Dizaineris D. Koncevičius: „Kartingai – geras būdas atitrūkti nuo rutinos“

Dominykas Koncevičius/ Rūtos Bučytės nuotr.
Autorius: Laura Kešytė
Publikuota: 2019-08-08 20:49
Gražiausių Lietuvos eglių kūrėjas Dominykas Koncevičius pasakoja, jog važiavimas „kartais“ (supaprastintos konstrukcijos vienviečiais lenktyniniais mikroautomobiliais be kėbulo) – puikus būdas atsipalaiduoti po intensyvių kūrybinių darbų. „Važiavimo metu apie nieką kitą negaliu galvoti – 100 proc. pasineriu į trasą“, – mintimis dalijasi žinomas dizaineris.

Kada susidomėjai kartingais?

Visai neseniai – šių metų pradžioje. Tiesa, auto sportu domiuosi nuo vaikystės, kai su tėvu pradėjau žiūrėti „Formulę-1“. Dabar visada stebiu pasaulio ralikroso čempionatą, pasaulio kėbulinių automobilių (WTCR) čempionatą ir kartais DTM.

Savo biure turiu įsirengęs kompiuterinį simuliatorių su virtualia realybe. Vienu metu su bendradarbiais nusprendėme, jog reikia išbandyti ir tikrą daiktą. Aplankėme vienus, kitus kartodromus, taip vis dažniau ir dažniau. Žiūrime, kad jau kasdien važinėjamės, o būna, kad ir po dukart (juokiasi).

Pagavo azartas pamušti trasos rekordą. Elektriniuose kartinguose (buvusiame taksi parke) mano rezultatas, rodos, iki šiol geriausias – 25,006 s. Per tą laiką teko sudalyvauti ir mėgėjiškose varžybose, kur paėmiau antrą vietą. Manau, kad kaip naujokui – tai labai gera pradžia.

Kuo tave patraukė šis sportas?

Man tai yra vienas geriausių būdų atitrūkti nuo darbų. Kai daug dirbu, pervargstu, reikia kažkur save padėti. Greitai, trumpai, koncentruotai pailsinti smegenis. Važiavimo metu apie nieką kitą negaliu galvoti – 100 proc. pasineriu į trasą.

Be to, lyginant su kitais auto sportais, šis sportas yra ganėtinai pigus. Jei domiesi vairavimo technika, turi gerą kompaniją, gali gauti tą patį azartą be didelių investicijų.

Kartingai/ „Elektrokart by Kartlandas“ nuotr.
Kartingai/ „Elektrokart by Kartlandas“ nuotr.

Ar reikia turėti teises, norint valdyt kartą?

Ne, teisių turėti nereikia. Be to, kai kurie kartodromai turi kartus, pritaikytus vaikams.

Kartai yra kelių tipų, tiesa?

Taip, yra elektriniai, benzininiai, dujiniai. Man geriausiai sekasi su elektriniais. Nežinau, kodėl, nes elektrinių automobilių negaliu pakęsti (juokiasi).

Kiek laiko vidutiniškai trunka važiavimas?

Apie 10 – 15 min. Tiesa, man norisi ilgiau, tai dažnai važinėju po pusvalandį.

Lyginant su kitais auto sportais, šis sportas yra ganėtinai pigus. Jei domiesi vairavimo technika, turi gerą kompaniją, gali gauti tą patį azartą be didelių investicijų.

Ar nevargina? Kokio fizinio pasiruošimo reikia važiavimui?

Tai, žinoma, labai individualu. Karto valdymas reikalauja šiokios tokios jėgos, tad vieniems sunkiau, kitiems lengviau. Manęs tai nevargina, nes aš pratęs virtualioje realybėje važinėtis kartais po keturias valandas (šypsosi).

Koks yra maksimalus greitis, kurį gali išvystyti kartas?

Paprastai pramoginių kartų greitis nėra didelis. Uždarose trasose siekia apie 45 km/h, o lauke – 60 km/h.

Kartingai/ „Elektrokart by Kartlandas“ nuotr.
Kartingai/ „Elektrokart by Kartlandas“ nuotr.

Kiek laiko trunka standartinis važiavimas? Kuo jis skiriasi nuo važiavimo, tarkime, varžybų metu?

Įprasto važiavimo metu važiuoji apie 15 minučių, ir kurį ratą įveiki greičiausiai, toks ir tavo rezultatas.

Varžybos gali prasidėti nuo kvalifikacinių važiavimų. Tas, kuris geriausiai pravažiuoja ratą, tas ir startuoja pirmas, ir taip paeiliui išsirikiuoja visi likę. O laimi tas, kas atvažiuoja pirmas.

Tiesa, varžybose būna ir papildomų sąlygų. Tarkime, važiavimo metu turi pasikeisti kãrtą du kartus, kad nebūtų kažkurio vieno, kurio kartas geresnis. Nors kartai iš pažiūros atrodo vienodi, jie skiriasi. Vienas, tarkime, turi didesnę akseleraciją, kitas geriau stovi posūkiuose ir t.t.

Kokių klaidų svarbu išvengti, siekiant kuo geresnio rezultato?

Svarbu kuo labiau išnaudoti karto interciją ir neprarasti greičio posūkiuose. Didžiausia klaida – per greitai, per giliai įvažiuoti į posūkį. Tuomet pravažiuoji per didelį lanką ir nebeturi, kur pasidėti. Galiausiai, esi priverstas mažinti greitį ir tiesiojoje arba kitame posūkyje turi per mažą greitį.

Yra, ko mokytis?

Jeigu nori važiuoti gerai, tikrai taip, o jeigu tiesiog papramogauti – smagu ateiti ir nepasiruošus.

Ar didelė traumų tikimybė?

Tai nėra ekstremalus sportas, tačiau, kaip ir kiekviename sporte, tikimybė pasitempti, susimušti visuomet yra. Todėl labai svarbu nepersistengti (šypsosi).

Tiems, kas niekada nebandė kartingų, kodėl verta pabandyti?

Viską verta pabandyti, ypatingai, jeigu tai nekainuoja daug laiko, pastangų, pinigų. Manau, kad tai galimybė išmokti skirtingų vairavimo technikų.

Taip pat – išmėginti savo limitą, kas būna, kai staigiai kerti per stabdžius arba nestabdydamas įvažiuoji į posūkį. Gatvėje tokie eksperimentai gali baigtis skaudžiai, o čia, blogiausiu atveju, atsiremsi į apsauginę sieną ar koloną.

Galiausiai, kartinguose tvyro labai gera atmosfera, čia susirenka smagūs žmonės, galima pasivaržyti, pabendrauti. Tiesiog geras būdas atitrūkti nuo rutinos.

Žmonės.lt

Naujausi straipsniai