Florencijos „Pitti Uomo“: pokalbis su Italijos sosto įpėdiniu – apie... vyriškas pižamas

Emanuele Filiberto Umberto Reza Ciro René Maria di Savoia Florencijos „Pitti Uomo“ / Vida Press nuotr.
Emanuele Filiberto Umberto Reza Ciro René Maria di Savoia Florencijos „Pitti Uomo“ / Vida Press nuotr.
Šaltinis: Elaima.lt
2016-01-15 14:27
AA

Mano pašnekovas – Emanuele Filiberto Umberto Reza Ciro René Maria di Savoia. Tai patrauklus ir įdomus vyras ne tik dėl savo ilgo ir sudėtingo vardo. Kalbuosi su vienu elegantiškiausių ir pačiu kilmingiausiu Italijos vyru. Į jį derėtų kreiptis „altezza reale“ – karališkoji aukštybė. Bet paskutinis Italijos sosto įpėdinis princas Emanuele Filiberto – paprastas ir mielas vaikinas.

„Pitti Immagine Uomo“ vyrų mados savaitėje jo vaidmuo visai kitoks, nei įprasta – jis yra drabužių linijos „Prince Tees“ kūrėjas. Florencijoje vyras pristatė naują miegamojo garderobo kolekciją. Švelnios ir minkštos lyg žaislai princo pižamos – tai rafinuotas geros psichologinės būsenos atributas. 

Princo mados idėja – sapnų ir miego pasaulis. Tai anaiptol nereiškia, kad šis vyras visą savo gyvenimą maudėsi prabangoje ir sapnavo tik rožinius sapnus. Anaiptol. Paskutiniojo legitimaus Italijos karaliaus Umberto II anūkas gimė Šveicarijoje, tremtyje. Visiems vyriškos lyties karališkosios Savoia šeimos palikuonims buvo uždrausta įžengti į Italijos teritoriją – taip po karo balsavimu nulėmė italai. 43 metų princui Emanuele Filiberto į tėvynę buvo leista grįžti tik 2002-aisiais.

Sosto įpėdinis ir teksto autorė Jurga Jurkevičienė / Asmeninio albumo nuotr.

– Prince,  Italijoje jūs žinomas ne tik kaip elegantiškas vyras, dalyvaujate įvairiose TV šou laidose, bet spėjote pagarsėti ir kaip stilistas. Ne kartą pristatėte vyriškų marškinėlių (t-shirts) kolekcijas. Jie skirti vilkėti žiemą, nors yra švelnūs, ploni ir minkšti ir būtent tuo skiriasi nuo kitų šio tipo prekės ženklų. Šių metų „Pitti Uomo“ mados savaitėje stebinate lengvomis, tiesiog besvorėmis pižamomis. Ką simbolizuoja vyro gyvenime šios pižamos?

– Įprasta galvoti, kad vyras yra tokia būtybė, kuriai nereikia švelnumo. Aš taip nemanau. Atvirkščiai, mano pižamos pabrėžia vyro troškimą išgyventi malonumą lyg vaikystės sapną – švelnų, malonų. Pižamas dekoravau piešiniu, kuriame matomos skraidančios plunksnos. Tai geri sapnai, kuriuos norisi pakartoti dar ir dar kartą.

– Pižamos iš kašmyro. Ar tai nebus pernelyg rafinuotas požiūris į vyro garderobą?

– Mano vaikystės sapnai ne visada buvo malonūs. Bet aš netrokštu jų pamiršti ir išbraukti iš atminties. Atvirkščiai, slogius sapnus norėčiau pakeisti maloniais. Tokiais nuostabiais, kurie primena geidulingą palaimos jausmą, tai, ką mes, italai, nuodėmingai vadiname „lussuria“. Būtent dėl to pižamas papuošiau indėnų papuošalais, kuriuos ant kaklo nešiodami inkai sugebėdavo savo mintis, taip pat ir sapnus išgryninti ir pakeisti maloniais. Tai labai svarbu suaugusiam žmogui, nes vaikystės išgyvenimai jį lydi visą laiką, iki pat mirties.

Sosto įpėdinis ir teksto autorė Jurga Jurkevičienė / Asmeninio albumo nuotr.

– Ką jums apskritai reiškia vyrų mada? Koks vyras, jūsų nuomone, atrodo elegantiškas?

– Elegancija – tai ne šiaip garderobo suma: švarkas, nertinis, kelnės, apavas. Greičiau tai pavadinčiau būsena. Ji slypi tik toje asmenybėje, kuri vilkėdama išsirinktus drabužius jaučia pasitenkinimą, išgyvena malonią komforto būseną. Kaip tik ta būsena užtikrina vyrui pasitikėjimą savimi, nulemia jo elgesį, manieras. 

– Ar kalbate apie patogius drabužius, kurie nevaržo judesių, neišsiskiria iš minios, netrikdo?

Jei vyras niekuo neišsiskiria, vadinasi, jam nelabai gera gyventi. Laiminga asmenybė visada išsiskiria, ir tai nėra blogai.

– O ne! Jei vyras niekuo neišsiskiria, vadinasi, jam nelabai gera gyventi. Laiminga asmenybė visada išsiskiria, ir tai nėra blogai. Vilkėdamas kašmyro pižamą vyras tikrai išsiskirs, bet teigiama prasme, jam pačiam tai turėtų būti malonu. 

– Italijos madoje pastaruoju metu pernelyg daug šnekama apie malonumą. Ne tiek apie spalvas, tendencijas, ilgius, audinius, raštus – kiek apie malonumą. Ypač vyrų mados savaitėje tai skamba keistai.

– O kodėl gi ne? Kodėl mada neturėtų suteikti vyrui to švelnumo pojūčio, kurį jis išgyveno tik vaikystėje? Stengiuosi jį perteikti rafinuotais, švelniais ir brangiais audiniais. Mados tendencijos irgi svarbu: mano kurtos pižamos  raudonojo vyno spalvos ir rugiagėlių mėlynos. O štai pižamų modeliuose yra ir truputis mano prisiminimų iš vaikystės, juk vyrai anksčiau miegodavo vilkėdami naktinius marškinius. Mano noras būtų toks: kad švelnūs, kokybiški audiniai lydėtų į malonių sapnų karalystę. 

– Paskutinis klausimas: kiek kainuoja šios karališkos pižamos?

– Manau, kai pasirodys prekyboje, jos kainuos apie 90 eurų. 

Sosto įpėdinis ir teksto autorė Jurga Jurkevičienė / Asmeninio albumo nuotr.