Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Atgauti jėgas paprasta: keturių žingsnių programa

Laiminga moteris
Vida Press nuotr. / Laiminga moteris
Šaltinis: Žurnalas „JI“
0
A A

Pavasaris dovanoja ne tik džiaugsmą, pamažu užplūstančią šilumą, skaisčią žalumą, bet ir kelia didelių išbandymų kūnui. Po žiemos ne vienam trūksta energijos, oda suglebusi, keičiantis orams ir emocijos nestabilios – kamuoja nerimas. O jei dar priaugote kilogramą kitą... Bet visa tai įveikti galima paprastais būdais.

Kokiais? Sąmoningumu ir užsispyrimu. Pateiksime keletą efektyvių patarimų, kurie padės atgauti energiją, kūno stiprybę ir sielos ramybę. Dauguma tiesų gerai žinomos ir yra tokios paprastos, kad vėl jas išgirdę tik truktelime pečiais – kodėl vis dar to nedarau? Greičiausiai todėl, kad tai, kas paprasta ir lengvai pasiekiama, atrodo neveiksminga. Nors iš tiesų nereikia nei daug laiko, nei pinigų. Tik noro. Dėmesys sveikai mitybai, žarnynui, kuris yra geros sveikatos ir ramių minčių šaltinis, šiek tiek kvėpavimo pratimų rytais ir vakarais, reguliarus pasivaikščiojimas būtinai gryname ore ritmingai mosuojant rankomis, dar truputis gudrybių iš pasaulio išminties lobynu vadinamos ajurvedos skrynios ir džiaugsitės pavasario lengvumu!

1 žingsnis

Supermaistas. Stipriname sveikatą natūraliais būdais

Daugelis tiki, kad pavasarį pagėrę dvigubas dozes vitaminų ir maisto papildų akimirksniu sustiprės, bet tai ne visai tiesa. Visą stiprybę, energiją ir žvalumą mums dovanoja gamta. Retai vaistinė. Vietoje sintetinių papildų į racioną įterpkite veiksmingiausių ir reikalingiausių organizmui produktų, kurie padės atgauti jėgas, kūno linijas, žvalumą, odos skaistumą. Tegul jie pakeičia ant stalo visą žiemą pūpsojusias nuodėmingai gardžias bandeles, mažai energinės vertės turintį keptą ir troškintą maistą, riebius užkandžius. Valgykite šiuos produktus vienus arba gaminkite sveikus užkandžius, kuriuos, kad nekiltų pagunda vėl prisikirsti nesąmonių, neškitės su savimi į biurus, auditorijas, mokyklas. Jei trūksta fantazijos, ką iš jų paruošti, pasinaudokite keliais gardžiais pasiūlymais.

Daigai. Ar žinojote, kad, sėkloms dygstant, vitaminų, mineralų ir mikroelementų jose padaugėja kone 30–60 kartų, o, vykstant fermentacijos procesams, baltymai virsta lengvai organizmo pasisavinamomis aminorūgštimis. Dėl to daigų poveikis kone stebuklingas. Lengvai virškinami ir pagal Rytų mediciną energijos tėkmę kūne stimuliuojantys švieži daiginti grūdai ir sėklos turi gerokai daugiau fermentų, vitamino E ir B, maistinių skaidulų ir kt. biologiškai aktyvių medžiagų nei iš jų išaugę vaisiai ir daržovės. Norint organizmą papildyti visomis reikalingomis maisto medžiagomis, reikia valgyti kuo įvairesnius daigus: miežių, grikių, ankštinių, liucernų, ridikėlių, saulėgrąžų, spindulinių pupuolių. Gardinkite jais košes, sumuštinius, salotas!

Mūsų pasiūlymas

Sumuštiniai su daigais. Rupios, bemielės visagrūdės duonos iš natūralaus raugo riekelę aptepkite lašeliu citrinos sulčių paskaninta avokado tyre, ant viršaus krėskite šaukštą įprastos varškės ar tofu, berkite ką tik sumaltų linų sėklų, druskos, pipirų ir negailėkite daigų.

Lapiniai kopūstai (Kale). Kokių tik epitetų nesugalvota šiai pasaulyje itin mėgstamai daržovei: žaliavalgių jautiena, energijos bomba, sveikatos eliksyras ir pan. Nelygu rūšis, žalios ar vyšninės spalvos nekaloringuose lapuose gausu žarnyno šluota vadinamos ląstelienos, geležies, kalcio, ypač daug vitaminų A, C, K, yra ir omega-3 riebalų rūgščių. Lapinius kopūstus sveikiausia valgyti termiškai neapdorotus – tinka plakti glotnučius, ruošti salotas. Kad nebūtų tokie sprangūs, nuluptus ir susmulkintus lapus reikia įtrinti rankomis su šlakeliu aliejaus, citrinos sulčių, trupučiu medaus ir druskos.

