10 kultinių produktų: kas lėmė beprotišką jų populiarumą?

Kvepalai „Chanel No. 5“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2016-06-19 09:39
Grožio produktai, kurie sudaro šį dešimtuką, rodos, tiesiog amžini. Įdomu, ar tarp naujovių, kurios šiandien skinasi kelią į mūsų širdis ir pinigines, yra tokių, kurios taip pat švęs įspūdingus jubiliejus?..

1. Kepta kosmetika

Dabar produktų, kurių pagrindas – kepimo technologija, daug. Tačiau 1863-iaisiais, kai „Bourjois“ pirmą kartą ją išmėgino, tai buvo stulbinama naujovė. Kepimo procesas kompanijai leido sukurti itin lengvos, šilkinės tekstūros, labai gerai ant odos pasiskirstančius, ilgai išliekančius vokų šešėlius ir skaistalus. Mažais apvaliais indeliais „Eyeshadow Mono“ ir „Blush Mono“ prekiaujama ir šiandien. Kaip tokia kosmetika gimsta? Interneto svetainėje www.bourjois.com rašoma, kad principas – pats paprasčiausias: pudros ir vandens mišinio pripildytą indelį dedi į krosnį ir kepi... Žinoma, nuo XIX amžiaus kompanija savo gaminius ne kartą tobulino.

„Bourjois“ nuotr.
„Bourjois“ nuotr.

2. Mėlynoji dėžutė

Ji, „NIVEA Creme“ (1911 m.) buveinė, laikoma itin pasisekusiu pakuotės pavyzdžiu (dėžutė sukurta 1925-aisiais). Mėlyname fone sniego baltumo raidėmis užrašytas kompanijos pavadinimas kilo iš lotyniško žodžio „niveus“, reiškiančio „baltas kaip sniegas“, – toks ir buvo talentingų vyrų trijulės (chemiko, farmacininko ir dermatologo) sukurtas ypatingai kvepiantis produktas. Svarbiausias puikiomis drėkinamosiomis savybėmis pasižyminčio kremo komponentas – euceritas, gaminamas iš lanolino (avių vilnų riebalų). Jo, rožių ir citrusų kvapai – unikalaus aromato kompozicijos sudedamosios dalys. Beje, ši turi kvepalams įprastas natas, t. y. viršutinę, vidurinę ir apatinę.

„Bourjois“ nuotr.
„Bourjois“ nuotr.

3. Nepriekaištingo skonio simbolis

Kvepalai, kurių naujausiu reklamos veidu tapo net charizmatiškasis Bradas Pittas, – bene akivaizdžiausias produkto ikonos pavyzdys. Coco Chanel, prašydama parfumerio Ernesto Beaux sukurti aromatą, „kvepiantį kaip moteris“, matyt, tiksliai žinojo, ko nori... „Chanel N° 5“ (1921 m.), jau daugel metų laikomame nepriekaištingo skonio simboliu, pirmą kartą buvo panaudoti aldehidai: gaivus ir švarus jų kvapas primena lauke išdžiovintų skalbinių aromatą. Originalūs kvepalai (Coco palaimino penktą iš Ernesto Beaux pasiūlytų versijų) – stipriausios koncentracijos; vėliau buvo sukurtos dvi švelnesnės versijos: tualetinis ir parfumuotas vanduo.

„Bourjois“ nuotr.
„Bourjois“ nuotr.

4. Profesionalų favoritas

Pasaulio madų šou ir filmavimo aikštelių užkulisiuose dažnai jaučiamas šis kvapas, nes plaukų stilistai dievina „L’Oréal Paris Elnett Satin Hairspray“ (1960 m.). Pasirodęs rinkoje, jis iškart pavergė profesionalų ir paprastų moterų širdis: skirtingai nuo kitų tokio pobūdžio produktų, „L’Oréal Paris Elnett Satin Hairspray“ ilgam fiksavo šukuoseną, darė plaukus spindinčius, bet jų nesulipindavo. Po aštuonerių metų „L’Oréal Paris“ sukūrė mikrodifuzijos technologiją ir lakas tapo dar subtilesnis: plaukai atrodo labai natūraliai, šukuosena gerai laikosi, bet perbraukus ją šepečiu produktas stebuklingai dingsta! Dar vienas privalumas – jis saugo plaukus nuo drėgmės.

„Bourjois“ nuotr.
„Bourjois“ nuotr.
„Bourjois“ nuotr.
„Bourjois“ nuotr.

5. Iškart atpažįstamas

Blakstienų tušo „Maybelline Great Lash“ (1971 m.) rožinio ir žalio munduro, kurio su jokiu kitu nesupainiosi, idėja jo kūrėjams kilo iš linksmų dizainerės Lilly Pulitzer audinių raštų ir spalvų. Priemonės gerbėjos žavisi jos kremine tekstūra, itin juoda spalva, greitu džiūvimu, gebėjimu pailginti ir patankinti blakstienas neapveliant jų tušo gumuliukais, draugiškumu kontaktiniams lęšiams... Yra sukurtos kelios tušo versijos: nudažantis ir pačias mažiausias blakstienas; bespalvis, kuris jas aprūpina naudingomis medžiagomis ir yra tinkamas antakių formai pagražinti; vandeniui atsparus ir kt. Teigiama, kad „Maybelline Great Lash“ – visame pasaulyje geriausiai parduodamas tušas.

