Į sceną sugrįžęs Germanas Skoris: „Dalyvavimas televiziniuose projektuose buvo atėmęs malonumą kurti“

Nacionalinės atrankos į „Euroviziją“ 2-osios laidos filmavimas/Gretos Skaraitienės/„ŽMONĖS Foto“ nuotr.
Nacionalinės atrankos į „Euroviziją“ 2-osios laidos filmavimas/Gretos Skaraitienės/„ŽMONĖS Foto“ nuotr.
Laura Kešytė
Šaltinis: Žmonės
2020-01-19 18:29
AA

Antrajame nacionalinės atrankos į „Euroviziją“ ture į sceną žengęs Germanas Skoris (37) – ne tik patyręs atlikėjas, bet ir muzikos prodiuseris bei garso režisierius, šiandien dirbantis su tokiais atlikėjais kaip Marijonas Mikutavičius, Tomas Sinickis, Domantas Razauskas, Saulius Petreikis, Kazimieras Likša, Andrius Zalieska–Zala bei daugelis kitų. Tiesa, šešerius metus jis buvo atitrūkęs nuo savo paties muzikos. Apie naujus kūrybinius įkvėpimus – pokalbis su G. Skoriu.

„Eurovizijos“ atrankoje atlikai dainą „Chemistry (Breaking Free)“. Kokia jos idėja, siunčiama žinutė?

Daina „Chemistry (Breaking Free)“ bandžiau pažvelgti į save iš šono, apsispręsti, kas esu kaip muzikantas po šešerius metus trukusios tylos. Ji yra apie išsilaisvinimą iš muzikinės rutinos. Kūrinyje galima išgirsti ne tik roko, bet ir elektronikos, pop muzikos prieskonių, o stulpeliuose – ir hip hopui būdingų mušamųjų elementų. Toks cheminis junginys, kurio klausantis kas kartą gali išgirsti kažką naujo.

Ar tiesa, kad esi ne tik šios dainos autorius, atlikėjas, bet ir prodiuseris bei garso inžinierius?

Taip, ją kūriau nuo pradžių iki galo. Tiesa, kadangi būgnais groti nemoku, mušamųjų partiją įrašė Dominykas Babikas. Jis – vienas geriausių jaunosios kartos būgnininkų, šiandien grojantis su „ba.“ ir daugeliu kitų atlikėjų. Dominykas atliko ne tik muzikinę partiją, bet ir psichologinę rolę – jis labai palaikė mane šiame kūrybiniame etape.

Būti ir atlikėju, ir prodiuseriu – labai sudėtinga. Tarsi sėdi ant dviejų kėdžių ir sau priekaištauji: galėjai geriau padainuoti ar pagroti. Sunku adekvačiai matyti save iš šono. Todėl labai džiaugiuosi, jog turiu gerų bičiulių, kolegų, iš kurių sulaukiau daug vertingų pastabų bei patarimų. Šiai dienai esu patenkintas galutiniu rezultatu.

Germanas Skoris/Ryčio Šeškaičio nuotr.

Kokia tavo reakcija į komisijos išsakytas pastabas, ypač dėl falceto, kuris jiems pasirodė ne iki galo užtikrintas?

Neturiu priežasties nepritarti. Jų pastebėjimai yra teisingi – dainuoti falcetu yra rizikinga. Visgi, kaip atlikėjas, save ne vienerius metus išbandęs muzikoje, žinau, kokie yra mano privalumai. Turiu gerą, išlavintą falcetą. Dažniausiai vyrai nedainuoja tokiame aukštame registre. Manau, kad eidamas į „Euroviziją“ turi parodyti tai, ko kiti, galbūt, negali. Žinoma, prisiimdamas tam tikrą riziką.

Vertinant patį pasirodymą, nesu iki galo patenkintas tuo, kaip jis skambėjo televizijos studijoje. Mano falcetas turėjo skambėti drauge su pritariančiaisiais vokalais, tačiau dėl techninių priežasčių, garsinių lygių skirtumų per priedainį likau beveik vienas. Tikiu, kad pusfinalio metu visus šiuos momentus pavyks išspręsti.

Nacionalinės atrankos į „Euroviziją“ 2-osios laidos filmavimas/Gretos Skaraitienės/„ŽMONĖS Foto“ nuotr.

Kiek metų apskritai dirbi su muzika?

17, iš kurių 11 – ne tik kaip muzikantas, bet ir garso režisierius, prodiuseris.

Ar šiandien daugiausiai dirbi su roko muzika?

