Biuro etiketas: 7 svarbios taisyklės

Biuras / Fotolia nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2016-10-17 09:00
Etiketo laikymasis ir tam tikrų esminių taisyklių žinojimas biure – svarbus darbo santykių niuansas. Šios žinios padeda užmegzti tinkamus santykius su kolegomis, „neišsimušti“ iš darbo grafiko ir nesiblaškyti dėl menkniekių.

Išvaizda

Kiekviena įmonė šiuo klausimu turi savo taisykles. Vienur reikia laikytis griežto aprangos kodo, kitur turi būti uniforma, dar kitur darbuotojams suteikiama visiška pasirinkimo laisvė. Tačiau tvarkingumas ir saiko jausmas turi būti bet kuriuo atveju: aprangoje, avalynėje, makiaže ir šukuosenoje.

Darbe jūs visada privalote atrodyti reprezentatyviai ir tvarkingai. Nedera persistengti su ryškiomis, akį rėžiančiomis spalvomis, aksesuarais, kosmetika bei kvepalais. Dažytis, ilgai žiūrėti į veidrodį bei taisytis šukuoseną ir, tuo labiau, lakuoti nagų darbo vietoje yra griežtai draudžiama. Jeigu reikia pasitaisyti makiažą arba pasiruošti pasimatymui, nueikite į atskirą kambarį (jeigu toks yra) ir susitvarkykite.

Pasisveikinimas

Ryte, užeidami į biurą, pasisveikinkite su visais darbo vietoje esančiais kolegomis. Lygiai taip pat vakare – su visais atsisveikinkite ir palinkėkite sėkmės. Tiesa, šiuo atveju nepamirškite apie draugišką šypseną.

Jeigu kolegą sutikote koridoriuje, priklausomai nuo jūsų santykių artumo, galima apsikabinti ir paklausti, kaip sekasi. Jeigu žmogų pažįstate tik iš išvaizdos, pakanka pasisveikinti (arba linktelėti galvą) ir nusišypsoti.

Šeimos nuotraukos ant darbo stalo

Kodėl gi ne. Savo darbo stalą galima papuošti dalykais, kurie suteikia jaukumo ir primena namus. Tai gali būti artimųjų nuotraukos ar suvenyrai iš atostogų. Svarbu, kad stalas nebūtų perkrautas, kad jame liktų vietos darbo įrankiams, kad ne tik jūs, bet ir kolegos, žiūrėdami į nuotraukas ar suvenyrus, nesijaustų nepatogiai.

Užkandžiai

Jeigu darbovietėje yra priimtinas užkandžiavimas prie stalo – kodėl gi ne. Tiesa, reikėtų rinktis tokius produktus, kurie neturėtų specifinio, aštraus kvapo ir kuriuos būtų galima valgyti rankomis. Tai galėtų būti riešutai ar džiovinti vaisiai. Prie stalo, neatsitraukdami nuo darbo, taip pat galite išgerti puodelį kavos ar arbatos.

Jeigu atsinešate pietūs iš namų, juos reikėtų valgyti darbovietėje įrengtoje virtuvėje. Jeigu virtuvės nėra – pietaukite kavinėje. Juk ne visiems malonu, kai biure pasklinda keptos vištienos ar šiltos sriubos kvapas.

„Tu“ ar „Jūs“?

Kreipinį „Tu“ turėtumėte visiškai pamiršti, jeigu kalbate su aukštesnes pareigas užimančiu kolega. Ir nesvarbu, kad tas žmogus gali būti jūsų vienmetis ar net jaunesnis už jus. Darbe labai svarbu laikytis pareigų subordinacijos.

Kitas reikalas, jeigu kolega yra panašaus amžiaus kaip ir jūs ir užima tokias pačias pareigas. Tokiu atveju galima kreiptis ir „Tu“ ir „Jūs“. Čia viskas priklauso nuo to, kaip yra priimta jūsų darbovietėje. Bet kuriuo atveju, visada galite paklausti paties kolegos, kaip jis norėtų, kad į jį būtų kreipiamasi.

TAIP PAT SKAITYKITE: 10 svarbių gyvenimo tiesų, kurias pernelyg dažnai pamirštame

Pokalbiai telefonu

Kalbėti darbo vietoje telefonu reikia tik darbo reikalais. Nekantraujate su drauge aptarti savo naujų pirkinių arba pasitarti su vaikais, ką gaminti vakarienei? Išeikite į lauką (pavyzdžiui, per pietų pertrauką) arba į koridorių. Kalbant apie telefono skambėjimo melodiją, atminkite, kad ne visiems patinka „Titaniko“ muzikėlė arba naujausias roko muzikos hitas. Viskas priklauso nuo to, kaip yra sutarta jūsų kolektyve: palikti ne visiems patinkančią melodiją arba įjungti vibracinį režimą. Bet kuriuo atveju, nejunkite telefono melodijos visu garsu.

Asmeninis gyvenimas

Atminkite: „Geras žmogus – ne profesija“. Nedera iš karto skubėti susidraugauti su visais kolegomis, stengtis būti „nors prie širdies dėk“ ir visiems įtikti bei patikti. Dar daugiau, nepulkite visiems aplinkui pasakoti apie savo asmeninį gyvenimą, problemas ar gražias akimirkas. Vadovaukitės paprasta taisykle: „Asmeninių problemų negalima neštis į darbą, o darbo problemų – į namus.“

Ji24.lt

Naujausi straipsniai