„Bourjois“ nuotr.
„Bourjois“ nuotr.

6. Grąžintas gyvybingumas

Oda pavargusi, išgyvena stresą ir jai reikia pagalbos, kad aprimtų, stimulo, kad vėl imtų funkcionuoti kaip anksčiau? Išmėginkite „Estée Lauder Advanced Night Repair“ (1982 m.). Pačios įsitikinsite, ar tikrai šis serumas, kurio atsiradimą lėmė „Estée Lauder“ mokslininkų DNR tyrinėjimai, stabdo odos senėjimą, ją stiprina ir daro gyvybingą, naikina jau esančius kenksmingo aplinkos poveikio – UV, rūkymo, teršalų – ženklus. Gamintojai ypač pataria duoti „Estée Lauder Advanced Night Repair“ veido odai, kai keičiasi metų sezonai, prieš atostogas ir po jų, įtemptais gyvenimo momentais. Be abejo, rezultatas bus akivaizdesnis, jei serumą naudosite kartu su šios linijos produktu, skirtu akių sričiai.

„Bourjois“ nuotr.
„Bourjois“ nuotr.

7. Nesišiauš ir nesivels

Sausi, chemiškai paveikti, garbanotis, šiauštis ir veltis linkę plaukai, apdoroti „John Frieda Frizz-Ease® Original Formula Hair Serum“ (1990 m.), kai dar yra drėgni, išdžiūvę taps švelnūs, paklusnūs, spindintys. Be to, nuolat naudojant serumą plaukai apskritai nebeturėtų kelti panašių problemų. Nuo juos staiga susukančios ir išpučiančios drėgmės niekas neapsaugotas, taigi priemonė gali praversti bet kuriai moteriai. Serume, kurio atsiradimą paskatino plaukų stilistų poreikis akimirksniu suvaldyti nepaklusnius plaukus, yra juos glotninančių silikono polimerų derinys. Šiuolaikinė produkto versija papildyta šilko baltymais, suteikiančiais plaukams vaiskaus spindesio. Yra sukurta visa „John Frieda Frizz-Ease“ linija.

„Bourjois“ nuotr.
„Bourjois“ nuotr.

8. Vienas atstoja kelis

„Užuot gydę odą, turėtume mokyti ją gyventi taip, kaip diktuoja jos natūrali biologija“, – toks „Bioderma“ įkūrėjo Jeano Noelio Thorelio principas. Jo išraiška – dermatologinis micelinis vanduo „Bioderma Sensibio H2O“ (1991 m.), kurio formulė ir poveikis visiškai skiriasi nuo pirmtakų. Turint šį produktą (jis – tikra palaima jautriai odai), nebereikia pienelio, toniko, makiažo valiklio, nes „Bioderma Sensibio H2O“ viską labai švelniai padaro vienas (nuvalo odos nešvarumus, pašalina dekoratyvinę veido ir akių kosmetiką, taip pat ir atsparią vandeniui, bei sunkų grimą, kurį dažnai naudoja scenos žmonės). Taip puikiai šis vanduo veikia dėl sudėtyje esančių riebalų rūgščių micelių.

„Bourjois“ nuotr.
„Bourjois“ nuotr.

9. Stebuklingas pieštukas

Ši maskavimo priemonė inspiravo daugybę kopijų, tačiau originalo pralenkti, regis, dar niekam nepavyko. „Yves Saint Laurent Touche Éclat“ (1992 m.) ne tik sumažina tamsius ratilus po akimis, paslepia smulkias raukšleles, kitus defektus, bet ir skaistina odą, todėl makiažo meistrai naudoja ją ir kaip veido modeliavimo priemonę – akcentuoja nosies nugarėlę, skruostikaulius, lūpų kontūrus, kad šios atrodytų putlesnės... Galima sakyti, „Yves Saint Laurent Touche Éclat“ pakeitė grožio veidą, nes iki jos panašūs produktai buvo matiniai. Kai kurios moterys šį pieštuką nuolat nešiojasi rankinėje ir naudoja keliskart per dieną. Jo dvidešimtmečio proga buvo sukurta skysta pudra „Touche Éclat Foundation“.

„Bourjois“ nuotr.
„Bourjois“ nuotr.

10. Tirpsta kaip sviestas

Kūno linijos „The Body Shop Body Butter“ (1992 m.) produktų gamybai naudojamos pagal Bendruomenių prekių programą ruošiamos žaliavos (tai programa, sudaranti galimybę užsidirbti smulkiesiems tradicinių kultūrų augintojams). Pavyzdžiui, kakavos kreme yra rankomis surinktų ir paruoštų kakavos pupelių aliejaus iš Ganos. „The Body Shop Body Butter“ linijos produktai – ant odos tirpstančios sviesto tekstūros, labai gerai drėkinantys, maitinantys, minkštinantys sausą odą. Kakavos turtingas kremas – dar ir gera priemonė nuo strijų. Kaip ir kiti anksčiau minėti kultiniai produktai, šis įgijo draugiją, t. y. tapo kakavos sviesto linijos pradininku.

„Bourjois“ nuotr.
„Bourjois“ nuotr.
Elaima.lt

Naujausi straipsniai