Nuogos kojos virusas neaplenkė ir lietuviško pramogų pasaulio

Iš kairės: Angelina Jolie, Katažina Nemycko, „Vig roses“ / „Scanpix“, 15min.lt nuotr.
Iš kairės: Angelina Jolie, Katažina Nemycko, „Vig roses“ / „Scanpix“, 15min.lt nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2012-03-06 10:11
AA

Šių metų „Oskarų” apdovanojimų ceremonijoje apnuogintą koją demonstravusi ir dėl to nemenką šurmulį sukėlusi aktorė Angelina Jolie savo pasekėjų turi ir Lietuvoje.

Nacionalinės atrankos į „Euroviziją“ finale pasirodžiusios atlikėjos Katažina ir „Vig roses“ žiūrovus bandė pavergti ne tik savo dainomis, bet ir suknelių skeltukų apnuogintomis kojomis. „Vig roses“ merginų sceniniai kostiumai net buvo specialiai pasiūti taip, kad apnuogintų vienos merginos dešinę, kitos – kairę koją, taip dar labiau išryškinant „kojos aksesuarą“.

Apie nuogo kūno kultą ir triukus, kuriais naudojasi viso pasaulio pramogų industrijos atstovai, Žmonės.lt kalbėjosi su Vilniaus dailės akademijos Kostiumo dizaino katedros profesore Jolanta Talaikyte ir psichologu Olegu Lapinu.

Nuogas kūnas atveria sielą

Dizainerė Jolanta Talaikytė / Redo Vilimo/BFL nuotr.

Kalbėdama apie nuogo kūno efektą scenoje, dizainerė J.Talaikytė teigė, kad tai yra ypatinga vieta, kur žmonės ateina parodyti save. Pasak mados ekspertės, dažnai, kai trūksta talento, siekiama parodyti save kitaip.

„Scenoje pasirodantys žmonės, tam tikra prasme, manipuliuoja kitais. Jeigu jų balsas stiprus ir įtaigus, nuogo kūno reikia tik norint sustiprinti įspūdį ar įtaigą, bet dažniausiai šią labai psichologiškai veiksmingą priemonę pasigauna mažiau gabūs ir talentingi žmonės“, – neabejojo pašnekovė ir kaip vieną iš pavyzdžių pateikė buvusią „Olialia pupyčių“ grupę, kuriuos dainuodavo pagal fonogramą, tačiau rodydavo daug nuogo kūno.

Visgi, pabrėžia J.Talaikytė, nuogas kūnas ne visada naudojamas norint kompensuoti talento trūkumą. Pasak moters, žmogaus kūnas, kaip ir drabužiai, išvaizda ir stilius, yra komunikacijos priemonė. Juo siekiama šokiruoti, paatvirauti, sukelti įvairias emocijas ir tiesiog leisti pasigrožėti.

„O kalbant apie A.Jolie kojos fenomeną, man tai atrodo labai juokinga. Jei tai būtų XV a. ar XIX a. pradžia – tuomet tai sukeltų tikrą ažiotažą ir prilygtų stebuklui. Bet juk įsibėgėja XXI a. Mes matę tiek nuogo kūno, kad nuoga koja neturėtų stebinti.  Gal tai buvo tiesiog A.Jolie fenomenas? Kad ji, augindama 6 vaikus, vis dar gerai atrodo ir jaučiasi moterimi“, – kalbėjo J.Talaikytė, svarstydama, kodėl „Oskarų“ teikimo ceremonijoje tokio neįtikėtino užsienio žiniasklaidos dėmesio sulaukė apnuoginta garsios aktorės koja. Kaip dar vieną ryškų pavyzdį, kuomet nuogas kūnas naudojamas siekiant sustiprinti įspūdį, dizainerė paminėjo atlikėją Lady Gagą, kuriai netrūksta nei talento, nei drąsos šokiruoti ir stebinti.

„Tačiau drabužiai konservatyvėja. Dabar madingi golfai, tiesūs paltai, minimalizmas, jokių pabrėžtų linijų. Tačiau, kaip alternatyva, yra apatinio trikotažo įsiliejimas į viršutinius drabužius, korseto įvaizdžiai, nėriniai, peršviečiamos detalės“, – teigė J.Talaikytė, tačiau perspėjo, kad reikia labai aiškiai suvokti savo kūno linijas ir kokį signalą norima siųsti auditorijai. Jos nuomone, reikia turėti pagrindo nuogo kūno demonstravimui, nes tai gana intymu. Mados ekspertės įsitikinimu, rodydamas kūną tam tikra prasme žmogus parodo savo sielą, ją atveria.

Nuogybes keis konservatyvumas

Dizainerė Jolanta Talaikytė / Redo Vilimo/BFL nuotr.

Psichologas O.Lapinas, kalbėdamas apie šiuolaikinį nuogo kūno kultą, teigė, kad tai yra dalis viliojimo meno. „Tai yra naudojama nuo neatmenamų laikų: dainavimas sujungiamas su šokiu, vilionė balsu – su nuogos kojos vilione. Tai nėra naujas reiškinys, keičiasi tik vieta, kuri demonstruojama. Šiuolaikinė mada – rodyti kelnaites, o anksčiau rodomi buvo tik bateliai ar krūtis“, – aiškino psichologas.

O.Lapinas neslepia, kad nuogumo šiais laikais yra labai daug, tačiau neabejojo, kad kultūrą, kurioje labai atvirai rodomas kūnas, keis konservatyvioji kultūra, kurioje dominuos musulmoniškų kraštų įkvėpta apranga ir stilius. „Po liberalizmo visada ateina konservatyvumas ir atvirkščiai. Kad liktų paslaptis, nuogybes keis čadros ar parandžos“, – teigė pašnekovas.

Kalbėdamas apie A.Jolie kojos fenomeną, O.Lapinas atkreipė dėmesį, kad tai, kas tiesiogiai rodoma, veikia mus iš karto ir stipriai. Tai nėra meniškai perdirbtas įspūdis, kaip, pavyzdžiui, vaidybos metu, ir nereikalauja meninio skonio. „Tačiau tokie paprasti triukai net ir sėdinčius salėje veikia tik tuo konkrečiu momentu. Tai greita ir pigi priemonė, bet, mano įsitikinimu, nuogumas jau nebėra toks populiarus. Jis palaikomas dirbtiniu būdu“, – neabejojo O.Lapinas.