Augančiai influencerių bendruomenei – pirmieji Lietuvoje mokymai

Arnoldas Remeika
Arnoldas Remeika
Šaltinis: Žmonės
2020-01-16 10:45
AA

Per vieną dieną – viskas, ko reikia pradedančiam influenceriui. Taip pirmuosius Lietuvoje mokymus nuomonės formuotojams pristato 2018 m. įkurta mokykla „Suprasti madą“, kurioje šimtai žmonių jau mokėsi mados, grožio ir gyvenimo būdo pramonės užkulisių – studijavo stilisto darbą, mados dizainą, mados fotografiją, prekės ženklų komunikaciją, t.t.

Naująjį veiklos sezoną „Suprasti madą“ pradeda intriga – be kitų trumpųjų pažintinių kursų, kurie dažniausiai trunka iki trijų dienų, siūlo vos vienos dienos programą „Influencerių pradžiamokslis“.

„Ryškios asmenybės, kurių nuomonė turėdavo svorį, kurių klausydavo ir kuriais tikėdavo – nuomonės lyderiai egzistavo visais laikais. Šiandien socialinių medijų dėka tai pavirto pilnaverte profesija, o sparčiai augant influencerių gretoms, auga ir jų veiklos kokybės kartelė. Kaip būti profesionaliu influenceriu, kaip organizuoti savo veiklą, kaip būti nuomonės lyderiu, galiausiai, kaip iš tos nuomonės pradėti uždirbti – tai universalūs klausimai, kurie rūpi visiems nuomonės formuotojams“, - mokymų poreikį aiškina „Suprasti madą“ įkūrėjas, mados apžvalgininkas Arnoldas Remeika.

Anot jo, paskutiniais duomenimis net 86 procentai 13-38 metų amerikiečių norėtų pabandyti tapti influenceriais, ir šis skaičius ne tik gąsdina, bet ir įpareigoja į šią veiklą žiūrėti ypatingai atsakingai ir rimtai.

Pirmųjų mokymų influenceriams lektorės M. Kazėnaitė, U. Petrauskaitė, D. Venciūtė, S. Burbaitė ir U. Mikelevičiūtė su kurso organizatoriumi A. Remeika/ Organizatorių nuotr.

„Lietuvoje situacija nėra kitokia – neretai populiarumo ir pinigų norime iškart, be pastangų, tačiau taip nebūna. Dažniausiai influenceriais tampa tie, kurie jau turi mylimą veiklą, turi ką pasakyti, ir žmonės juos seka dėl išskirtinio turinio. Dalis jų prisipažįsta, kad niekada ir neplanavo būti viešais ir sekamais asmeninis – tai tiesiog atsitiko, - pasakoja A. Remeika. - Tokių pernakt influenceriais tapusių šiandien vis daugiau – juk dalytis savo gyvenimu ir savo pasaulėžiūra interneto eroje tapo lengva kaip niekad. Tačiau toli gražu ne visi influenceriai, tarp kurių yra ir save patyrusiais laikančių, veikia suvokdami didelę atsakomybę ir turėdami elementaraus influencerio pradžiamokslio žinių.“

Tradiciškai, „Suprasti madą“ mokymuose dėsto ir savo patirtimi bei patarimais dalysis ne tik teoretikai, bet ir praktikai, savo kailiu patyrę dalykus, apie kuriuos kalba kitiems. Apie nuomonės formuotojų atsiradimą ir jų vaidmenį šiuolaikiniame pasaulyje papasakos žinoma stilistė, kultūros antropologė Miglė Kazėnaitė. Darbo su influenceriais subtilybes atskleis vienintelės Lietuvoje mados ir grožio viešųjų ryšių agentūros „Polhem PR“ vadovė Ugnė Petrauskaitė, kuri su nuomonės formuotojais ir jų samdymu darbe susiduria kone kasdien. Apie tai, kaip influenceriui teisingai save pozicionuoti ir kaip geriausiai komunikuoti savo turinį papasakos socialinių mokslų daktarė, ISM vadybos ir ekonomikos universiteto dėstytoja, asmeninio brendingo agentūros „Persona Cognita“ įkūrėja dr. Dominyka Venciūtė.

Praktinių patarimų, kaip ir nuo ko pradėti bei sėkmingai tęsti influencerio veiklą, duos gyvenimo būdo tinklaraštininkė, knygos „Tavo geriausia draugė“ autorė ir viena sėkmingiausių Lietuvoje influencerių Simona Burbaitė. Kurso studentai turės galimybę dalyvauti Simonos master-klasėje ir iš pirmų lūpų išgirsti visą tiesą apie nuomonės formuotojo darbą iš vidaus, pasikonsultuoti bei pasikrauti entuziazmo ir pasiryžimo veikti. Galiausiai, jie išgirs ir kitą sėkmės istoriją – į svečius papasakoti apie savo karjerą ateis kelionių, maisto, restoranų apžvalgininkė, tinklaraštininkė Urtė Mikelevičiūtė, kasdien kurianti įdomų turinį tūkstančiams savo sekėjų.

Pirmųjų tokių mokymų Lietuvoje lektorė, tarptautinės agentūros „Polhem PR“ vadovė Lietuvoje U. Petrauskaitė taip apibendrina kurso poreikį: „Šiais laikais, kai auganti karta dažnai atsako, kad karjeros ketina siekti „influencinant“, retas kuris susimąsto, ar galės savo kuriamą turinį monetizuoti, ar išties turi ką naujo ir išskirtinio pasiūlyti rinkai, ar gebės pritraukti prekės ženklus bendriems projektams? Nuomonės formavimas – tai ne asmenukių kėlimas į savo socialinių medijų paskyrą, o daug kūrybiškumo ir strateginio mąstymo reikalaujantis procesas, ir tik profesionaliai ir atsakingai dirbantys, galės sudominti savo ir sekėjus, ir rinką.“

Mokymai vyks kovo 14 d. Vilniuje. Siekiant kuo didesnio efektyvumo ir dėmesio kiekvienam dalyviui vietų grupėje – vos dvidešimt. Daugiau informacijos apie programą www.suprastimada.lt.