Griausmingiausi mados metai: 9 svarbiausi 2015 metų pokyčiai

Alexanderis Wangas, Alessandro Michele, „H&M“ pirkėja / Vida Press nuotr.
Alexanderis Wangas, Alessandro Michele, „H&M“ pirkėja / Vida Press nuotr.
Šaltinis: Elaima.lt
2015-12-31 10:15
AA

2015-ieji mados pasaulį kaip reikiant padrebino, išvertė išvirkščią, išsuko centrifūgoje ir paliko – kaip garsius mados namus be dizainerių. Tačiau visi šie pasikeitimai – reikalingi, naudingi ir padedantys madai tapti nauja: lanksčia, tolerantiška visiems vartotojams, greitai reaguojančia ir nebediktuojančia.

1. Koncepcija

Mada gali būti menu, bet yra skirta vartoti (o dizaineriai – žmonės, turintys sąskaitų, skolų ir net vaikų). Praėję metai galutinai padėjo tašką senojoje, tačiau įprastoje mados koncepcijoje ir hierarchijoje. Tokioje, kai vartotojui mada pateikiama kaip aukštasis menas, kurio jis negali pasiekti (tik į jį pažiūrėti), ir iškelianti dizainerį, kaip romantišką idealizuotą kūrėją, gyvą idėjomis (o štai vargšas vartotojas dūsaudamas žavisi dangiškais kūriniais ir šlovina kūrėją, slapčia ieškodamas padirbinių).

Šiuolaikinė mada – tai gatvės stilistai, mados tinklaraštininkai, o labiausiai 2015-aisiais pasisekė sugebėjusiems greitai reaguoti ir išlaviruoti tarp mados kaip meno ir mados kaip verslo. 

Paryžiaus mados savaitės gatvės stilius / Vida Press nuotr.

2. Alessandro Michele era

Iki Alessandro Michele, „Gucci“ sekėsi visai prastai – dūminio makiažo ir seksualių drabužių aukso amžius ėjo į pabaigą, o tuo garsėję mados namai pakibo kūrybinėje nežinioje; iš visų pusių plūstantys padirbti daiktai gramzdino mados namus į finansinę prarają.

Iki tol nežinomas „Gucci“ aksesuarų dizaineris, tapęs naujuoju kūrybos direktoriumi (ir 2015 metų dizaineriu), parklupdė visą mados industriją sau po kojom, apautom paukšteliais ir drugeliais siuvinėtais bačiukais. Net garsiausi kolegos dizaineriai ėmė kopijuoti naująjį stilių: be seksualinės įtampos, o naiviai vintažinį, nebūdingą „Gucci“, neramų ir iki tol nematytą. Kai viso pasaulio glamūrinių žurnalų redaktorės, aktorės, mados tinklaraštininkai nuo galvos iki kojų vilki Alessandro Michele – patinka ar ne, bet supranti, kad kažkas svarbaus vyksta: jokių mados namų tokia sėkmė nelankė dešimtmečiais.

Paryžiaus mados savaitės gatvės stilius / Vida Press nuotr.
„Gucci“ 2016 m. pavasario-vasaros kolekcija: tegyvuoja spalvos ir spindesys (53 nuotr.)
+47

3. Aseksualumas ir neutralioji lytis

Šalia unisex stiliaus (kuris yra ne daugiau, nei vyriški drabužiai moterims), 2015-aisiais ėmė ir driokstelėjo asex arba neutraliosios lyties drabužiai. Mada yra socialus padaras, tolerantiškai reaguojantis į visus socialinius vyksmus – šiuo atveju į lyčių lygybę, LGBT teisių viešumą ir individo atsisakymą deklaruoti lytį.

Paryžiaus mados savaitės gatvės stilius / Vida Press nuotr.

Tai – ne tendencija ir ne tik madoje: asex (kaip ir unisex savo laiku) pašiauš kelias plunksnas šen bei ten – išgirsim ne kartą „kur ritasi pasaulis“ ir „kur dingo tikrasis moteriškumas/vyriškumas“ tipo virkavimų, tačiau asex niekur nesitrauks. Net spalvų institutas „Pantone“, sudėliojantis aktualias metų vyriškas ir moteriškas spalvų paletes dizainui ir madai, 2016-ųjų metų spalvomis paskelbė simboliškai susiliejančias rausvą ir melsvą. 

Paryžiaus mados savaitės gatvės stilius / Vida Press nuotr.

