Aistė Jasaitytė-Čeburiak prisimena kelionę į Provansą: „Keliauti su šeima yra ir malonumas, ir iššūkis“

Aistė Jasaitytė-Čeburiak su vyru Romanu ir vaikais keliavo po Provansą / Asmeninio archyvo nuotr.
Agnė Vareikaitė, žurnalui „Laimė“
Šaltinis: „Laimė“
2020-11-01 15:26

Jungiškosios krypties psichologei ir buvusiam modeliui Aistei Jasaitytei-Čeburiak keliauti jaukiausia ten, kur laukia draugai. Dėl to ir šią neįprastą vasarą nebuvo sunku nuspręsti, kur link patraukti – antrą vasarą iš eilės moteris su šeima vyko į Provansą.

Žurnalą „Laimė“ prenumeruokite ČIA.

„Keliauti su šeima yra ir malonumas, ir iššūkis, nes reikia suderinti visų norus. Tačiau pastebėjome, kad važiuojant automobiliu tai padaryti žymiai lengviau. Šiemet kelionių maršrutai dėl pandemijos buvo apriboti, bet mūsų tai nenuliūdino, nes vykome pas draugus į Provansą. Iš jų namų kaskart susiplanuojame dienos ar kelių dienų išvykas.

Nors ten vykstame jau ne pirmą kartą, visuomet aptinkame dar nematytų kampelių. Be to, keliaujant mašina atsiranda galimybių sustoti ten, kur užkliūna akys, pakeliui aplankyti dar bent kelias kitas Europos šalis, o pajutus, kad jėgos senka, spontaniškai sustoti nakvynei. Tai unikali galimybė patirti kelionę.

Kai jau žinome, kur keliausime, norime susikurti ypatingą nuotaiką. Štai prieš vienas atostogas žiūrėjau juostą „Ir Dievas sukūrė moterį“ (angl. „And God Created Woman“) su Brigitte Bardot. Juk prieš pažintį su nauja šalimi būtina atsiverti ir būti pasiruošus pasiimti iš jos tai, kas gražiausia. Su vyru labai mėgstame ir kelionių laidas, pavyzdžiui, Ukrainos kelionių televizijos laidą rusų kalba „Herbas ir skaičius“ („Орёл и Решка“).“

Planuodama keliones su šeima, Aistė gana savarankiška: pakanka navigacijos ir booking.com programėlės. „Tačiau kartais įgyvendindami svajones pasitelkiame pagalbą. Kai vykome mėnesiui į Balį, kreipėmės į aktorių Leo Pobedonoscevą, kad turėtume detalų kelionės planą, maršrutus. Keliaudami po Europą esame spontaniškesni.

Dirbdama modeliu, daug keliavau po Azijos šalis, bet jose pamačiau žymiai mažiau, nei galėčiau dabar. Nors daug kartų esu buvusi San Tropeze, Nicoje, Monake, Kanuose, prisiminimai greitai ištirpsta, dėl to labai džiaugiuosi, kad vyras turi hobį mūsų akimirkas įamžinti telefonu, o vėliau sumontuoti videofilmuką, kurį bet kada galime pasižiūrėti. Šitaip lengvai galime sugrįžti ten, kur panorime.“

Aistė Jasaitytė-Čeburiak su šeima keliavo po Provansą / Asmeninio archyvo nuotr.

Provanso kvapai

„Alyvmedžiai, vynuogynai, levandų laukai neatsiejami nuo Provanso. O visą šią patirčių puokštę dar labiau papildyti padėjo apsilankymas Graso miestelyje esančiame parfumerijos muziejuje, kuris mena 3 tūkst. metų senumo kvepalų istoriją. Šis miestas laikomas pasaulio parfumerių sostine, kurioje gimė ir legendiniai „Chanel No. 5“ kvepalai. Ši vietovė nuo Kanų nutolusi tik apie 15 km. O prieš apsilankymą Grase verta pažiūrėti filmą „Kvepalai. Vieno žudiko istorija“. Būtent iš čia parsivežiau kvapnių lauktuvių – įvarių kvapų muilų iš parduotuvės „Fragonard“.“

Svarbiausias Prancūzijos uostas Marselis

„Marselis yra Provanso sostinė ir svarbiausias Prancūzijos uostas, todėl būtinai norėjome čia užsukti. Šis miestas – tikra kultūrų ir tautybių dėlionė, visiška priešingybė tyloje ir levandų laukuose paskendusiems Provanso miesteliams. Įdomu aplankyti aukščiausioje Marselio vietoje esančią Notre Dame de la Garde bažnyčią, nuo kurios atsiveria miesto panorama. Mus labiausiai sužavėjo Senasis uostas, stebinantis ne tik prisišvartavusių laivų grožiu, bet ir miesto autentiškumo pojūčiu.“

Prancūzijos „Didysis kanjonas“

„Negalėjome praleisti galimybės aplankyti ir Verdono tarpeklio, kuris pramintas „Didžiuoju kanjonu“. Vaizdai tikrai gniaužia kvapą! Iki 700 m aukščio uolos akimirkai priverčia sudvejoti, ar vis dar esi Prancūzijoje, ar nusikėlei į kitą žemyną. Palei Verdono skardį vingiuoja apžvalginis maršrutas, kuriuo keliavome automobiliu, o nusileidus į tarpeklio apačią galima pasigrožėti žalsvos spalvos upe iš arčiau.“

Kulinariniai atradimai

„Keliaujant Provanse labai lengva panirti į kelionių magiją. Levandų laukai, degustacijos tiesiog vynuogynų laukuose yra nepamirštamos akimirkos. Iš kulinarinių atradimų mane sužavėjo burnoje tirpstantis Sen Tropezo pyragas (pranc. tropézienne), kuris dar vadinamas prancūzišku pyragu su plikytu grietinėlės kremu. Sklando legenda, kad šio pyrago receptą sukūrė konditeris iš Lenkijos, o išpopuliarėjo jis tuomet, kai Sen Tropeze filmavosi žymioji Brigitte Bardot ir tiesiog įsimylėjo šį desertą. Tikiuosi, kad kurį šaltą rudens vakarą šį skanėstą išsikepsiu ir savo namuose.“

Aistės Jasaitytės-Čeburiak kelionė (17 nuotr.)