Būdai, kaip padėti išsekusiai nervų sistemai

Apatiška moteris / Vida Press nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2017-10-03 12:48
Kai turime begalę darbų ir dėl to patiriame stresą, neskubėjimas ir emocinės būklės priežiūra, švelnumas sau atrodo per didelė prabanga. Tačiau būtent to reikia, kad neperdegtume ir neištartume: daugiau taip nebegaliu.

Esmė tokia: jei neįsiklausome į akivaizdžius emocinio / nervinio išsekimo signalus, jei nepaisome, kad esame pervargę, jei nuolat apie viską galvojame, mūsų nervų sistema išsiderina. Tai reiškia, kad esame emociškai pažeidžiamesni, galime bet kurioje situacijoje apsiverkti arba pulti rėkti; mūsų protas dirba lėčiau, nes nebepajėgia visko apdoroti.

Įsivaizduokite nenaują išmanųjį prietaisą, kuris prikimštas gausybės informacijos ir vienu metu nuolat įjungta tiek programų, kad telefonas / kompiuteris galiausiai „pakimba“.

Tokią būseną bandome gaivinti kava, energiniais gėrimais, saldžiu maistu. Žodžiu, darome sau meškos paslaugą. Mes eikvojame paskutinius energijos likučius bandydami sau tos energijos suteikti.

Tad ką daryti? Galbūt pravers keli patarimai.

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

Valgykite subalansuotai ir laiku

Mūsų organizmui reikia režimo, nors to ir nelabai mėgstame. Stenkitės rinktis sveikatai naudingą maistą, valgyti reguliariai ir visada tuo pat metu. Organizmas taip jausis komfortabiliau.

Klausykite kūno signalų

Pasistenkite įsiklausyti į savo kūną: kaip dabar jaučiatės, ar viskas gerai, ar nieko neskauda, ar nėra kokių nors pokyčių, o gal tiesiog jaučiate diskomfortą? Duokite tai, ko jūsų kūnas nori, ir stebėkite, kaip tai keičiasi į gera. Daugiau ilsėkitės, praktikuokite sąmoningumo meditaciją, prisiminkite hobius ir pan.

Nepelėdžiaukite

Arba bent jau neleiskite tam tapti įpročiu. Ėjimas gulti vidurnaktį ir kėlimasis šeštą ryto prie gero neprives. Jeigu norite, kad visi kūno organai (tarp jų ir smegenys bei, pvz., veido oda) pailsėtų, eikite miegoti ne vėliau kaip dešimtą ar vienuoliktą vakaro. Antraip nubusite ryte pavargę ir taip jausitės likusią dieną. Savęs energizavimas kofeinu tokiu atveju – ne išeitis.

Gerkite daugiau vandens

Vanduo – tai gyvybė ir energija, taigi mums būtinas pakankamas jo kiekis. Kasdien. Suaugusiam žmogui per parą vidutiniškai reikalingi du litrai vandens (į šį kiekį įskaičiuojamas ir maiste esantis vanduo, pavyzdžiui, sriuba). Tačiau jei daug sportuojate, esate nėščia ar maitinate krūtimi, arba mėgstate valgyti sūriau, vandens kiekį reikia padidinti. Taip išlaikysite tinkamą skysčių kiekį organizme.

Būkite sau geri ir atidūs

Turite būti draugai savo protui, savo sielai ir kūnui. Tik taip jausitės harmoningi. Nėra jokios prasmės kovoti su savimi ar pykti ant savęs už tai, kad pervargote ir nebepatempiate. Būkite atlaidesni sau, mylėkite ir prižiūrėkite save. Tvirčiausią ryšį gyvenime turite sukurti su savimi – tik tuomet galėsite kurti gerus ryšius su kitais.

Atraskite pasivaikščiojimą

Aktyvus ir reguliarus vaikščiojimas – sportas, tinkantis visiems. Jeigu norite suderinti šią fizinę veiklą su poilsiu, vaikščiokite miške ar parke. Mokslininkų įrodyta, kad pasivaikščiojimas ir buvimas gamtoje ramina ir atpalaiduoja. Tiesą pasakius, teigiama, kad net ir pažiūrėjimas minutę kitą į žalumą jau teigiamai veikia nervų sistemą. Dėl to šiame straipsnyje įdėjome žaliuojančio miško nuotrauką.

Elaima.lt

Naujausi straipsniai