Dizainerė Jolanta Talaikytė: „Jei orientuotumėmės tik į madą, greitai užgestume”

Jolanta Talaikytė / Organizatorių nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2019-05-04 12:41
Butikas – tai daugiau nei parduotuvė. Dažnai moteriai, ypač šiais pertekliaus ir persisotinimo laikais, trūksta bendravimo ir gebėjimo atsirinkti toje pasiūlymų gausoje, todėl jos ieško daugiau nei aprangos arba madingo drabužio, sako žinoma dizainerė Jolanta Talaikytė.

„Butikų lankytojos yra išskirtinės asmenybės. Jos pačios labai kūrybingos ir trokšta saviraiškos. Jos labai smalsios – ieško daugiau nei tik drabužio. Tai – savotiška kūryba, bendravimas, laisvalaikio leidimo, gyvenimo būdas. Abipusis dėmesys skiriamas ne tik pirkimui ir pardavimui, tačiau ir bendrystei, komunikacijai, vyksta tarpusavio mainai”, – teigia viena iš Vilniaus butiko „Semper Femina” įkūrėjų J. Talaikytė.

Pasak dizainerės ir Lietuvos dailės akademijos profesorės, apsirengti galima bet kaip, bet kada ir bet kur, tačiau, kad madoje rastum peno sau, skleistum aprangos kultūrą, kad atrastum save ir savo gebėjimus, reikia ir supratimo ir stiliaus pajautos – daug daugiau nei tik drabužio. Visuomet svarbu idėja – ir kūrybai, ir verslui.

Jolanta Talaikytė / Organizatorių nuotr.
Jolanta Talaikytė / Organizatorių nuotr.

„Jei būtume orientuotos tik į madą, tai greitai užgestume. Todėl mūsų butikas dirba keliomis kryptimis: tai ir kūrybinės dirbtuvės, išvažiuojamieji renginiai („butikas ant ratų”), teminiai vakarai, jaukus saloninis bendravimas. Mus galima sutikti ir jaukiuose Paryžiaus salonuose, tūkstantinėje minioje Los Anželo lietuvių šventėje, San Diego ir Santa Monikos privačiuose vakarėliuose. Džiaugiamės lankydamos Lietuvos muges Kaune, Klaipėdoje arba Panevėžyje. Vasaromis mūsų butikas džiugina Nidos poilsiautojus”, – pasakoja J. Talaikytė, mielai sutikusi dalyvauti ir Vilniaus butikų šventėje „Senamiestis Goes Night Shopping”.

Didžiausia Vilniaus butikų šventė šįmet vyks gegužės 10 dienos vakarą. Jos metu Senamiesčio butikai ir parduotuvės siūlys naktinėjantiems pirkėjams pramogų, malonų bendravimą ir jaukių staigmenų.

Kolekcija 51rd15 / „PIX Fotostudja“ nuotr.
Kolekcija 51rd15 / „PIX Fotostudja“ nuotr.

Anot J. Talaikytės, tokie renginiai gyvina miesto veidą, atveria daugiau galimybių pabendrauti ir su klientais, ir su aplinkinių butikų šeimininkėmis.

„Paprastai dėl laiko stokos bendraujame per retai, o per tokias miesto šventes, kaip ateinanti apsipirkimo Senamiestyje naktis, pamatome, kokiomis idėjomis gyvena kiti, ką galime nuveikti daugiau, kad butikų kultūra ir smulkusis verslas labiau suklestėtų. Juk, reikia pripažinti, kad parama smulkiajam verslui jau ne vieną dešimtmetį tėra tik rinkiminiai politikų pažadai. O tai, ką darome, kai dažnai duodame daugiau nei gauname, yra mūsų kūrėjų ir smulkaus verslo entuziastų investicija į miesto ateitį, tarsi šviečiamoji misija, vardan gražesnės, gyvesnės kultūros”, – sako profesorė.

Kaip pavyzdį ji pateikia Berlyną, kuris, siekdamas pritraukti jaunimą, suteikia nemokamas dirbtuves menininkams, kurie, savo ruožtu, atiduoda duoklę įtraukdami į savo veiklą vietos gyventojus, rengia atviras parodas, kūrybines dirbtuves.