Ne, negalėčiau taip sakyti. Roko muzikos Lietuvoje nėra tiek daug. Teisingiau būtų sakyti, jog dirbu su gyva muzika. Į mane kreipiasi ne tik grupės, grojančios gyvais instrumentais, bet ir įvairūs elektroninės muzikos ar hip hopo atlikėjai, kurie į savo kūrinius nori įnešti gyvo skambesio.

Germanas Skoris su Tomo Sinickio grupe/Asmeninio archyvo nuotr.

Šįmet prisidėjai ir prie kitų atlikėjų eurovizinių dainų skambesio, tiesa?

Taip, pirmajame konkurso etape girdėjote atlikėjos Aikos dainą. Taip pat dirbau su grupe „Baltos varnos“, kuri pateko į pusfinalį. Kitą savaitę pasirodys Rokas Povilius, kuriantis tokį bardpop'ą. Viso, jei įskaičiuosime ir mano dainą, bus keturi kūriniai. Kaip man – tai labai daug, nes šiaip „Eurovizija“ nėra mano sfera (juokiasi).

Ar šiam konkursui skirtų dainų formatas yra kuo ypatingas?

Manau, kad dainos turi gerai skambėti nepriklausomai nuo to, ar yra skirtos „Eurovizijai“, ar kitam tikslui. Aišku, kaip garso režisierius, aš turiu atsižvelgti, kad jos būtų pritaikytos televiziniam formatui. Tačiau atlikėjai, su kuriais dirbau, eidami į „Euroviziją“ nenorėjo prarasti savitumo, nesistengė skambėti kažkaip euroviziškai, todėl dirbdamas su jais didelio skirtumo nepajutau.

Germanas Skoris ir grupė „Baltos varnos“/Asmeninio archyvo nuotr.

Kaip manai, ar garso režisieriaus darbas tau pačiam atnešė kažką naujo į tavo, kaip atlikėjo, kūrybinį gyvenimą?

Tikrai taip. Visų pirma, dirbdamas su kitais atlikėjais aš kasdien išgirstu daug naujos muzikos. Juk šiandien yra milijonai dainų, jų perklausyti visų neįmanoma, o atlikėjai ateina ir sako: paklausyk, geras gabalas. Taip jie keičia mano muzikinį požiūrį, įnešdami naujų vėjų, spalvų.

Kitas dalykas, kai dirbi su kitų kūrėjų muzika, stengiesi susigyventi su jais, įlįsti į jų kailį, todėl ir muziką pradedi girdėti tarsi kitomis ausimis. Taip natūraliai išpleti ir savo muzikinį akiratį. Grįžęs prie savo kūrybos tą labai gerai pajutau – kad senieji mano rėmai yra gerokai pastumti.

Germanas Skoris su grupe „Arbata“/R. Rylaitės nuotr.

Be to, ir laikas – įdomus dalykas. Aš suprantu, kad dabar galiu žymiai daugiau nei būdamas 20-ies. Tada mano ribos buvo gerokai siauresnės, daug kur save stabdžiau. Šiandien tai atrodo netgi juokinga. Visgi, rokas ilgą laiką karaliavo mano galvoje, bijojau eiti į pop pusę.

Manau, kad tada man trūko gero prodiuserio, todėl tokiu stengiuosi būti atlikėjams, su kuriais dirbu šiandien. Man svarbu suprasti, ką jie nori pasakyti savo muzika, ypač, jei įsitraukiu ne tik mikso ar masterio etape, bet ir dalyvauju visame įrašų procese.

Ar tai, kad šiandien dalyvauji „Eurovizijos“ konkurse, reiškia, jog tavęs, kaip atlikėjo, galėsime pasiklausyti vis dažniau? Gal jau esi nusimatęs ir solinius koncertus?

Kol kas, kaip anglai sako, I go with the flow. Tuos šešerius metus tylėjau ne šiaip sau. Po to, kai mano grupė „The Perfect Pill“ išsiskirstė, mane buvo apėmusi depresija. Buvau atsivalgęs viso to šou verslo.

Beata Tiškevič, Germanas Skoris ir Andrius Rožickas / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

Gal skambės keistai, bet dalyvavimas televiziniuose projektuose buvo atėmęs malonumą kurti. Tai buvo sunkus periodas. Muzika išvis nustojo skambėti mano galvoje. Todėl daviau sau žodį, jeigu kada sugrįšiu, tai tik su nauja muzika. Savo muzika.

Kol kas neturiu aiškių planų. Esu studijinis atlikėjas, bent jau ateinantį pusmetį. Aišku, niekada nežinai, kur tave gyvenimas nuves. Jeigu kas nors rytoj paskambins ir sakys: Germanai, kviečiame tave į festivalį vasarą, aš sakysiu: okei, reikia rinkti grupę ir ruoštis koncertui (juokiasi).