Ieva ir Artūras Swan: sveikų atostogų paslaptys pagal „Motyvuotus atletus“

Motyvuoti atletai / Asmeninio archyvo nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2018-06-26 12:48
Nors pavasarį visi skubėjo ruošti kūno formas vasarai, atėjus atostogoms daugelis atsipučia ir pamiršta tiek sporto, tiek mitybos rutiną. Pasak socialiniuose tinkluose gausiai sekamo subalansuotos gyvensenos trenerio, mitybos specialisto Arturo Swan, sunkiausia yra ne suteikti kūnui norimą formą, bet ją išlaikyti. Apie judviejų su žmona Ieva atostogų rutiną kalbamės vos jiems grįžus iš Turkijos.

Abu esate labai aktyvūs, sportuojantys, kiekvieną dieną ypatingai prižiūrite savo mitybą. Kaip jums sekasi laikytis režimo atostogų metu? Leidžiate sau atsipalaiduoti ar visgi laikotės sveikos gyvensenos taisyklių?

Ieva: Aš galiu pradėti nuo savęs, nes mūsų nuomonės ir pomėgiai šiek tiek skiriasi. Nemėgstu saldumynų, tai man geriau du kepsniai nei dvi bandelės. Atostogaudama labai pamėgau turkų sūrį, kuris skoniu panašus į lietuvišką fetą. Salotos su juo man taip patiko, kad jas vietoje visų bandelių ir desertų galėčiau valgyti. O štai Artūrui… (juokiasi)

Artūras: Man šiek tiek sudėtingiau dėl to, kad esu mitybos specialistas, todėl mano galvoje jau užprogramuoti maisto produktų skaičiai, matau ne produktus, o kalorijas ir makro elementus. Ir vis dėlto esu smaližius – atostogų metu man labai sunku. Šioje vietoje padeda Ieva, kuri nevalgo saldumynų. Kai paklausiu jos, ar valgys su manimi ir ji atsako, kad ne, tada ir aš nevalgau. Einame gatve, klausiu: „Ieva, nori ledų?“ Jeigu ji nenori, tuomet ir aš nebenoriu (juokiasi).

Kuriam iš jūsų atostogų metu sunkiau atsilaikyti pagundoms ir tinginiavimui?

Ieva: Artūras labiau mėgsta eiti į sporto salę, o aš atostogų metu mieliau rinkčiausi kitokį sportą, pavyzdžiui, vandens sportas man būtų pirmoje vietoje, bet kadangi Artūrui tai nelabai patinka, einame į sporto salę. (juokiasi) Mūsų poroje labai gerai veikia In ir Jang, jei vienas kažko nenori, tai ir kitas nebenori, nes nelabai įdomu vienam. Stengiamės vienoje vietoje ilgai nesėdėti ar negulėti, daugiau judėti, nes apima jausmas, jog savo laiką eikvojame veltui tiesiog gulėdami.

Artūras: Aš kartais mėgstu save truputį ir paspausti, tarkime, ryte atsikėlęs gal nelabai noriu šiandien sportuoti, bet man reikia ir aš į tai žiūriu atsakingai. Todėl atostogų metu žinau, kad mano kūnas galbūt ir norėtų pagulėti daugiau nei įprastai, bet jam to krūvio reikia, negalima staiga pakeisti viso režimo. Tai gali atsiliepti širdžiai. Žinoma, išvykęs nesportuoju taip intensyviai, kaip namuose, bet stengiuosi savo režimo laikytis. Esu toks žmogus, kuris negali nustygti vienoje vietoje. Ieva kartais sako: „Ar tu gali pagulėt?“ Ne! (juokiasi)

Asmeninio archyvo nuotr.
Asmeninio archyvo nuotr.
Asmeninio archyvo nuotr.
Asmeninio archyvo nuotr.

Ar planuodami atostogas domitės vietiniais restoranais? Ieškote, kur galėsite pavalgyti sveikai?

Ieva: Visada pasižiūrime!

Artūras: Taip, ir sporto klubais, ir restoranais, kurie yra aplink mūsų viešbutį. Naudojamės „Yelp“ bei „Trip Adviser“ programomis, paskaitome atsiliepimus, pažiūrime nuotraukas ir išsirenkame sau tinkamą vietą. Planuodami atostogas Amerikoje miestelius nakvynei rinkomės pagal tai, ar šalia viešbučio yra sporto klubas.

Ar įmanoma sveikai maitintis, bet leisti sau pasimėgauti atostogų malonumais – vietiniu maistu, desertais?

Artūras: Pasakysiu, kaip darau aš. Keliaudamas visada nusiperku proteinų batonėlių. Tokie batonėliai yra puiki alternatyva šokoladui ar pyragėliams, jie turi savyje baltymų, taip pat juose labai mažai cukraus, bet jie labai saldūs. Jie yra sveikas, skanus užkandis ir deserto pakaitalas. Daug kas renkasi vaisius kaip deserto alternatyvą, bet tai nėra išeitis – vaisių perteklius taip pat virsta riebalais. Dienai užtenka dviejų bananų ar 100 ml natūralių apelsinų sulčių, visa kita jau yra perteklius. Na, o jei labai norisi pasmaližiauti, tai dalinkitės tą skanėstą dviese per pusę arba atsipjaukite sau gabalėlį, nes dažniausiai žmogui tiesiog labai norisi paragauti ir kartais to pakanka, nebūtina juk suvalgyti viso pyragaičio.

