VCO „Onegine“ – dvi išskirtinės Tatjanos

Ekaterina Šerbačenko ir Svetlana Askenova / Asmeninio archyvo nuotr.
Ekaterina Šerbačenko ir Svetlana Askenova / Asmeninio archyvo nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2018-10-23 13:40
AA

Jau žinome, jos spalio 25-28 d. Vilnius City Operos „Onegino“ spektakliai džiugins sugrįžusiu Edgaro Montvido bei Laimono Pautieniaus duetu bei Edgaro Davidovičiaus debiutu, tačiau tik neseniai buvo patvirtinta, kas įsikūnys į lemtingosios Tatjanos rolę. Šios partijos atlikti į Vilnių atvyksta Maskvos Didžiojo teatro sopranas Jekaterina Šerbačenko, kuri, kartu su Edgaru Montvidu Tatjanos vaidmenį atliko Glyndebourne – viename svarbiausių pasaulio operos festivalių. Ji keisis su Šveicarijoje pastaruoju metu gyvenančia kolege – Svetlana Aksenova, kurios bagažas – ne mažiau įspūdingas.

„Jums tikriausiai kyla klausimas, kodėl užsienio solistus patvirtiname tik paskutinėmis dienomis prieš spektaklius. Čia lyg ruletėje, ar pokeryje, - kuo šaltesni tavo nervai, kuo ilgiau lauki, tuo didesnį prizą gali laimėti, šiuo atveju tai yra aukšto profesionalumo klasės dainininką. Tokį, kokio likus 6 mėnesiams iki spektaklių net nebūtum susapnavęs. Mokėdami kelis kartus mažesnį atlygį nei Europoje, finansiškai konkuruoti su kitais teatrais neturime jokių galimybių, bet jei likus savaitei solistai mato, jog yra laisvi, neturi jokio kontrakto, dažnai pagalvoja: „O kodėl gi ne?“. Palaikome labai glaudžius ryšius su pora stipriausių operos pasaulio agentūrų, kaip „Zemsky/Green artists“ Niujorke, kurios mums padeda, o su mumis dainuojančių lietuvių solistų dėka išlaikome reputaciją apie aukštą atlikimo kokybę.“, - solistų atrankos niuansais ir paslaptimis dalinasi režisierė Dalia Ibelhauptaitė, jau per pirmąsias bendras „Onegino“ repeticijas įsitikinusi, jog atvykusios atlikėjos ne tik patvirtins, bet ir pranoks savo užsitarnautą reputaciją.

J. Šerbačenko tituluojama vienu iš talentingiausių savo kartos lyrinių sopranų, šiuo metu – Didžiojo Maskvos operos teatro trupės narė. 2009 metais ji buvo apdovanota BBC Kardifo pasaulio dainininko apdovanojimu. Solistės bagaže – garsiausios rolės, kaip Mimi („Bohema“), Mikaela („Karmen“), Nataša Rostova („Karas ir taika“), Liu („Turandot“) ir, žinoma, Tatjana („Eugenijus Oneginas“).

Daugelio jau puikiai įvertinta solistė yra pasirodžiusi tokiuose teatruose, kaip Paryžiaus operoje, La Scala Milane, Karališkame Covent Gardeno teatre, Liono operoje, Monte Karlo operoje, Madrido operos teatre bei garsiajame Metropolitene (Niujorkas).

S. Aksenova tarptautinio pripažinimo susilaukė už Lizą „Pikų damoje“, Čio Čio San operoje „Madam Baterflai“ bei pagrindinę partiją „Rusalkoje“. Šie vaidmenys solistę jau yra nuvedę į Paryžiaus, Berlyno scenas, nacionalines Švedijos, Norvegijos ir Nyderlandų operas. Būtent Tatjanos rolė ją atlydėjo į debiutą JAV Dalaso operoje, San Paulo teatre Brazilijoje, o netrukus nuves ir į Kanadą – Vankuverio operos teatrą. Daug keliaujanti solistė yra sukaupusi nemažą operinį ir koncertinių atlikimų bagažą, bendradarbiavusi su ryškiausiais savo srities meistrais, tarp kurių: D. Černiakovas, Ch. Loy, S. Herheim ir skandalingasis režisierius C. Bieito.