Ant „Mados infekcijos“ podiumo elegancija ir trapumas persipynė su atšiaurumu

Klaudios Markiewicz modeliai / Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2018-04-13 21:22
Penktadienį Šiuolaikinio meno centre (ŠMC) prasidėjo didžiausias šalyje mados festivalis „Mados infekcija“. Per dvi renginio dienas bus pristatyta 18 kolekcijų, kurias sukūrė Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Danijos, Gruzijos ir Italijos dizaineriai.

Ugnė Martinaitytė („OHMY“)

Nuo 2013-ųjų „Mados infekcijoje“ dalyvaujanti Ugnė Martinaitytė – prekės ženklo „OHMY“ įkūrėja. Tai prekės ženklas, įkvėptas herojaus, kuriame atsispindi dominuojantys socialiniai ir kultūriniai skirtumai tarp individų. Sportiški, klasikiniai, gatvės stiliaus elementai išlaisvina visus superherojus.

Šiemet mados festivalyje Ugnė pristatė kolekciją „Grobis“. Jos modeliai – tai alegorija į sužvėrėjusią kasdienybę: norą išlikti žmogišku, tuo pačiu gebant peržengti visas žmogiškumo ribas. Štai kodėl kai kurie modeliai podiumu žengė „pasipuošę“ ragais – žvėries simboliu.

Pavasario-vasaros kolekcijoje dominuoja ryškios spalvos, geometriniai raštai, aiškūs siluetai, unisex kirpimai, medžiagiškumo kontrastai (natūralūs audiniai čia derinami su lateksu), bet tuo pačiu čia gausu lengvumo ir švelnumo – visa tai atskleidžia žmogaus universalumą, dualumą.

Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr.
Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr.

Klaudia Markiewicz

Lodzės Dailės Akademijos Mados dizaino specialybės absolventė Klaudia Markiewicz festivalyje „Mados infekcija“ lankosi jau ne pirmą kartą. Nuo 2014-ųjų Klaudia savo kolekcijas pristatė 11 šalių: Lenkijoje, Čekijoje, Ukrainoje, JAV, Italijoje, Londone, Baltarusijoje, Olandijoje, Slovakijoje, Vokietijoje ir Lietuvoje.

Jos rudens-žiemos kolekciją įkvėpė piktieji „Walt Disney“ filmų personažai, moterys antagonistės: Malefisentė (Maleficent), Piktoji Ragana (The Evil Queen), Kruela (Cruella De Vil) ir Ursula. Jų galia, stilius, pikta elegancija ir spindesys buvo kertiniai atspirties taškai kūrybiniame procese.

Raukiniai, spindintys audiniai, žėrinti avalynė suteikė kolekcijai pasakos elementų, tačiau modeliai toli gražu nebuvo princesiški. Tai šiuolaikinei, žinančiai ko norinčiai ir savimi pasitikinčiai moteriai skirti kūriniai.

Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr.
Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr.

Akvilė Jančauskaitė & „Smooth Confess“

Akvilė Jančauskaitė „Mados infekcijoje“ dalyvauja kartu su mados ženklu „Smooth Confess“. Naujosios kartos Lietuvos dizainerė šiame festivalyje dalyvauja jau trečią kartą. „Smooth Confess“ yra alternatyvios mados ženklas, įkvėptas latekso medžiagiškumo ir noro atskleisti šios medžiagos galimybes. Tai pirmoji šio ženklo pilna kolekcija, kurios prekolekcija buvo puikiai įvertinta Londono mados savaitėje.

Šių metų pavasario-vasaros kolekcijos „REtro Spectacle“ kuriama estetika yra unikali, žaisminga, siekianti įprasminti judėjimą. Moderni drabužių konstrukcija siekia subalansuotos sąveikos tarp skirtingų medžiagų. Daugelis dizainerės darbų buvo ne pasiūti, o klijuoti, mat darbas su lateksu diktuoja savo specifiką. Kolekcijos modelius įkvėpė skirtingi laikai, vietos ir kultūros – tai atspindi Akvilės kūrybinį kelią, mat dizainerė kuria tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.

Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr.
Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr.

Sandra Straukaitė

Festivalio „Mados infekcija“ idėjinė vadė Sandra Straukaitė - viena ryškiausių mados kūrėjų Lietuvoje, nepataikaujanti nei žiūrovui, nei klientams. Vieni jos kūrybą dievina, kiti – aršiai kritikuoja griežtą būdą ir drabužių be dydžio koncepciją. S. Straukaitės kūriniai netelpa į jokius standartus ar klišes. Dizainerė vertina viską, kas tikra: konstruktyvius kirpimus, natūralias medžiagas, patogumą, o svarbiausia – idėją.

„Tai, ko protas nepripažįsta, atmintis ignoruoja – tarsi nebūtų buvę, nors nuotraukose užfiksuota kitaip. Bet būna ir kitaip, kai telefonas selektyviai ištrina paskutinės kelionės nuotraukas. Tarsi ten niekada nebuvai“, - taip savo naujausią „Forget•Me•Not“ kolekciją pristato S.Straukaitė.

Padidinto dydžio drabužiai iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti beformiai, tačiau taip toli gražu nėra. Dizainerė tiksliai žino, ką nori pabrėžti, o ką – paslėpti, tik ne visada tai galima iš karto pamatyti. S.Straukaitė savo žiūrovą, klientą ragina mąstyti, nagrinėti madą, o ne tik ja aklai sekti.

