8 patarimai, kaip tinkamai plaukti

Moteris maudosi / Vida Press nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2017-06-02 17:38
Prasidėjus maudynių sezonui, specialistai ragina neprarasti budrumo ir atsargumo. Net jeigu ir mokate plaukti, tai dar nereiškia, kad vandenyje būsite saugūs. Patarimais, kuriuos reikėtų prisiminti prieš lipant į vandenį, dalijasi sveikatingumo klubo „Impuls“ plaukimo akademijos treneris Kęstutis Steponavičius.

Išmokite plūduriuoti vandens paviršiuje. Tai vienas pagrindinių dalykų, kurį reikėtų mokėti tam, kad atvirame vandenyje jaustumėtės saugiai. Įvaldę būtiniausius judesius ir išmokę išlaikyti tinkamą kūno padėtį, galėsite ilgą laiką neprarasdami jėgų plūduriuoti net ir vietose, kuriose nesiekiate dugno.

Įvaldykite kelis plaukimo būdus. Tam, kad plaukiant atvirame vandens telkinyje galėtumėte pailsinti skirtingas raumenų grupes ar atgauti kvėpavimą, kartais tenka pakeisti plaukimo būdą. Todėl labai svarbu mokėti plaukti keliais būdais. Jeigu ketinate atvirame vandenyje plaukti toliau nuo kranto, turite išmokti baseine nesustodami nuplaukti ne mažiau nei 400 m.

Plaukiant laisvu stiliumi (krauliu), išmokite kvėpuoti į abi puses. Plaukiant atvirame vandenyje gali tekti susidurti su nepatogiu bangavimu, saulės spinduliais ar kitais blaškančiais faktoriais, dėl kurių reiks pakeisti kvėpavimo pusę. Dėl to svarbu mokėti kvėpuoti į abi puses.

Įpraskite įlipti ir išlipti iš baseino per šoninę sienelę neliesdami dugno ir neatsispirdami. Tokiu būdu galima iš dalies simuliuoti situaciją, kuri ištinka lipant į valtį vietose, kur yra gilu ar nežinomas dugnas. Išmokus tai padaryti baseine, sumažės nelaimių rizika ir atvirame vandenyje.

Į vandenį ant kojų šokite tik mokėdami tai daryti taisyklingai. Išmokus taisyklingai įšokti į vandenį ant kojų, sumažėja traumų tikimybė. Netinkamai įšokus į vandenį, pasekmės gali būti labai skaudžios. Tai gali baigtis netgi kojų ar kaklo slankstelių lūžiais.

Derinkite technikos, greičio ir ištvermės treniruotes baseine. Norint vasaros sezonu džiaugtis vandens malonumais, reikėtų plaukimo neapleisti ir ne sezono metu bei treniruotis baseine. Jame galima atlikti specialius pratimus, kurie atvirame vandenyje būtų per sunkūs.

Plaukiokite su kompanija. Labai svarbu atvirame vandenyje neplaukti vienam arba bent pasirūpinti, kad kas nors stebėtų situaciją nuo kranto. Net ir nežymiai pasikeitus sąlygoms gali apimti nerimas ar išgąstis, dėl kurio pradės trūkti oro ar ištiks mėšlungis. Jei tai atsitinka viduryje ežero, reikėtų pasistengti susitvarkyti su savo emocijomis ir nusiraminti. Jei yra galimybė, pabandykite pasišaukti pagalbos. Pasistenkite pratampyti ar pamasažuoti sustingusį raumenį. Galite bandyti plaukti pakeitę plaukimo būdą.

Nelipkite į vandenį išgėrę alkoholio. Alkoholis yra pagrindinė mirties bei traumų vandenyje priežastis. Pavartojus alkoholio dingsta atsargumo jausmas, labai suprastėja orientacija. Neblaivūs žmonės stipriai pervertina savo galimybes ir neapskaičiuoja turimų jėgų, kurios paprastai baigiasi vos po kelių grybšnių.

Elaima.lt

Naujausi straipsniai