10 mokslininkų siūlomų būdų, kurie padės sportuoti lengviau

Treniruotė / Vida Press nuotr.
Šaltinis: Ji24.lt
AA

Kartais net ir menkiausia mankšta gali pasirodyti be galo sunki. Kuomet kojos ir rankos apsunkusios, ima tingulys, tada ir motyvacija išgaruoja kaip dūmas. Vis tik mokslininkai tikina, kad net ir tokiais atvejais galima palengvinti savo sportavimo dalią.

Ką daryti, kad sportuoti norėtųsi labiau ir kad tai daryti sektųsi kuo geriau, remdamasis mokslininkų įžvalgomis, pristato portalas huffingtonpost.com.

Išsirinkite labiausiai jums tinkančią muziką

2015 metais Kanados universitete atliktas tyrimas parodė, kad net ir pati sunkiausia bei daugiausia ištvermės reikalaujanti treniruotė atrodo daug lengvesnė, jei klausomasi savo mėgstamos ir „užvedančios“ muzikos.  Tyrimų metu taip pat paaiškėjo, kad kuo aukštesnis buvo muzikos bosas, tuo ir sportuojantieji jautėsi energingesni.

Sportuokite su kitais

Oksfordo universiteto mokslininkai įrodė, kad tie, kurie sportuoja grupėje, dvigubai geriau toleruoja skausmą, jų organizme išsiskiria dvigubai daugiau laimės hormonu vadinamo endorfino nei tų, kurie veikiau jau renkasi sportą vienumoje.

TAIP PAT SKAITYKITE: Patarimai, padėsiantys atsikratyti riebalų nuo skirtingų kūno vietų

Nekraipykite žvilgsnio į šalis

Bėgiojant, leidžiantis į žygius ar važinėjant dviračiu taip ir norisi apsižvalgyti po vietoves ir pasimėgauti gamtos vaizdais... Vis tik, jei sportui sunkiau save priverčiate, o sportuodami tik ir svajojate apie treniruotės pabaigą, mokslininkai pataria tokiu atveju į šalis pernelyg nesižvalgyti.

Niujorko universitete atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad tie, kurie leisdavosi į žygį ir eidami žiūrėdavo tik priešais save, manė, kad finišo linija yra 28 proc. arčiau. Negana to, jie ir ėjo 23 proc. sparčiau už tuos, kurie žvalgydavosi į šalis.

Keiskite požiūrį į skausmą

2015 metais atliktas tyrimas parodė, kad tie, kurie į įvairių mankštų metu juntamą sąnarių ar tempimo skausmą pažvelgdavo iš teigiamos pusės, šį skausmą ištverdavo gerokai lengviau. Tarkime, sakydami sau, kad „šis skausmas padeda kūnui keistis“, žmonės jį ištverdavo daug lengviau nei tie, kurie tiesiog sau pareikšdavo – „man per sunku“.

Pažvelkite į veidrodį

Jei sportuodami sporto salėje tuo pačiu stebėsite save veidrodyje, anot atliktų mokslinių tyrimų, taip pat kur kas lengviau įveiksite treniruotę. Tad kitą kartą, kai bėgdami bėgimo takeliu su pasibaisėjimu pastebėsite, kad liko dar visas pusvalandis, vietoje laikmačio jau verčiau stebėkite savo atvaizdą veidrodyje.

Išsirinkite sau tinkamiausią laiką

Vieniems iš mūsų sportuoti labiau patinka rytais, kitiem vakarais, o tretiems – galbūt netgi ir per pietus. Stebėkite save ir išsiaiškinkite, kuris paros metas tinkamiausias asmeniškai jums. 2014 metais atliktas tyrimas įrodė, kad sportuojant sau tinkamiausiu metu, ir treniruotė bus kur kas efektyvesnė.

Prieš treniruotę šiek tiek užkąskite

Mėgstate sportuoti rytais? Prieš bėgdami į sporto salę jokiu būdu nepamirškite šio to įsimesti į skrandį. Žurnale „Sport Sciences for Health“ publikuotas tyrimas parodė, kad tiems, kurie sportuoja visiškai tuščiu skrandžiu, bet kuri treniruotė sekasi kur kas sunkiau. Žinoma, daug prisivalgyti nereikia, tačiau lengvas sveikas užkandis būtų pats tas.

Pasitikrinkite geležies atsargas savo organizme

Jei treniruočių metu dažnai juntate galvos svaigimą ar silpnumą, vertėtų apsilankyti pas gydytojus ir pasidaryti kraujo tyrimus. Mat šiuos negalavimus jums gali sukelti geležies trūkumas kraujyje.

Melburno universiteto tyrimai parodė, kad geležies papildus vartojančios moterys ilgainiui tapo ištvermingesnės mankštoms, o jų treniruotės tapo kiek efektyvesnės.

TAIP PAT SKAITYKITE: 3 jogos judesiai dailesniam užpakaliukui

Gerai išsimiegokite

Sportas ar mankšta efektyviai pagerina miegą, tačiau miegas taip pat neatsiejamai svarbus ir mankštos efektyvumo palydovas. Negana to, gerai išsimiegojus ir sportuoti sekasi gerokai lengviau.

Pagulėkite šiltoje vonioje

Pamirškite vėsų dušą ar ledukų kupiną vonią po sunkių treniruočių – pasijusite kur kas maloniau, jei grįžę namo verčiau panirsite į maloniai šilto vandens kupiną vonią. Tuomet ir raumenys atsipalaiduos kur kas efektyviau.

Skaitykite daugiau