Daug keliaujančio Liudviko Andriulio patarimai, kaip sutramdyti oro linijas

Liudviko Andriulio gyvenimo akimirkos / "Fotogenijų" nuotr.
Liudviko Andriulio gyvenimo akimirkos / "Fotogenijų" nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2017-10-19 21:03
AA

Gausų būrį sekėjų socialiniame tinkle turintis telekomunikacijų verslo ekspertas, rinkodaros specialistas Liudvikas ANDRIULIS pasidalijo patarimais, kaip gauti kompensaciją, kai vėluoja lėktuvų skrydžiai.

Patarimai taip pasklido plačiai, kad Liudvikas Andriulis net buvo pakviestas į „Info TV“ vedėjos Rasos Tapinienės laidą nagrinėjant situaciją, kai Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis su delegacija buvo priverstas likti nakvoti Belgijoje, nes netilpo į aviakompanijos „Air Baltic“ lėktuvą.

Liudvikas Andriulis televizijos laidoje pas Rasą Tapinienę / Stop kadras

Dalinamės su Žmonės.lt skaitytojais Liudviko Andriulio patarimais:

„2004 metais Europos sąjunga išleido direktyvą EU261, kuri numato dideles pinigines kompensacijas keleiviams, kurių skrydžiai, arba atvykimas į galutinį tašką, vėluoja 3 valandas ir daugiau.

Ką daryti, kai vėluoja lėktuvas, dėl vėlavimo praleidote jungiamąjį skrydį, ar lėktuve jums neliko vietos, ir kaip gauti pinigus iš avialinijų?

a) Pačiame oro uoste, vėluojant skrydžiui, nieko aiškintis nereikia, skundų formų prašyti irgi nereikia, tiesiog ramiai lauk. Prasmės aiškintis, rėkti, skelbti teises nėra – darbuotojai lygiai taip pat pavargę, kaip tu. Niekas ten vietoje nepadės, ir neturi padėti. Jei skrydis perkeltas į kitą dieną, atstovėk eilę viešbučiui ir naujam bilietui gauti.

b) Pinigus išsimušinėjame grįžę, nes turime penkerius metus.

c) Tai veikia tik Europos Sąjungoje.

Visoms avialinijoms, skrendančioms iš EU.

Visoms EU registruotoms avialinijoms.

Taip pat reguliacija galioja ir šioms Europos, bet ne Europos Sąjungos šalims – Šveicarijai, Islandijai ir Norvergijai.

e) Už bagažo problemas gausi iki 1220 EUR (tiek turbūt tik tada, kai dings visiškai, ko beveik nebūna).

f) Kompensacijos dydis priklauso nuo skrydžio tarp pirminio ir galutinio taško atstumo:

Už vėlavimus tarp ES ir ne ES:
1,500 km ar mažiau – €250
1,500 – 3,500 km – €400
virš 3,500 km – €600

g) Už vėlavimus ES viduje:
1,500 km ar mažiau – €250
virš 1,500 km – €400

Vėlavimas yra vėlavimas NUO NUMATYTO ATVYKIMO LAIKO. Pavyzdys – skrendi iš Vilniaus į Briuselį per Varšuvą, LOT bilietas su persėdimu. LOT vėluoja tik 45 min, bet praleidi jungimą, ir į Briuselį atskrendi ne 10, kaip turėjai, o 12:15. Таi – jau daugiau nei dviejų valandų vėlavimas. Žmonės dažnai painioja, ir žiūri, kiek vėlavo išvykimas – žiūrėti reikia, KIEK VĖLAVO ATVYKIMAS.

Dėl atstumų – su mašina važiuojant iš Vilniaus į Briuselį yra 1832 km, tai atrodytų, lyg €400 priklauso? Ne, atstumas skaičiuojamas “Great Circle„ principu, skriestuvu, ir taip skaičiuojant atstumas tarp Vilniaus ir Briuselio tėra 1458 km – trūksta 42km iki €400, priklausanti kompensacija – €250.

Svarbu – jei jie davė kitą skrydį ir/ar viešbutį – kompensacija vis tiek priklauso. Nes jie turi IR parvežti, IR susimokėti. Dažnai žmonės mano, kad jei gavai kitą skrydį, niekas nebepriklauso.

h) Jei vėluoja atskristi mažiau nei dvi valandas, niekas tau nepriklauso.

i) Jei į rašytus raštus, laiškus dėl kompensacijos avialinijos neatsako, paragink juos laišku Civilinės Aviacijos Administracijai ir Vartotojų Teisių Apsaugos Tarnybai. Šios institucijos atsakingos už avialinijų priežiūrą, ir padės gauti kompensaciją. Siųsti reikia bendraisiais elektroninio pašto adresais.

j) Rašydamas skundą ir kompensacijos reikalavimą, nerašyk savo emocijų ir patirto vargo, tavo jausmai niekam neįdomūs. Geriau tiksliai surašyk visus laikus, paminėk E261, parašyk sumą, tada jie pajus, kad tu ne lochas, ir kad esi tai daręs, ir išsisukti nepavyks.

Avialinijos nuolat bando išsisukinėti, naudoja delsimo taktikas, atsikalbinėjimus – reikia nepasiduoti, jie filtruoja silpnavalius. Mes – ne silpnavaliai.

k) Visada gali kreiptis į Lietuvos CAA ir tau privalės padėti, už tai mes jiems mokame, ir šiaip jie neturi ką veikti.

l) Jei nemoki angliškai pildyti formų ir rašyti emailų, yra specializuotos teisininkų įmonės, kurios už sėkmės mokestį tarpininkaus gaunant kompensaciją ir už tave rašys visus raštus.

m) Viskam užtenka paprasto elektroninio pašto, jokių formų pildyti nereikia, nebent to atsakyme paprašo avialinijos.

Skundo pavyzdys – tereikia pakeisti datas, laiką, vėlavimo trukmę ir avialinijų pavadinimą

To: Turkish Airlines
Copy: Civil Aviation Administration of the Republic of Lithuania

Dear Sir or Madam,
I am writing due to my delayed flight on January 14th, 2015, flight number TK1408 from Vilnius to Istanbul.

The flight was delayed for 3+ hours, arriving in Istanbul at 20:20. Due to this I missed my connection to Sofia and had to spend the night in Istanbul, taking the morning flight at 7:50am to Sofia (TK1027). Flight distance between Vilnius and Istanbul exceeds 1500km and the total delay to final destination exceeded 12 hours. Therefore, I believe I am entitled to a compensation by the airline.
Please let me know if you need any additional documentation for my compensation to go through.

I can also send you a filled in Air Passenger Rights EU Complaint Form on Passenger right in case of denied boarding, downgrading, cancellation or long delay of their flight under Regulation (EC) 261/2004)“.