Kolekcija 51rd15 / „PIX Fotostudja“ nuotr.
Kolekcija 51rd15 / „PIX Fotostudja“ nuotr.

„Smagu ir naudinga visiems.Tokia sintezė skatina ir kūrybiškumą ir bendruomeniškumą.Mes irgi turime daug vizijų kaip atgaivinti Arklių g. skverelį, kaip pritraukti žmones turiningai leisti laiką, turime daug gražių idėjų, tačiau reikia visų palaikymo ir ne mūsų vienų entuziazmo”, teigia J. Talaikytė.

Pasak jos, prie butikų iniciatyvų dažnai prisijungia garsūs žmonės, kurie dovanoja mums visiems savo kultūrines programas, energiją, draugystę”, – sako profesorė.

„Jaukiuose Senamiesčio salonuose ir krautuvėlėse tikrai ne skaitliukai akyse sukasi. Butikai ir jų klientai skleidžia gerą nuotaiką, padeda kurti tvarią madą, atrasti savo stilių. Tai labiau kultūringas bendravimas, pokalbiai su mada ir komercija ,,išgyvenimui”, – sako J. Talaikytė.

Dėl to, pasak jos, butikai labai daug dėmesio kreipia nuotaikingai, unikaliai aplinkai sukurti, ypatingam aptarnavimui, akis į akį su dizaineriu bendravimui ir diskusijoms apie stilių.

„Dauguma klienčių pas mus ateina tiesiog pasikalbėti, pabūti, pažaisti madą ir atrasti įkvėpimą”, pagauti nuotaiką”, – sako dizainerė.

J. Talaikytė sako, kad dažnai pirmąsyk apsilankę judviejų su kolege Diana Ročiene salone žmonės nustemba. Ateina kaip pas žinomą, su nusistovėjusiu stiliumi dizainerę, tačiau atranda daugybę naujų dalykų – nuo aksesuarų iki „užklasinės” veiklos, tokios kaip koncertai, poezijos vakarai, edukacinės paskaitos ir parodėlės.

Kolekcija 51rd15 / „PIX Fotostudja“ nuotr.
Kolekcija 51rd15 / „PIX Fotostudja“ nuotr.

„Žmonės labai jaukiai tai priima. Labai dažnai mūsų klientai tampa mūsų ambasadoriais. Neetiška būtų minėti tų moterų ar vyrų, tačiau jie labai dažnai tampa žurnalų viršelių veidais. Matau mūsų asortimentą žurnaluose, įvairiuose renginiuose, TV laidose, ypač papuošalus”, – sako dizainerė.

„Aš neatėjau iš tuščio lauko, madoje esu daugiau nei 30 metų, žmonės žino mano stilistiką, ko tikėtis. Tačiau su nauju projektu, nauja idėja gimsta ir naujas klientas, kartos keičiasi, auga naujas vartotojas, kuris atranda mus atsinaujinusius ir ima keistis kartu su mumis. Yra moterų, kurios mūsų dėka sukūrė naują savo stilių. Kai kurios tik papildo savo turimą stilistiką. Dažną moterį aprengiame nuo galvos iki kojų, ypač per muges, kai vyksta betarpiškas kontaktas. Emocijos ir bendravimas padaro stebuklą. Išsiveža iš mūsų ne tik aprangą, bet ir visą istoriją, kurios pagrindu atsirado brendas ,,51rd15/Širdis‘‘. Juk kiekvienas daiktas, kaip ir žmogus turi savo gimimo istoriją. Jas pasakoja ir angelų suknelės, ir juodųjų gulbių palaidinės, ir sniego baltumo marškiniai Karlo Lagerfeldo garbei ”, – aiškina J. Talaikytė.

Tačiau judviejų butike galima rasti daugiau nei jos pačios kūrybos daiktų. Dukart per metus – pavasarį ir rudenį – drauge su bendrasavininke Diana Ročiene jos važiuoja į Paryžių madų mugę „Who‘s Next”.

„Ieškome ir brandžių prekės ženklų ir jaunų, bet vertų dėmesio dizainerių. Užsisakome specialiai mums pagamintus aksesuarus. Semiamės idėjų ir siekiame įvairovės. Juk stilius kuriamas iš daugybės detalių”, – teigia J. Talaikytė. 

Žmonės.lt

Temos:

Mada Stilius

Naujausi straipsniai