Dažniausiai viešbučių restoranai tiekia svečiams maistą švediško stalo principu, kokius patiekalus tokiu atveju geriausia rinktis?

Artūras: Neprisidėkite į lėkštę kalno maisto arba rinkitės mažesnį indą. Mes į pirmąją lėkštę įsidedame visko po šaukštą ir kas labiausiai patiko, to pakartojame. Taip pavyksta numalšinti norą prisikrauti visko, mat labiausiai žmonėms norisi tiesiog paragauti. Jeigu atostogaujate, ypatingai, jei tai „viskas įskaičiuota“ atostogos, reikėtų rinktis liesesnius produktus, daugiau daržovių ir baltyminio maisto (mėsa, žuvis). Geriausia, kad lėkštę sudarytų daržovės ir baltymai. Venkite angliavandenių (duona, ryžiai, grikiai, keptos bulvės).

Kokius užkandžius rekomenduotumėte pasiimti einant į paplūdimį?

Artūras: Aš pasiimčiau ne užkandžių, o daug vandens. Paplūdimyje mus kaitina saulė, kūnas pradeda dehidratuoti ir siunčia signalą, jog kažko trūksta. Pirmiausia mums reikia pavalgyti, tačiau reikėtų išgerti stiklinę ar dvi vandens ir tuomet pasižiūrėti, ar vis dar norisi valgyti, nes dažniausiai noras dingsta. Jeigu ne, tada tai jau signalas, kad reikėtų užkąsti. Tuomet siūlyčiau suvalgyti obuolį ar bananą.

Kaip į atostogų ritmą įtraukti sportą? Kokią mankštą, pratimus patartumėte atlikti?

Artūras: Mes Turkijoje ėjome į žygį kalnuose, praleidome tris valandas laipiodami po uolienas, kopdami į viršukalnes. Labai pavargome, juk tai irgi sportas, Ievai net raumenis skaudėjo. Bet buvo labai smagu. Kitiems galbūt tinklinis, futbolas patiktų. Nesvarbu, ką pasirinksite, svarbiausia – judėti. Būtina pasivaikščioti, mes tai darėme kas valandą bent po dešimt minučių, eidavome iki jūros ar į barą kavos.

Ieva: Viešbučiuose yra labai daug veiklų, jei nenori eiti į sporto salę. Joga, plaukimas, dviračiai ar mankšta vandenyje, žolės riedulys… Užsiėmimų yra, reikia tik nepatingėsi į juos nueiti!

Asmeninio archyvo nuotr.
Asmeninio archyvo nuotr.

Tikriausiai pastebėjote, jog didelė dalis žmonių prieš vasarą labai stipriai susiima, stengiasi turėti tą sportišką „vasaros kūną“, o pasiekę norimų rezultatų pamiršta apie sveiką mitybą bei sportą. Kodėl toks „įprotis“ yra blogai?

Ieva: Reikėtų galvoti ne apie vieną sezoną, o apie tai, kad visus metus nori būti sveikas ir aktyvus. Jei nenori eiti į sporto salę, tai galima bėgioti. Reikia tiesiog rasti, kas patinka. Tada net nereikės ruoštis vasaros sezonui ar atostogoms.

Artūras: Žmonės galvoja, kad pasiekti norimą rezultatą yra sunkiausia ir jie labai klysta. Sunkiausia yra tą kūno formą po to išlaikyti. Kūnas yra kaip automobilis, jeigu nori nuvažiuoti iki Klaipėdos, turi užpilti degalų. Neseniai savo laidoje „Swan show“ kalbėjau su Vaidu Baumila, kuris patvirtino, jog jo gyvenime sportas turi būti visada, jeigu nori gerai atrodyti. Pasiektas rezultatas nesportuojant dingsta po 2-3 savaičių. Raumenys išnyksta, bet riebalai lieka, žmogus pasidaro „minkštas“. Jeigu nori likti toks, koks tapai dėl sveikos mitybos ir sporto, reikia režimo.

Asmeninio archyvo nuotr.
Asmeninio archyvo nuotr.
Asmeninio archyvo nuotr.
Asmeninio archyvo nuotr.

Galbūt pasidalintumėte savo vasarišku deserto receptu?

Ieva: Mes patys gaminame ledus iš jogurto. Tai pats geriausias desertas vasarai vietoje dirbtinių ledų!

Artūras: Ingredientai: stiklinė šaldytų braškių, pusė banano, graikiškas jogurtas ir baltyminiai milteliai (proteinas). Taip pat gali būti šokolado, braškių. Viską sumaišius gausis puikus ledų kokteilis arba palaikius porą valandų kameroje – sveiki ledai. Porcija verta apie 100-150 kcal ir bus kupina baltymų, ląstelienos, antioksidantų – puiki alternatyva bet kokiam desertui. Skanaus!

Žmonės.lt

Naujausi straipsniai