Gardūs žaliavalgiški patiekalai

„Mocarelos“ užkandėlė / Redakcijos archyv.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2017-05-02 17:00
Pavasarį ypač aktuali tampa sveika mityba, o ir maitintis visavertiškai daug paprasčiau, nes ima augti salotos ir visa gausa daržovių. Kviečiame pasigaminti keletą itin sveikų ir skanių patiekalų.

„Mocarelos“ užkandėlė

Jums reikės: 200 g anakardžių, 1 šaukšto citrinų sulčių, žiupsnelio garstyčių miltelių, 2 vidutinio dydžio pomidorų, saujelės šviežių bazilikų lapelių, žiupsnelio druskos.

  • Anakardžius pamirkykite 2 val., perplaukite ir suberkite į elektrinį smulkintuvą.
  • Supilkite citrinų sultis, suberkite garstyčių miltelius, pagal skonį pasūdykite. Įpilkite šlakelį vandens.Tik nepadauginkite – masė turi būti tiršta.
  • Susmulkinkite ir formuokite „mocarelos“ rutuliukus.
  • Pomidorus supjaustykite griežinėliais. Ant kiekvieno dėkite po rutuliuką „mocarelos“, apibarstykite bazilikų lapeliais ir apšlakstykite mėgstamu padažu.

Smidrų ir morkų „varškės“ suktiniai

Redakcijos archyv.
Redakcijos archyv.

Jums reikės: 6 špinatų lapų, 4–5 smidrų, 1 vidutinio dydžio morkos, 1,5 stiklinės moliūgų sėklų, 4 saulėje džiovintų pomidorų, 4 šakelių gelsvių, 2 šaukštų sezamų sėklų, 2 šaukštų džiovintų svogūnų, 1 šaukšto alyvuogių aliejaus, 1 šaukšto citrinų sulčių, 1 skiltelės česnako, žiupsnelio druskos.

  • Nuluptą morką ir smidrus susmulkinkite S formos peiliuku.
  • Džiovintus pomidorus 2 valandas pamirkykite, perplaukite ir susmulkinkite elektriniu trintuvu.
  • Moliūgų sėklas kelias valandas pamirkykite, nusausinkite ir smulkinkite, kol taps biria mase.
  • Sezamų sėklas sumalkite kavamale ir įmaišykite į jas šaukštą alyvuogių aliejaus.
  • Sezamų pastą sumaišykite su morkų ir smidrų mase, smulkintais džiovintais pomidorais.
  • „Varškę“ pagardinkite trintu česnaku, smulkintais gelsvių lapeliais, džiovintais svogūnais, citrinų sultimis, pagal skonį pasūdykite ir gerai išmaišykite.
  • Šaukštą „varškės“ dėkite ant špinato lapo ir suvyniokite suktinuką.

„Krabų lazdelės“

Redakcijos archyv.
Redakcijos archyv.

Jums reikės: 1 jūrų dumblių lakšto, 100 g anakardžių, 3 šaukštų „krabų“ masės, 1 šaukštelis citrinų sulčių, žiupsnelio garstyčių miltelių, žiupsnelio druskos.

„Krabų“ masė. Saują jūros kopūstų 2 valandas pamirkykite ir sutrinkite elektriniu smulkintuvu. Tada 2 val. fermentuokite iš 1 smulkinto laurų lapo, kelių kvapiųjų pipirų, gvazdikėlių ir šaukšto citrinų sulčių paruoštame marinate. Galite pagal skonį pasūdyti.

  • Anakardžius 2 val. pamirkykite, perplaukite ir berkite į elektrinį smulkintuvą. Į jį supilkite citrinų sultis, suberkite garstyčių miltelius, druską. Sutrinkite iki vientisos masės.
  • Jūrų dumblių lakštą sukarpykite trim lygiomis dalimis. Ant kiekvieno lapelio tepkite po sluoksnį anakardžių užtepo ir „krabų“ masės. Susukite į ritinėlius.
  • Patiekite su česnakiniu anakardžių majonezu. Su lazdelėmis taip pat dera įvairūs žalumynai ir daržovės. Derinkite pagal sezoną: pavasarį – su šviežiais salotų lapais, traškiais smidrais, ridikėliais. Vasarą – su šviežiais agurkais, pomidorais, rudenį bei žiemą – su mėgstamų šakninių daržovių šiaudeliais.

Rūkyto „sūrio“ salotos

Redakcijos archyv.
Redakcijos archyv.

Jums reikės: pusės stiklinės saulėgrąžų, pusės stiklinės anakardžių; 6 saulėje džiovintų pomidorų, 1 šaukšto citrinų sulčių, 1 šaukšto rūkytų paprikų miltelių, 1 šaukštelio džiovintų smulkintų česnakų, saujos šviežių pavasario salotų, saujos špinatų, 6 ridikėlių, 1 saliero lapkočio su lapais, žiupsnelio druskos.

  • Saulėgrąžas, anakardžius ir saulėje džiovintus pomidorus kelias valandas pamirkykite. Perplaukite, nuvarvinkite ir su dūmine paprika, česnakais suberkite į elektrinį smulkintuvą. Įpilkite citrinų sulčių. Pagal skonį pasūdykite ir sutrinkite.
  • Iš masės suformuokite „rūkyto sūrio“ rutuliukus.
  • Salotų ir špinatų lapelius nuplaukite, nuvarvinkite ir gražiai išdėliokite lėkštėje.
  • Saliero lapkotį susmulkinkite ir suberkite ant salotų, jo lapus gražiai išdėliokite.
  • Ridikėlius sutarkuokite ir taip pat suberkite ant salotų.
  • Ant salotų viršaus dėkite „sūrio“ rutuliukus.
  • Tiekite su mėgstamu padažu.

Daugiau žaliavalgiškų receptų rasite knygoje „Žalia – gardu. Sveiki patiekalai pagal sezoną“.

{recipe|1749}{recipe|4667}{recipe|4726}{recipe|4732}{recipe|4787}{recipe|4973}{recipe|4981}

Ji24.lt

Naujausi straipsniai