Aktorė E.Gudavičiūtė „kopinėja medų“: neįtikėtini potyriai – Bulgarijoje, Rumunijoje ir Graikijoje

Elzė Gudavičiūtė ir Aidas Puskunigis leidosi medaus mėnesio / „ŽMONĖS Foto“ ir asmeninio albumo nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2020-07-13 13:26

Neseniai vestuves atšokusi aktorė Elzė Gudavičiūtė (35) su vyru Aidu Puskunigiu (43) medaus mėnesio išvyko iškart po šventės. „Pasirinkimas, kur keliauti, tikrai buvo nedidelis dėl pasaulyje susiklosčiusios COVID-19 situacijos“, – pasakojo aktorė, kuri kartu su vyru automobiliu leidosi į kelionę po Bulgariją, Rumuniją ir galiausiai Graikiją.

Birželio pabaigoje susituokę Elzė ir Aidas nusprendė, kad povestuvinės kelionės vėlesniam laikui jie atidėti nenori.

TAIP PAT SKAITYKITE: Aktorės Elzės Gudavičiūtės ir Aido Puskunigio vestuvės: išsipildė visos nuotakos svajonės

„Galvojome, jog neverta, nes neaišku, kiek ir kada situacija Europoje gerės. O atostogų labai norėjosi, juolab, kad nuo rugpjūčio mėnesio man teks intensyviai šokti į darbus: laukia repeticijos teatre, filmavimai“, – Žmonės.lt pasakojo E.Gudavičiūtė.

Saugiausia šalis atostogoms pagal savo rodiklius tuo metu buvo Graikija, todėl ten pora ir nusprendė vykti.

Aktorė Elzė Gudavičiūtė medų kopinėjo Graikijoje / Asmeninio albumo nuotr.

„Graikiją neblogai žinau, esu ten ir gyvenusi, tai supratau, kad bus puikus variantas pakeliauti po visą šalį, ilgesniam laikui apsistoti Peloponeso pusiasalyje ir aplankyti kelias mažesnes jos salas. Pasirinkome kelionę automobiliu, nes taip atrodė saugiausia. Po oro uostus maltis nenorėjome, juolab, kad ir vyro bendradarbiai dar kvietė atvažiuoti ir Čekijoje mūsų vestuves atšvęsti“, – prisiminė Elzė.

Anot jos, nors išvykti jiedu su vyru skubiai neplanavo, bet daiktus susikrovė vos per dvi valandas. Namus pora paliko po vidurnakčio ir jau kitą rytą abu buvo Čekijoje.

„Vyras sau ramiai miegojo automobilyje, o aš pakankamai greitai per naktį pralėkiau visą Lenkiją. Tušti keliai, patogu buvo vairuoti. Jokių viešbučių rezervacijų neturėjome, jokio plano, jokių maršrutų. Tik aiškūs norai – antrąkart atšvęsti vestuves Čekijoje su Aido bendradarbiais, tada aplankyti Rumuniją, Bulgariją ir kažkokiu būdu iš ten patekti į Graikiją.“

Keliaudami Rumunijoje Elzė su Aidu nuolat sekė situaciją dėl koronaviruso, kuri kaip tik šiose šalyse tuo metu ėmė blogėti. Dėl šios priežasties pora Bulgariją ir Rumuniją aplenkė greitai.

„Nevykome į didelius miestus, apsistojome nedideliuose viešbučiuose, kurie buvo beveik visai tušti. Rumunijoje aplankėme Transilvaniją, svarbiausias pilis, pravažiavome žymiuoju Transfagarašano kalnų keliu. Kirsti Rumunijos-Bulgarijos sieną teko per Dunojaus upę, ir tai pavyko ne iš pirmo karto, nes keltai nekėlė, tai teko daryti lankstą ir važiuoti tiltu.“

Anot Elzės, pasiekus Bulgariją, situacija ten dar tikrai neatrodė komplikuota, tačiau abu su Aidu pergyveno, ar pavyks patekti į Graikiją, būtent tuo metu graikai sustiprino sienų kontrolę su Bulgarija. Prieš kertant sieną, visiems tapo būtina pildyti PLF formą (Passenger Locator Form), tuomet reikėjo laukti 48 valandas, kol keliautojai gavo savo QR kodą.

Belaukiant vakarienės Bulgarijoje / Asmeninio albumo nuotr.