Mūsų pasiūlymas

Salotos su bolivinėmis balandomis. Suminkštintus salotų lapus sumaišykite su virtomis kruopomis, džiovintomis spanguolėmis, saujele tarkuoto parmezano ir skrudintomis kedrinėmis pinijomis. Tobulas skonis – garantuotas! Spanguoles galite keisti razinomis, vyšniomis, datulėmis, figomis. Svarbu, kad priedai būtų saldesni.

Bulvinė saulėgrąža (topinambas). Šie forma egzotiškąsias imbierų šaknis primenantys saldūs riešutų skonio gumbai, kurių pavasarį jau galima pasikasti šviežių, dar vadinami Jeruzalės artišokais. Juose nemažai mineralinių medžiagų, širdžiai būtino magnio ir kalio, pavasarį taip reikalingų vitaminų B1, B2, C. Taip pat daug inulino, svarbaus diabetu sergantiems žmonėms. Bulvinėse saulėgrąžose esančios biologiškai aktyvios medžiagos valo iš organizmo toksinus, gerina medžiagų apykaitą, todėl geriant šviežias sultis ar valgant salotas dar ir lieknėjama.

Mūsų pasiūlymas

Sveikuolių salotos. Šiaudeliais pjaustytas morkas ir bulvines saulėgrąžas sumaišykite su perliniu kuskusu, džiovintomis slyvomis, skrudintomis saulėgrąžų sėklomis, apšlakstykite apelsinų sulčių ir aliejaus užpilu, pagal skonį berkite cinamono.

Jūrų kopūstai. Retas parduotuvėje stabteli prie prieskonių skyriaus, kur galima nusipirkti šio džiovinto natūralaus produkto. Jūros kopūstuose, dar vadinamuose jūrų dumbliais gausu mineralų (kalcio, kalio, cinko, fluoro, chromo, geležies, natrio, magnio), A, E, C, B grupės vitaminų, naudingųjų polinesočiųjų riebalų rūgščių omega-3. Negana to, jie dar aprūpina organizmą mūsų platumose ypač reikalingu jodu, kurio po žiemos labai trūksta. Jūrų kopūstai gerina peristaltiką, idealiai valo organizmą, atkuria natūralią žarnyno mikroflorą, šalina sunkiuosius metalus, kovoja su alergijomis. Sveikiausia valgyti džiovintus mirkytus, o ne marinuotus, užpiltus actu, dažnam tokie gardesni.

Mūsų pasiūlymas

Jūrų kopūstai su sezamais. Apie valandą pamirkytus ir gerai nuspaustus džiovintus jūrų kopūstus sumaišykite su avokadais, saulėje džiovintais pomidorais, sezamų sėklomis ir apliekite skrudintų sezamų sėklų aliejumi.

2 žingsnis

Sąmoningasis kvėpavimas. Energija ir ramybė

Pastarasis amžius dažnai įvardijamas kaip įtampos šimtmetis. Todėl nenuostabu, kad vis populiaresnės tampa įvairios dvasinės praktikos. Beje, joms tikrai nereikia transcendentinių gebėjimų, kaip mėgstama pasišaipyti pragmatikų. Ir tradicinė medicina pripažįsta, kad sąmoningasis kvėpavimas, meditacija iš tiesų labai veiksmingos, jei tik tikėsime tuo, ką darome, ir reguliariai praktikuosime. Minutę kitą pasėdėję sukryžiavę kojas stebuklų nesitikėkite, tačiau uolieji bus apdovanoti puikia savijauta. Sąmoningasis kvėpavimas sveikatina, valo kūną, mintis, moko atsipalaiduoti ir mylėti, be to, suteikia nepaprastai daug energijos. O būtent jos ir emocijų keičiantis metų laikams mums labiausiai ir trūksta. Bent mėnesį praktikuodami kasdien pamatysite, kaip pagerėjo gyvenimo kokybė ir jūsų būklė, pradedant fizine, baigiant emocine.

Taisyklingas kvėpavimas, kurio išmokstama taikant įvairias jogos kvėpavimo technikas (kapalabhati, sithali, anuloma viloma, taip pat tibetietiškas ir kitas siūlomas įvairiuose užsėmimuose) gerina deguonies pasisavinimą, kraujo cirkuliaciją, masažuoja vidaus organus, mažina psichinę ir raumenų įtampą, tonizuoja visą organizmą. Dingsta emocinis nestabilumas, lengviau iš organizmo šalinami skysčiai, su jais ir toksinai, gražėja oda, lieknėjama. Jei kvėpuosite sutelkdami visą dėmesį į tam tikrą sergantį organą, tarsi iškvėpdami visą jame susikaupusį skausmą, pajusite pagerėjimą ir ilgainiui pradėsite sveikti.

