„Geriausia mano kelionė“: Žygimantas ir Dovilė Stakėnai Maltoje šoko muzikos festivalyje ir ragavo arklienos

2014-06-23 10:03

Portalas Žmonės.lt tęsia rubriką „Geriausia mano kelionė“, kurioje žinomi žmonės dalijasi prisiminimais apie smagiausias savo keliones. Štai televizijos laidų vedėjas Žygimantas Stakėnas drauge su žmona Dovile pernai lankėsi Maltoje – čia jiedu pasitiko Dovilės gimtadienį. Ž.Stakėnas tikina, kad kelionė buvo tokia puiki, jog į Maltą dar žūtbūt norėtų sugrįžti.

Nusivežti žmoną į Maltą Ž.Stakėnas svajojo jau seniai – pats saloje buvo viešėjęs anksčiau, ir ji paliko didelį įspūdį, taigi norėjo nuotykį pakartoti drauge su Dovile.

„Vis kirbėjo ta mintis, kad būtų smagu ten nuvažiuoti drauge. Kartą šventėme žmonos gimtadienį Brėmene, pernai vėl galvojome, kur šia proga išvykti. Tada ir prisiminėme Maltą“, – Žmonės.lt pasakoja Ž.Stakėnas.

Pora išvažiavo tik dviese – abudu sūnus savaitėlei paliko pas senelius. „Juk vasara! Vaikai tada patys turi, ką veikti“, – sakė Ž.Stakėnas. Pagrindinis kelionės tikslas, anot televizijos žvaigždės, buvo pailsėti: „Išsinuomojome butuką Melliehoje, ant jūros kranto, apsipirkę žuvies turguje kasdien patys gamindavomės maistą... Norėjome pabūti patys sau. Darėm, ką norėjom!“

Žygimanto ir Dovilės Stakėnų atostogos Maltoje (26 nuotr.)

Besiilsėdami Stakėnai spėjo ir pakeliauti – viešėdami Maltoje aplankė gana daug vietų ir vietelių: nuomotu automobiliu stengėsi apvažiuoti visą salą ir pamatyti kuo daugiau. „Kaip žinia, Malta net mažesnė už Vilnių, todėl ją apvažiuoti nebuvo sunku. Ir šen, ir ten užsukome, ir vienur, ir kitur pabuvome“, – pasakoja Žygimantas.

Stakėnams pasisekė, kad Maltoje turėjo progą susitikti su vietiniu bičiuliu – jo dėka šeimyna pamatė neturistinę salos pusę.  „Mums labai pasisekė, kad tuo metu į Maltą buvo grįžęs draugės vyras. Šiaip jis gyvena Australijoje, bet yra iš Maltos. Susidraugavome, todėl jis ir pats mums daug ką parodė – nusivežė į muzikos festivalį, vėliau – į tradicinę maltiečių šventę. Jo automobiliu aplankėme tokias vietas, kur turistai dažniausiai neužklysta“, – pasakoja.

Muzikos festivalis lietuviams paliko didelį įspūdį: „Jis vyko labai įdomioje aplinkoje – senovėje ten, rodos, buvo riterių slaptavietės. Įspūdinga istorinė vieta! Pats festivalis šiek tiek priminė lietuvišką „Tundrą“. Vienoje scenoje ten, pamenu, grojo būgnais, o kitoje labai spalvingai išsidažęs didžėjus visus šokdino.“

Žygimantas Stakėnas / Asmeninio albumo nuotr.

Tiesa, Ž.Stakėnui iki šiol apmaudu, viena išvyka jam ir žmonai taip ir nepavyko. „Gaila, kad dėl labai nepalankaus vėjo tada nepavyko nuplauti į Gozo salą. Pats joje jau esu buvęs – anksčiau Maltą beveik visą „išvažinėjau“, – tikina.

Ir nors pasitaiko tokių, kuriems atostogos Maltoje prailgsta, Ž.Stakėnas tikino nuobodulio svečioje šalyje nepajutęs: „Išsimiegi, kol gera saulutė – važiuoji į pliažą. Pasidegini, pabūni, paplaukioji, o po to leki kažkur, kur dar nebuvai. Savaitė taip prabėga labai greitai – nuobodu tikrai nebuvo!“

Komplimentai vietiniams

Paklaustas apie Maltos gyventojus Ž.Stakėnas jiems negaili komplimentų. „Jie labai geranoriški, maloniai bendraujantys. Pavyzdžiui, eismas Maltoje vyksta kita puse. Pradžioje atrodo, kad tai turėtų kelti keblumų, tačiau vietiniai patys sustoja, praleidžia... Jie visad paklausia, padeda, pataria“, – giria.

Žygimantas Stakėnas / Asmeninio albumo nuotr.

Tiesa, jis stebisi vietos maisto kultūra: „Buvome įsitikinę, kad Maltoje žmonės turėtų valgyti daug jūros gėrybių, tačiau iš tiesų taip nėra – jų ne per daug nei kavinėse, nei restoranuose. Tradiciniai maltiečių patiekalai – triušiena ir, kaip bebūtų keista man, didžiuliam arklių mylėtojui, arkliena. Pats nedrįsau užsisakyti sau visos arklienos porcijos – vis per tą meilę jiems. Bet paragavau iš draugo lėkštės. Nepasakyčiau, kad ta mėsa kažkuo labai ypatinga ar labai  skiriasi nuo jautienos. Valgėme ir troškintą triušį.“

Patarimai norintiems keliauti

Paprašytas pasidalinti patarimais su tais, kurie kol kas tik svarsto atostogauti Maltoje, ar tais, kurie jau turi kelionės bilietus, Ž.Stakėnas juokauja: „Ten labai griežtai reaguojama į narkotikus. Įvažiuojant net kabo užrašas, kad jų turėti yra griežtai draudžiama. Nors, žinoma, nesivežti narkotikų – jau kraštutinis patarimas.“

Surimtėjęs pataria iš tiesų: „Jei jums norisi kelionės metu pabūti „stipriai“ ir „pasitūsinti“, Malta tikrai nėra ta vieta, kur turėtumėte važiuoti. Rodos, yra vos vienas rajonas, kuriame galima rasti naktinių klubų, o pati Malta „eina miegoti“ jau nuo 19 valandos – užsidaro parduotuvės, visa kita. Net Maltos sostinė Valeta primena pensininkų miestelį.“

Ar džiaugėsi D.Stakėnienė gimtadienine kelione? „Žmonai labai patiko. Dabar vis pagalvojame, kaip smagu būtų ten sugrįžti. Ir sugrįšime. Tik šįkart norėtųsi ten nuvykti su vaikais“, – šypsosi Ž.Stakėnas.