Edgaras Montvidas pasipiktino dvigubais saugumo standartais: arenos lūžta, teatrai – pustuščiai

Edgaras Montvidas palygino krepšinio ir koncerto žiūrovų situaciją / Monika Penkuku Photography, D.Matvejevo ir socialinių tinklų nuotr.
Edgaras Montvidas palygino krepšinio ir koncerto žiūrovų situaciją / Monika Penkuku Photography, D.Matvejevo ir socialinių tinklų nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2020-10-20 14:37
AA

„Meno sektorius yra parklupdytas ant kelių, esame ties išlikimo riba“, – atvirai sako pasaulinio garso operos solistas Edgaras Montvidas. Jis nusivylęs stebisi dvigubais saugumo standartais – kol naktiniuose klubuose šėlsta šimtai žmonių, o krepšinio arenose sirgaliai vienas šalia kito skanduoja „Žalia balta!“, teatro ir koncertų žiūrovų kėdės lieka tuščios...

„Šiandieniniame pasaulyje logikos yra labai mažai, gyvename daugiau nei keistame pasaulyje: vyriausybė priima įstatymus, reikalavimus, tačiau jų interpretacijos skiriasi... Naktiniai klubai pilni, sporto arenos sausakimšos, tuo tarpu teatrai – pustuščiai“, – portalui Žmonės.lt pasakoja Edgaras Montvidas.

Žiūrovai Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje / D.Matvejevo nuotr.
Žiūrovai Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje / D.Matvejevo nuotr.

Operos solistas neslepia, kad šiuo metu meno sritis išgyvena ypač sunkų laiką.

„Mūsų, meno sektorius, yra parklupdytas ant kelių, esame ties išlikimo riba. Natūralu, kad pamačius fotografijas bei girdint atsiliepimus, jog sporto arenos yra pilnos žmonių, man kyla klausimų... Teatre ar koncertų salėje vaizdas yra graudus. Tarpai tarp žiūrovų yra milžiniški. Be to ir specifika čia kitokia – niekas nešokinėja iš savo vietų, netriukšmauja, visi su kaukėmis“, – palygina situacija garsus solistas.

Edgaras Montvidas/ Pauliaus Peleckio „ŽMONĖS FOTO“ nuotr.

Anot Edgaro Montvido, ši diskusija yra labai plati ir, suprantama, kad kiekvienas sektorius siekia tiesiog išgyventi. Pavyzdžiui, sporto renginių fotografai tvirtina, kad fotografuojant tam tikru kampu, esą nesimato tarpų tarp žiūrovų, todėl susidaro įspūdis, kad nėra laikomasi atstumo. Vis dėlto, operos solistas abejoja, ar realybė skiriasi nuo užfiksuotų nuotraukų.

Operos žvaigždė užsiminė apie visai kitokią teatrų situaciją užsienio šalyse, pavyzdžiui, Šveicarijoje.

„Mane nustebino taisyklės Ciuricho operoje, kurioje šiuo metu dainuoju. Čia jokių atstumų laikytis nereikia, bet patalpoje gali būti tik tūkstantis žmonių, tad orkestras ir choras groja ir dainuoja būdami kitoje patalpoje. Pasirodymas transliuojamas tiesiogiai teatro scenoje, taip galima priimti daugiau žiūrovų“, – pasakoja E.Montvidas.

Žiūrovai Ciuricho operos teatre / Edgaro Montvido nuotr.

Operos solisto nuomone, net ir Lietuvos teatrų bei koncertų salėse publika gali jaustis saugiai: yra įdiegtos naujos ventiliavimo sistemos, renginių metu užtikrinti didžiuliai tarpai tarp žiūrovų. Jis taip pat pabrėžia, kad į tokius renginius renkasi sąmoninga publika, žmonės pareigingai dėvi kaukes.

Nors šiuo metu situacija sudėtinga, meno atstovai nepasiduoda ir investuodami dar daugiau savo laiko stengiasi susigrąžinti kontaktą su žiūrovu.

„Į koncertą filharmonijoje, kuriame dainuosiu kartu su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, diriguojant Modestui Pitrėnui, bilietai buvo išpirkti dar prieš prasidedant pandemijai, tačiau jį teko nukelti. Susitarėme, kad koncertą kartosime du kartus, jog visa publika, įsigijusi bilietus, jį pamatytų. Taigi, už tą patį honorarą teks koncertuoti dukart, tačiau nesiskundžiu. Darau tai iš meilės ir pagarbos publikai“, – pripažįsta pasaulinio garso solistas Edgaras Montvidas.

Situaciją portalui Žmonės.lt pakomentavo Kultūros ministerijos Ryšių su visuomene ir strateginės komunikacijos skyriaus vadovė Jana Mikulevič. Ji pabrėžė, kad pagrindinius reikalavimus tiek kultūros, ties sporto renginiams nustato Vyriausybė, o juos detalizuoja valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas savo sprendimais. Anot J.Mikulevič, šie nutarimai ir sprendimai yra atnaujinami atsižvelgiant į epidemiologinę situaciją.

Kultūrininkai nusivylę – jiems tenka rengti po kelis pasirodymus, kad visi norintys žiūrovai pamatytų renginį, tuo tarpu, pvz., krepšinio rungtynėse sirgalių tribūnos lūžta – tarp kėdžių nepaliekama laisvų vietų, skirtingai nei teatro ar filharmonijos žiūrovų salėse. Kaip Kultūros ministerija vertina šią situaciją, gal esate numatę korekcijų šių apribojimų taikyme kultūros renginiuose?

Šiuo metu tiek kultūros, tiek sporto, tiek kitiems renginiams nustatyti iš esmės vienodi reikalavimai. Vienas pagrindinių: renginiuose dalyvių skaičius neribojamas, tačiau organizatoriai turi užtikrinti bilietų platinimą elektroniniu būdu ir (arba) žiūrovų ar dalyvių registravimą (jei bilietai buvo platinami elektroniniu būdu, juos įsigijusių asmenų registracija patenkant į renginį nėra reikalinga). Tiek kultūros, tiek sporto ir kituose renginiuose galioje bendri atstumų laikymosi reikalavimai.

Atvirose erdvėse privaloma užtikrinti metro atstumą arba sodinti žiūrovus į kas antrą kėdę. Uždarose erdvėse atstumas turės būti ne mažesnis nei du metrai arba žiūrovai sodinami į kas antrą kėdę. Atstumo apribojimai netaikomi sutuoktiniams, artimiesiems giminaičiams, įtėviams, įvaikiams, globėjams ir rūpintojams. Pažymėtina, kad reikalavimų laikymąsi turi užtikrinti jų organizatoriai, o ribojimai organizuojant renginius Lietuvoje šiuo metu yra vieni švelniausių Europoje.

Edgaras Montvydas sako, kad meno sektorius yra parklupdytas ant kelių, atsidūrė ties išlikimo riba. Ar Kultūros ministerija mato sprendimų, ką būtų galima keisti, kad ta „išlikimo riba“ meno žmonių visiškai neužspaustų į kampą?

Kultūros ministerija supranta kultūros bendruomenės susirūpinimą, nuolat bendrauja su jos atstovais ir ieško bendrų sprendimų, mažinant koronaviruso pasekmes. Kultūros sričiai, nukentėjusiai nuo COVID-19 protrūkio, šiuo metu iš viso skirta daugiau kaip 30 mln. eurų.