Daugybę informacijos apie sąmoningąjį kvėpavimą rasite internete. Naudinga paskaityti garsiojo mokytojo Dano Brule, kuris kvėpavimą praktikuoja daugiau nei 40 metų, knygą „Just Breath“ arba apsilankyti jo interneto svetainėje „Breath Mastery“. O ką daryti tiems, kurie neturi laiko gilintis, bet nori išbandyti sąmoningąjį kvėpavimą?

Siūlome išbandyti

Kvėpavimo pratimas rytui ir vakarui. Atsisėskite ir atsipalaiduokite taip, kad tarsi nejustumėte jokio fizinio kūno. Tada pradėkite kvėpuoti. Įkvėpdami mylėkite ir puoselėkite save, iškvėpdami – aplinkinius. Kaskart įkvėpdami ir iškvėpdami pamėginkime atsiverti dieviškumui. Kvėpuokite taikiai, mylėdami, priimdami, dėkodami ir kviesdami. Ir jums tikrai pasiseks.

Būtina išlaikyti sąmoningumą, būti čia ir dabar, neužmigti ir nepasiduoti – sąmoningąjį kvėpavimą praktikuoti reguliariai. Kvėpuodami stenkitės išlaikyti ritmą: įkvėpimas tegul būna gilesnis nei įprastai, pripildantis visą krūtinės ląstą, o iškvėpimas – švelnus, be įtampos, tarsi su lengvu atodūsiu. Svarbu neįsitempti ir nesistengti, iki gyslos ant kaklo iššoks. Tai turi būti natūralus, savaime suprantamas procesas, leidžiantis pažvelgti į savo vidų ir pašalinti ten esančias negerovės priežastis.

3 žingsnis

Judėjimas. Gydo nuo visų ligų

Statistika negailestinga: pasaulyje 1 iš 4 suaugusiųjų ir daugiau nei 80 proc. paauglių nesportuoja. Kad ir kaip tingu prisiversti, judėti – būtina. Netreniruojami raumenys silpnėja, kartu su jais traukiasi kraujagyslės ir nervai. Tuomet prastėja kraujo apykaita – organizmas gauna mažiau maisto medžiagų, energijos. Be to, tik fizinė veikla padeda atsikratyti blogos nuotaikos, teikia pasitikėjimo jėgomis, reguliuoja svorį, gerina kraujotaką ir garantuoja gerą miegą. Reguliariai mankštinantis mažesnė tikimybė susirgti vėžiu, diabetu, įvairiomis protinėmis ligomis. Fiziškai aktyviems žmonėms net 30 procentų padidėja galimybė išvengti depresijos, širdies ir kraujagyslių ligų, o antrojo laipsnio cukrinio diabeto ir storosios žarnos vėžio – net 50 procentų.

Reguliarus fizinis krūvis – vaikščiojimas, bėgiojimas, plaukimas, važiavimas dviračiu ir kt. – ilgina gyvenimo trukmę, sportuojančios moterys rečiau patiria kaulų lūžius. Kaip dažnai mankštintis? Pagal PSO rekomendacijas, vaikai ir paaugliai turėtų judėti bent 60 min. per parą, o suaugusieji intensyviai sportuoti bent 75 min. per savaitę. Deja, daugelis vis dar tiki mitais, esą fizinis krūvis žaloja sąnarius ir sportuoti brangu. Nors mokslo įrodyta, kad sportas teikia daugiau naudos nei žalos, o sportuoti galima prisijungus prie dabar vykstančių begalės nemokamų iniciatyvų – pasidomėkite savo miestų ir rajonų savivaldybėse. Jeigu ir nebūtų, ruošiantis vaikščioti nereikia nei finansų, nei sąlygų – auniesi batus ir eini. Reikia tik noro.

Mūsų pasiūlymas

Pritūpimai. Tobulas pratimas visiems. Jį itin rekomenduoja rusų medicinos mokslų daktaras Sergejus Bubnovskis. Pritūpimai – universalus būdas, kaip skatinti kraujotaką. Jei kasdien tiesia nugara darysite juos kas valandą, išnyks daug sveikatos problemų. Tai ypač svarbu dirbantiems sėdimą darbą. Judesį atlikite tiek kartų, kiek pajėgiate, tūpdami saugokite kelių sąnarius ir įtūpkite tik iki tempimo, nepersistenkite. Netrukus patys negalėsite patikėti, kaip puikiai pritūpimai veikia, ypač sergant širdies ir kraujagyslių ligomis.