Teodoro Biliūno/Žmonės.lt nuotr.
Teodoro Biliūno/Žmonės.lt nuotr.

Iveta Vecmane

Latvijoje žinoma demi-couture mados kūrėja Iveta Vecmane 2017 m. tapo viena iš trijų konkurso „Injekcija“ laureačių. Baigusi studijas Latvijos dailės akademijoje dizainerė pastaruosius dešimt metų dirbo mados stiliste – įvairiems projektams ją kviesdavo ryškiausi šalies mados ir gyvenimo būdo leidiniai. Savo patirtį ir įgūdžius I. Vecmanė sėkmingai pritaikė kurdama asmeninį mados prekės ženklą modernioms ir elegantiškoms moterims.

„Mados infekcijoje“ Iveta pristatė ilgesingą kolekciją „Melancholija“. Išvertus iš graikų kalbos šis žodis reiškia juodąją tulžį (gr. mélaina cholè), mat seniau tikėta, kad šią būseną sukelia išsiliejusi tulžis. Melancholijos apimta moteris yra atsargi, ji net ne visai moteris, o tik juodume paskendusi kvėpuojanti būtybė – būtent todėl kolekcijoje yra tik juoda spalva. Tačiau tai nereiškia, kad kolekcija yra nuobodi ar vienoda. Dizainerė parodė, kad derinant skirtingas medžiagas ir technikas galima išgauti visiškai skirtingus rezultatus. Kiekvienas Ivetos drabužis – tai unikalus nesenstančios ir lėtos mados ambasadorius.

Teodoro Biliūno/Žmonės.lt nuotr.
Teodoro Biliūno/Žmonės.lt nuotr.

Rūta Lendraitytė („Utalla“)

Dizainerė Rūta Lendraitytė sėkmingai dirba tarptautiniuose teatro bei kino projektuose. Su visa komanda Rūta buvo nominuota auksiniam scenos kryžiui už spektaklį „Neišmoktos pamokos“, ji jau pristatė šešias autorines kolekcijas.

Kolekcija „The clothes are alive“ Kolekciją įkvėpė vokiečių psichoanalitikės Karen Horney tyrimas „Neurotiška mūsų laikų asmenybė“ ir dizainerės asmeninio tyrimo „Neurotinė gynyba kostiume“. Karen Horney savo knygoje išskiria keturis asmenybės tipus, dizainerė ištiria šiems tipams būdingas aprangos simbolikas. Šią kolekciją kūrėja skiria dviem asmenybių tipams – žmonėms, vengiantiems kontakto su kitais asmenimis ir siekiantiems galios. Šie žmonės renkasi platesnius siluetus, saugumo jiems suteikia sluoksniškumas, kišenių gausa, prigesintas koloritas, klasikinio stiliaus interpretacija. Dizainerei ši simbolinė kostiumo kalba yra būdas bendrauti su žmogumi.

Teodoro Biliūno/Žmonės.lt nuotr.
Teodoro Biliūno/Žmonės.lt nuotr.

„Public Makes Image“

„Public Makes Image“ – tai latvių urbanistinio gyvenimo būdo prekės ženklas, kurio idėją paskatino panašūs pavyzdžiai, matyti kituose Europos miestuose. Prieš dvejus metus pradėtas projektas šiandien apima ne tik mados ženklą, bet ir visą judėjimą, kuris sujungia madą, gyvenimo būdą, progresyvią pasaulėžiūrą.

Vilniuje pristatyta rudens-žiemos kolekcija „Dark Survivor“ – tai didmiesčio kolekcija, įkvėpta Amsterdamo laisvės, nuodėmių miesto Las Vegaso spalvų. Ne mažiau reikšmingą dalį kolekcijos kūrybos procese užėmė filmas „Purgenas“ („The Purge“) – kuriame žavesys persipina su siaubu ir miestą užvaldo chaosas.

Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr.
Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr.

Morta Nakaitė ir Aida Einorė

Šiemet „Mados infekcijos“ senbūvė Morta kolaboruoja su jau penktus metus kolekcijas įmonėms ir privatiems užsakovams kuriančia Aida Einore. Bendras kūrėjų prekės ženklas „m o r t aa i d a“ atskleidžia naują virpančią koncepciją.

Ant podiumo duetas pristatė naujausią kolekciją „Virpėjime“. Nostalgiška atmosfera, prisiminimų virpesiai. Šviesus liūdesys išryškėja kaip autentiškas lietuviškumo bruožas. Tai lyg žingsniavimas atsisakius laiko nuovokos, suvokus visa ko trapumą.

Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr.
Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr.

Federico Cina

Italų dizaieriui Federico Cina svarbiausia yra tai, kad per savo kūrybą jis gali dalintis savo vertybėmis ir emocijomis su kitais, ir kad atsiranda tai suprantančių ir priimančių. Per drabužius žmonės pabrėžia savo privalumus (nebūtinai tik išorinius) ir slepia turimus arba įsivaizduojamus trūkumus.

Pirmąją „Mados infekcijos“ dieną užbaigė naujausia Federico kolekcija. Joje dizaineris analizuoja lyderių ir visuomenės santykį, vaikišką norą patikti, priversti didžiuotis. Rimti ir brandūs siluetai drabužiuose žaidžia su jaunatvišku polėkiu, kūrėjas tęsia vidinį jaunystės ir brandos dialogą.

Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr.
Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr.

Žmonės.lt

Naujausi straipsniai