Beata Tiškevič ir Kotryna Baranauskaitė: „Keisti žmonių mąstymą – mūsų kasdienybė“

Beata Tiškevič ir Kotryna Baranauskaitė / Ugnės Henriko nuor.
Beata Tiškevič ir Kotryna Baranauskaitė / Ugnės Henriko nuor.
Pranešimas spaudai
Šaltinis: Žmonės
2021-04-12 15:08
AA

2018 metais įkurtas Beatos Tiškevič ir Kotrynos Baranauskaitės startuolis „Nebegėda“, šiemet skaičiuosiantis trečius savo gyvavimo metus, be papildomų investicijų 2020 m. pasiekė 0,5 mln. eurų apyvartą. Steigėjos sako, kad Lietuvoje įmones, kurių apyvarta yra daugiau nei pusė milijono, valdo tik 9 proc. moterų.

Kotryna Baranauskaitė ir Beata Tiškevič prisipažįsta, kad ėjo labai rizikingu keliu: „Mes turėjome principinį, kartais mums visai nenaudingą nusistatymą – neimti iš nieko papildomų pinigų: nei paskolų, nei išorinių investicijų. Norėjome pažiūrėti, kiek galime uždirbti pasikliaudamos vien savo jėgomis.“

Panašu, kad pasirinktas rizikingas kelias įmonei pasiteisino - per dvejus metus apyvartą pavyko padidinti net 3,5 karto.
Beata Tiškevič ir Kotryna Baranauskaitė / Ugnės Henriko nuor.
Pradžia – su 200 eurų kišenėje

Beata ir Kotryna pasakoja, kad į verslo vystymą pačios investavo tik 200 eurų. „Tai gali skambėti kaip iš filmų, bet tai yra tiesa. Sudėjome po 100 eurų, apmokėjome tai, ko reikėjo verslo pradžiai, o visa kita kūrėme savo pačių žiniomis, patirtimi, ilgomis darbo valandomis“, – pasakoja B.Tiškevič.

Iš pradžių įkūrėjoms teko viską daryti pačioms: kurti turinį socialiniams tinklams bei internetiniam puslapiui, pakuoti siuntas ir išsiųsti pirkėjams, bendrauti su tiekėjais. Nors šį laiką jos prisimena su šypsena, vis dėlto neslepia, kad lengva nebuvo. „Manau, kad „Nebegėdos“ sėkmė yra įrodymas, kad įmonės pradinis kapitalas nebūtinai turi būti vien tik finansinis“, – priduria Kotryna Baranauskaitė.

Šiuo metu „Nebegėda“ bendradarbiauja su daugiau negu 20 prekės ženklų iš viso pasaulio.
Kotryna Baranauskaitė / Ugnės Henriko nuor.
Pirmosios Lietuvoje

K.Baranauskaitė ir B.Tiškevič, paprašytos įvardyti pagrindinius įmonės sėkmės elementus, sako, kad jų įkurta „Nebegėda“ yra pirmasis seksualinės gerovės ženklas Lietuvoje, kuris moterų seksualinį malonumą laiko prioritetu. „Dėl to didžiausią mūsų komunikacijos dalį užima turinys, skirtas edukuoti apie moterų kūnus, malonumą ir poreikius. Teigiama, kad pasaulyje tarp vyrų ir moterų yra ne tik atlyginimų, bet ir orgazmų atotrūkis – heteroseksualios moterys jų patiria gerokai mažiau. Mes norime tai pakeisti“, – pasakoja Beata Tiškevič.
 
Pasak įmonės bendraįkūrėjos Kotrynos Baranauskaitės, į parduotuvės asortimentą atrenkami tik itin kokybiški, daugiausiai į moterų seksualinį malonumą orientuoti produktai. 

Šia kryptimi įkūrėjos planuoja sukti įmonės vairą ir toliau: „Norime prisidėti prie visuomenės edukacijos apie moterų kūną ir poreikius. Mūsų komandoje dabar dirba vien moterys, daug įkvėpimo ateina iš mūsų pačių skirtingų gyvenimiškų patirčių, taip pat nuolat bendradarbiaujame su seksologėmis, ginekologijos ir urologijos sričių specialistais, psichologais. Pačios daug skaitome, domimės, nes mes tikime, kad, turėdamos reikiamų žinių, galime kurti gražius ir darnius santykius tiek su savimi, tiek su kitais.“

Beata Tiškevič / Ugnės Henriko nuor.

Iššūkių kupina sfera

Verslininkės atvirauja, kad nusprendusios nerti į seksualinės gerovės sritį nė nenumanė, kad teks susidurti su tam tikrais iššūkiais: griežtomis socialinių tinklų taisyklėmis, neleidžiančiomis tokiai produkcijai kurti skelbimų, bei įsitvirtinusiomis visuomenės nuostatomis.

„Yra labai daug žmonių, kurie yra drąsūs, atviri ir kuriems nuo žodžių „seksas“ ar „orgazmas“ nepradeda kaisti ausys, bet vis dar yra labai daug tokių, kuriems šios temos – nejaukios ar net „nuodėmingos“.  Pastebime, kad vis dar paplitęs seksualinės sveikatos nuo bendros sveikatos atskyrimas. Tad mūsų kasdienybė darbe susideda ne tik iš naujų idėjų kūrimo, bet ir iš daugybės pastangų, skirtų pakeisti tokį mąstymą. Ir panašu, kad mums visai neblogai sekasi“, – šypsodamasi patirtimi dalijasi „Nebegėda“ bendraįkūrėja Beata Tiškevič.