4. Sidabrinė revoliucija

Ilgai jaunam vartotojui tarnavusi mados industrija 2015-aisiais pagaliau suprato ir sukruto: vyresnioji karta ne tik pinigų daugiau turi, bet ir „nusispjaut man ant jūsų taisyklių“ pozą. O šitas komplektas reiškia naujos mados kartos – kūrybingos, įžūlios ir nepasidudodančios stereotipams – pradžią. 

5. Mažiau linijų

Daugiau jokių pigesnių, „neprivilegijuotam“ pirkėjui skirtų kolekcijų: vietoj jų – vieno prekinio ženklo kolekcijos su skirtingomis kainų grupėmis. Progresyviausi ir sėkmingiausi industrijos prekiniai ženklai šoko į traukinį: „Marc by Marc Jacobs“ ir „Marc Jacobs“ susiliejo į „Marc Jacobs“, o „Burbberry Brit“, „Burberry Prorsum“ ir „Burberry London“ tapo tiesiog „Burberry“. 

Paryžiaus mados savaitės gatvės stilius / Vida Press nuotr.

6. Įspūdingo greičio greitoji mada

Seniesiems fast fashion lyderiams „Gap“, „J.Crew“, „Abercrombie&Fitch“, siūlantiems beveik nekintančias ir konservatyvias kolekcijas kas sezoną, 2015-ieji buvo katastrofiški metai. Labiau pasisekė lanksčioms kompanijoms, kurios bendradarbiavo su garsiais dizaneriais: „Target“ su Lilly Pulitzer, „H&M“ su „Balmain“ ir Alexanderiu Wangu. Tokios draugystės smagiai pasunkino šių kompanijų ir dizainerių kapšus, paaugino reputaciją, o mada dar vienu žingsniu priartėjo prie kūrybingiausios ir smalsiausios vartotojų grupės, kosminiu greičiu iššlavusios naująsias kolekcijas. 

Paryžiaus mados savaitės gatvės stilius / Vida Press nuotr.
Lietuvoje pradėta prekiauti „Balmain x H&M“ kolekcija: drabužiai išluoti per kelias minutes (33 nuotr.)
+27

7. Naujas aprangos kodas

„Merginos, apsirenkite“ – pasiūlė Carolina Herrera Niujorko „Met Gala“ žvaigždėms: J.Lo, Beyonce ir Kim Kardashian, atvykusioms, galima sakyti, su figos lapeliu (gerai, deimantais nusegiotu). Aprangos kodai šioms damoms – tik dar vienas būdas paminti taisykles, o štai nuogas kūnas ir maištinga reputacija prisuka ne viena nulį prie gerbėjų minios skaičiaus. Madam Herreros patarimas taip ir liko balsu tyruose, o po MTV apdovanojimų ir Miley Cyrus kostiumų tapo aišku, kad 2015 – naujo aprangos kodo metai.  

Paryžiaus mados savaitės gatvės stilius / Vida Press nuotr.

8. Metų modeliai – naujoji karta

Paskutinis kartas, kai modeliai buvo tokio populiarumo, kad vien nusižiovavę „Instagram“ susižertų šimtus tūkstančius buvo dešimtojo dešimtmečio žvaigždynas: Linda Evangelista (su savo garsiuoju posakiu „aš mažiau nei už 10 000 dolerių nelipu iš lovos“), Naomi Campbel, Cindy Crawford, Elle Macpherson, Claudia Shiffer, Christy Turlington, Kate Moss, Nadja Auermann, Helena Christensen.

2015-ųjų milijonierėmis podiumo „it“ merginomis „Forbes“ įvardino Carą Delevigne, Karlie Kloss, Adrianną Limą, Kendall Jenner, Jourdan Dunn, Hillary Rhoda, Anja Rubik ir ... Editą Vilkevičiūtę.  

Paryžiaus mados savaitės gatvės stilius / Vida Press nuotr.

9. Prancūziškos mados perversmas

Prancūzijai 2015-ieji buvo sunkūs metai. Prancūziškiems mados namams – taip pat: rugpjūtį su „Balenciaga“ išsiskyręs Alexanderis Wangas nusprendė dirbti savo vardui (jį pakeitė Demna Gvasalia, „Vetements“ dizaineris), o po kelių savaičių – Rafas Simmonsas apleido „Dior“, o „Lanvin“ atleido Alberą Elbazą, 14 metų kūrusį ir išgelbėjusį merdinčius mados namus iš bankroto. Šie mados namai kol kas be dizainerių.  

Paryžiaus mados savaitės gatvės stilius / Vida Press nuotr.
Paryžiaus mados savaitės gatvės stilius / Vida Press nuotr.
Paryžiaus mados savaitės gatvės stilius / Vida Press nuotr.
Temos: