija“, – 15min įspūdžiais dalijosi Ignas.

Ignas Krupavičius ir Vaida Kazakauskytė

Kelias savaites JAV praleidusi pora sako likusi sužavėta gamtos didybės, ypač įspūdingų nacionalinių parkų – vaizdai čia tikrai užburia. Kartu jie aplankė U2 įkvėpimo šaltinį Trumpalapių Jukų, Braiso kanjono nacionalinius parkus, Didįjį kanjoną Arizonoje.

Visgi kaip ir kiekvienoje didesnėje kelionėje čia taip pat pasitaikė ir kuriozų bei didesnių nuotykių, kurių dažniausiai nesuplanuosi. Ignas ir Vaida viename iš nacionalinių parkų pasiklydo.

„Bevaikščiojant nusileido saulė ir greitai sutemo, neturėjome prožektorių, švietėmės tik telefonų lemputėmis. Galvojome, kad negrįšime, nerasime automobilio. Truputį išsigandome, bet klajodami sutikome panašaus likimo pakeleivius, bendromis pastangomis radome kelią“, – prisiminė pašnekovas.

Tačiau, kaip sako, nėra to blogo, kas neišeitų į gera – atradę išėjimą jie galėjo žavėtis didžiuliu tekančiu mėnuliu, įspūdingą vaizdas jų atmintyje išliko iki šiol.

Ignas Krupavičius ir Vaida Kazakauskytė

Kelionėje Ignui įsiminė ir naujos pažintys su vietos lietuviais. „Pamatėme, kokie protingi, šviesūs ir teisingi žmonėms ten gyvena, kaip jiems svarbu palaikyti ryšius su Lietuva, koks svarbus tarpusavio bendravimas tarp amerikiečių ir lietuvių. Pajutome, kad tai tiesiog emigrantai, šiuo metu esantys kitame žemyne. Iš Lietuvos jie neemigravo, jų širdys – Lietuvoje, jie kaip migruojantys paukščiai“, – pasakojo pašnekovas.

Dalyvavo prezidento rinkimuose

Vizitas į Ameriką lietuviams tapo įsimintinesnis dėl dar vienos priežasties. Jie tapo istorinio įvykio liudininkais – savo akimis matė emocijas prieš ir po JAV prezidento rinkimų.

„Tuo metu kaip tik buvome Kalifornijoje, kur „šeimininkavo“ Hilary Clinton. Žmonės buvo lengvai šokiruoti. Kai buvo sprendžiama, kam atiteks svarbių valstijų rinkikų balsai, tuo metus mes valgėme restorane. Nuo kelių stalų amerikiečiai pakilo net nebaigę valgyti ir susijaudinę išskubėjo toliau sekti įvykių namuose“, – pasakojo Ignas.

Pasak jo, didmiesčiuose buvo sunku nepastebėti gatvėse įsikūrusių benamių – San Fransiske ir Los Anžele jų nusidriekia ištisi palapinių miesteliai. „Juokaudami manėme, kad iš tiesų gal ir per daug tos demokratijos ir laisvės jiems suteikiama“, – šyptelėjo Ignas.

Holivudas nesužavėjo

Neretai vaizdas, kurį matome turistiniuose lankstinukuose, realybėje skiriasi. Pasak Igno, ši kelionė – ne išimtis, jis tam tikrus lankytinus objektus taip įsivaizdavo kiek kitaip, todėl buvo atvejų, kai teko ir nusivilti, tačiau tuo pačiu – ir maloniai nustebti, sugriauti mintyse susikurtus stereotipus.

Holivudas ir žvaigždžių alėja lietuviams pasirodė labai skurdžiai, esą net Donaldo Trumpo žvaigždė buvo su kūju sudaužyta. Porai beviltiškai atrodė gatvėje dirbantys, nublukusiais ir nunešiotais supermeno ar kokio kito herojaus drabužiais persirengę žmonės.

Ignas Krupavičius ir Vaida Kazakauskytė

„Nesitikėjome, kad taip sužavės gamta. Kelias dienas pabuvę didmiesčiuose, jau norėdavome paskęsti gamtos apsuptyje. O ir žmonės pasirodė labai draugiški, paslaugūs. Beje, žiūrint serialus taip idealizuota Santa Barbara – nuvylė“, – sakė jis.

Viešint svečioje šalyje juos stebino ir maisto kultūra – čia neva vyrauja toli gražu ne tik greito maisto restoranų kultūra. Tiesa, dauguma produktų – genetiškai modifikuoti, todėl sveikos mitybos taisykles teko kiek primiršti.

Pasak Igno, Las Vegase nereikia turėti pinigų, užtenka palaikyti kompaniją tiems, kuriems sekasi sukant ruletę. „Kai išlauki sėkmės akimirkos – būni apdovanojamas. Ne pinigais, o azartiškais statymais, pokalbiais, linksmybėmis. Taip nutiko ir mums“, – kalbėjo jis.

Ignas Krupavičius ir Vaida Kazakauskytė

Ši kelionė juos, sako, išmokė patirti kelionės malonumą per daug neplanuojant, ekspromtu vykstantys dalykai neretai būna patys smagiausi. Grįžę iš kelionės jie jau tuoj ims dėlioti planus naujai išvykai. Tiesa, šįkart kiek arčiau, Europoje. O dabar kol kas nori tiesiog jaukiai ir šiltai laukti švenčių.

Igno Krupavičiaus kelionės po JAV nuotykiai (37 nuotr.)