„Mados infekcija“ – antrasis dublis: duoklė pankiškai kultūrai ir laisvei

Antroji festivalio „Mados infekcija“ diena/Gretos Skaraitienės/„ŽMONĖS foto“ nuotr.
Antroji festivalio „Mados infekcija“ diena/Gretos Skaraitienės/„ŽMONĖS foto“ nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2019-04-13 22:09
AA

Balandžio 13 dieną Šiuolaikinio meno centre susirinkusi publika godžiai gėrė šio sezono mados naujienas. Nuo pankiškų detalių iki švarių it popieriaus lapas kūrinių – čia žiūrovai išvydo visko.

Į vienintelį ir nepakartojamą dizaino bei iššūkių kupiną festivalį „Mados infekcija“ svečiai rinkosi nuo septintos valandos vakaro. Pristatytos aštuonios kolekcijos, tarp jų – ir festivalio šeimininkės, dizainerės Sandros Straukaitės.

Pirmoji savo modelius į salę „pašaukė“ šių metų jaunųjų dizainerių konkurso „Mados injekcija“ nugalėtoja Inga Skripka. Jos kūryboje aiškiai galėjai išskirti dominuojančias raudoną, geltoną ir baltas spalvas. Gan griežti siluetai ir perregimos skrybėlės modeliams suteikė ateiviško žavesio. 

Mados festivalio „Mados infekcija“ antroji diena. Inga Skripka // Injekcija (41 nuotr.)
+35

Mantas Bartkus ženklas ir „#F6“ fantazijas žadino pristatydami išsiskirti kviečiantį vyriškos mados dizainą. Kolekcija „Gaidys“ – tarsi tarp miesto ir kaimo neverčiantis tavęs plėšytis aprangos kodas. Ryškūs akcentai, ornamentai puošė ne tik drąsios kolekcijos modelių drabužius, bet ir jų kūnus.

Dizaineris žaismingai parodė skirtumus tarp didmiesčio dendžių ir kaimo gyventojų, taip pat kviesdamas kiekvieną žiūrovą įsigilinti į save ir primindamas, kad gyvenamoji vieta ar tave sekantys žmonės dažniausiai nieko nereiškia.

Mados festivalio „Mados infekcija“ antroji diena. Mantas Bartkus ir „#F6“ (56 nuotr.)
+50

Nikė Kotryna Kvedarauskaitė savo kolekciją sulygino su poezija. „Kurdama skaičiau Maironio rinkinį „Pavasario balsai“. Tai – knyga, lydinti mane nuo vaikystės ir labai organiškai tapusi ikvėpimo šaltiniu kuriant šią kolekciją. Šiame poezijos rinkinyje Maironį mačiau ne kaip tautos dainių, o kaip asmenį, kupiną troškimų, bet nežinantį, kaip su jais susitvarkyti, ką pasirinkti, nes visi pasirinkimai gąsdina dėl su savimi atsineštos nežinios. Knygoje sudėtose eilėse įžvelgiau žmogų, turintį trūkumų, bet kartu savo ydų ir gerų savybių daugiasluoksniškumu ne mažiau gražų kito žmogaus akiai", – sakė „Pavasario balsais“ „Mados infekciją“ nuspalvinusi dizainerė Nikė Kotryna Kvedarauskaitė.

Antroji festivalio „Mados infekcija“ diena. Nikė Kotryna Kvedarauskaitė (16 nuotr.)
+10

Tarp šio vakaro kolekcijų – ir Londono dizainerių parodoje sužibėjusios Mortos Nakaitės darbai. Rimantės Valiukaitės dukra tarsi sniegas balta savo kūryba bei švariu dizainu kaipmat sukėlė žiūrovų ovacijas.

„Kolekcija gimė monotoniškai vaikštant palei Nerį. Ten prasilenkdama su įvairiais personažais atkreipiau dėmesį į upę, kuri visada ramiai teka, nesvarbu, kas atsispindi ir vyksta aplink. Man tai tarsi pastovus balansavimas tarp desperacijos ir vilties būsenų”, – pasakojo Morta.

Antroji festivalio „Mados infekcija“ diena. Morta Nakaitė (25 nuotr.)
+19

Dano Tobias Birk Nielsen drabužiai ir akcentai buvo skirti ZERO WASTE kultūrai. Lengvas, judesių nevaržantis dizainas ir perdirbamos medžiagos – štai į ką atkreipė dėmesį svečias iš užsienio.

Antroji festivalio „Mados infekcija“ diena. Tobias Birk Nielsen (76 nuotr.)
+70

Akvilė Jančauskaitė ir „cut my fashion.“ kalbėjo apie trans būseną, kurią žmogus patiria kasdien, dažnai net daugybę kartų per dieną.

„Tai gali būti visuomeniniais susiklostymais ar atsitikimais pagrįstos istorijos arba tiesiog pasąmonės atsipalaidavimas. Taip pat čia labai didelį vaidmenį atlieka emocinis intelektas, atsiskleidžiantis per įvairias individualias išraiškas, vizualiai pateikiamas kritiškai mažinant sąmoningumą, t.y. rodomos kontrastuojančios spalvos, formos, reljefai ir netgi garsai.“

Antroji festivalio „Mados infekcija“ diena. Akvilė Jančauskaitė ir „cut my fashion“ (25 nuotr.)
+19

„Puodynės pamaišymas, sako, ne raketų mokslas. Visoms neaiškioms būsenoms, o ypač netobulumui, gydyti. Pirmenybė, žinoma, moterims. Didelė tikimybė, kad naudingesnis vyrams. BET skusti smilkiniai ir kerzai, irokėzas ir pogas, langelių ir blizgučių deriniai lyties neapibrėžia. Filosofija paprasta – eksperimentai su kūnu ir protu visada turi šalutinį poveikį. Drabužiai visko neužmaskuoja", – sakė Sandra Straukaitė, pristatydama savo kolekciją „Lobotomija“.

Antroji festivalio „Mados infekcija“ diena. Sandra Straukaitė (26 nuotr.)
+20

Kotryna Lipkevičiūtė ir Urtė Vosyliūtė siekė vizualizuoti žmogaus reakciją į neigiamus veiksnius ir rutiną.

BUITIS – SUMIŠIMAS – PERĖJIMAS – PABĖGIMAS – SUSITAIKYMAS. Tai – penki kolekcijos etapai, kuriuose perteikiama žmogaus būsenos kaita.

Statiškų siluetų, sodrių, žemiškų spalvų bei buities elementų turinčių aksesuarų pagalba pirmajame etape kuriamas aplinkos paveikto ir pasimetusio žmogaus vaizdinys.

Keičiantis būsenai, siluetai tampa abstraktesni, šviesėja spalvos, kuriamas lengvumo įvaizdis, siekiant atspindėti žmogaus norą ištrūkti. 

Antroji festivalio „Mados infekcija“ diena. Kotryna Lipkevičiūtė ir Urtė Vosyliūtė (30 nuotr.)
+24
Antroji festivalio „Mados infekcija“ diena (81 nuotr.)
+75