Kareivio žingsniu. Stovėkite tiesiai, pritraukite sulenktas rankas prie šonkaulių, delnai tegul žiūri žemyn. To reikia, kad išsitiestų stuburas ir krūtinė. Tada pradėkite žingsniuoti aukštai keldami kelius, tarsi siekdami jais plaštakas. Žygiuokite intensyviai, kvėpuodami, jei pavargstate, pailsėkite. Patartina šį judesį atlikti bent po 100 kartų, nes jis suteikia energijos, mankština visus kūno raumenis, gerina virškinimą, šalina įtampą, padeda nuo daugybės ligų. Tikinama, kad pratimas, kurį rytais atlieka ir kariai, pakartojus 100 kartų atstoja 5 km pabėgiojimą.

4 žingsnis

Švarios mintys. Ką mums pataria ajurveda

Visi žinome, kad ne tik kūno, bet ir minčių švara – tvirčiausias sveikatos pagrindas. Tačiau užteršta, purvina aplinka ir fiziškai, ir energiškai tampa puikia terpe bakterijoms, parazitams veistis ir nepastebimai žaloja sveikatą. Lietuvoje viešėjęs ajurvedos gydytojas Sohanas Veer Singhas dalijasi įžvalgomis apie puikią sveikatą. Štai keletas gydytojo patarimų, kaip greitai atgauti jėgas.

Pradėkite rytą dėkingumo mantra. Pozityvi ir sveikatinanti žodžių seka jums ir jūsų artimiesiems tarsi sukurs visos dienos apsaugą. Mums, materialaus pasaulio ir sistemos žmonėms, tai nuskambės keistai, bet specialistas primygtinai siūlo kasdien praktikuoti paprastą dalyką. Tik prabudę nešokite iš lovos ir nebėkite, paimkite už rankos partnerį ar vaiką ir meiliai glostydami kiekvieną pirštą dėkokite šiam žmogui už tai, kad eina gyvenimo keliu drauge. Kad padeda, guodžia, rūpinasi, palaiko. Kad yra gerasis jūsų angelas ir ramybės oazė. Kai po 21 karto tai taps įpročiu, patys norėsite mantrą kartoti vėl ir vėl.

Kas rytą ir vakarą prauskitės. Ne vonioje, o po dušu. Vanduo šalina kūno ir minčių nešvarumus, naikina susikaupusią nereikalingą blogio, pykčio, ligų energiją, ramina. Ypač svarbu nusimazgoti kojas. Kūną prauskite šiltu, o štai galvą trinkite tik vėsiu vandeniu, kad dar labiau nedirgintumėte informacijos pertekliaus nuvargintų smegenų. Dėl to pačios priežasties negalima plaukų džiovinti karšto oro srove. Gerai galvą pamasažuoti aliejais – padeda pašalinti įtampą, nerimą, baimę.

Gerkite daug vandens. Tyras vanduo – gyvybės ir energijos šaltinis. Jis mus valo, grynina, detoksikuoja. Rytą būtinai pradėkite keliais puodeliais šilto vandens. Gurkšnokite ir dienos metu, geriausiai apie 40 min. prieš valgydama ar pavalgiusi. Stenkitės negerti tik vakarais, kad kokybiškai išsimiegotumėte neprabusdami.

Pusryčiaukite. Ryte apie 7 val. patartina pavalgyti (prieš tai išgėrus kelias stiklines šilto vandens). Vaisiai, daržovės, drėgnas, sultingas ir fermentų turintis maistas nubudus būtinas, kad nuslopintų skrandžio ir kepenų ugnį, kuri kaupėsi visą naktį. Nepavalgius organizmas rūgštėja, didėja daugelio ligų rizika.

Gerai išsimiegokite. Geriausias miegas nuo 22 iki 5–6 valandos. Nuo 22 val. valosi kepenys, todėl pasistenkite, kad jos tinkamai pailsėtų. Tai ir energiškai pats blogiausias paros laikas, kai esame agresyvūs ir pikti, o anksti atsigulę išvengsime konfliktų ir kokybiškai išsimiegosime.

Įtraukite naudingųjų prieskonių. Parazitai ir ligos nemėgsta imbierų, muskatų, kardamonų, pipirų, ciberžolės, kurią geriausiai organizmas įsisavina su aliejumi. Šie prieskoniai šildo, suteikia energijos, tonizuoja, padeda greičiau atgauti jėgas. Visoms došoms (pirminiams elementams kūne) subalansuoti patartina vartoti ajurvedinį žolelių mišinį – trifalą.

Žurnalas „JI“
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 2 Ji Grožis
Parašykite atsiliepimą apie Žmonės.lt