„Bulgarijoje aplankėme vieną įspūdingiausių landšaftų  – Belogradčiko uolas. Tuomet labai keisti jausmai apėmė, nes tokiame lankomame objekte vaikščiojome visiškai vieni. Aplinkui nei vieno žmogaus nebuvo.”

Bulgarijoje ir Rumunijoje jaunavedžius džiugino žemos kainos, skanus maistas ir nuostabi gamta.

„Miestų, parduotuvių ir degalinių vengėme. Žmonių irgi mažai sutikome. Kadangi daug teko važiuoti kalnų keliais ir pro langus matyti nedidelių miestelių ir kaimų gyvenimą, tai stebino kontrastai: čia pat  – prabangios mašinos ir kartu  – arklių tempiami vežimai, pusnuogiai gatvėse lakstantys vaikai ir kaimų pakeles nusėdę, besišnekučiuojantys vietiniai gyventojai.“

Bulgarijos-Graikijos sieną kirsti Elzei su Aidu pavyko sėkmingai. Abudu jie atliko COVID-19 testus.

Poros situaciją ir patekimą į Graikiją palengvino tai, kad kompanijos padalinys, kurioje Aidas dirba yra ir Atėnuose, todėl jo bendradarbis, vietinis graikas, deklaravo Elzės ir Aido buvimo vietą bei tapo asmeniu, kuris pagelbėtų, jeigu būtų kažkokių problemų.

Bulgarijoje. Įspūdingos Belogradčiko uolos / Asmeninio albumo nuotr.

„Graikijoje irgi nieko neplanuojame, važiuojame kur norisi, kur nėra žmonių. Viešbučiai visur tušti. Galbūt tuose kurortiniuose kvartaluose ir yra turistų, bet mes visada renkamės kaip tik nepopuliarias vietas, kur tu gali pajusti tikrą regiono gyvenimą, kur maistas restoranuose ruošiamas vietiniams, kur nedideli viešbučiai turistus priima kaip draugus.

Bet, prisipažinsiu, mus nustebino, kad net Delfuose, viename labiausiai turistų lankomų miestų, pasitiko visiška ramybė. Šiuo metu ten ir esame. Nusprendėme pabūti čia ilgiau, nes viešbučio savininkas taip džiaugėsi sulaukęs svečių, kad kainą nakčiai sumažino per pusę“, – juokėsi aktorė.

Pirmą kartą gyvenime ji sakė patirianti tokius jausmus, kai įspūdingose vietose esi praktiškai vienui vienas.

„Neįtikėtina. Tai kartu ir toks gyvenimo trapumo jausmas. Kasdien vaikštome po mitais ir legendomis apipintą Delfų miestą, grožimės išlikusiais antikos laikų Helados statiniais ir negalime atsistebėti, kad visą tai galime patirti be tūkstančių žmonių aplinkui“, – kalbėjo E.Gudavičiūtė.

Elzės Gudavičiūtės ir Aido Puskunigio medaus mėnuo (13 nuotr.)

Toliau pora planuoja pabūti Korinto mieste, Spartoje, Olimpijoje, nuplaukti į Kefalonijos ir Lefkados salas. Jokio tikslaus plano jie neturi.

„Neaišku, kur pakeliui dar užsinorėsime nuvykti. Toks keliavimas, kai nieko iš anksto neplanuoji, turi labai daug žavesio. Šiuo metu jau nuvažiavome 3 900 kilometrų. Mes su vyru ištvermingi vairuotojai, tai mums tie atstumai neatrodo bauginančiai.

Kol kas dabar aišku tik viena – grįžti atgal į Lietuvą automobiliu per Bulgariją ir Rumuniją nebepavyks. Tai šiandien, mirkdami Jonijos jūroje, galvojome, kaip teks grįžti.

Nusprendėme, kad iš Graikijos parplauksime keltu per Italiją, tuomet – Austrija, Vokietija, Lenkija ir namai. Jeigu ir toks planas dėl Covid-19 situacijos taptų komplikuotas, tuomet paliksime automobilį Aido darbovietės padalinyje ir parskrisime. Vyras mane patikino, sakė: nebijok, per Italiją ar per Kiniją, vis tiek grįšim. Tai aš ir pasitikiu. Jaučiame atsakomybę, tai sugrįžę į Lietuvą laikysimės visų tuo metu galiojančių nurodymų parvykusiems.“

Elzės Gudavičiūtės ir Aido Puskunigio vestuvės (65 nuotr.)