Tyrimas: vyrai pirmenybę teikia greičiui, moterys – maisto įvairovei

Kas gero šaldytuve? / Fotolia nuotr.
Kas gero šaldytuve? / Fotolia nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2018-07-17 09:38
AA

Kaina vis dar išlieka svarbiausiu kriterijumi renkantis maitinimosi vietą, tačiau vis dažniau Lietuvos vyrai kavines ir restoranus renkasi pagal aptarnavimo greitį, o moterys prioritetą teikia kavinės siūlomam meniu. Net 47,5 proc. vyrų nurodė, jog spartus aptarnavimas jiems yra svarbesnis už platų kavinės siūlomo maisto pasirinkimą (32,6 proc.).

VCUP užsakymu atlikta „Spinter tyrimų“ apklausa taip pat atskleidė, jog kavinių nuolaidos lietuvius vilioja vis mažiau. Tik du iš dešimties apklausoje dalyvavusių vyrų ir moterų į kavines užsuka dėl siūlomų akcijų ir specialių pasiūlymų.

Valgymo įpročius keičia didėjantis užimtumas

Lyginant pastarųjų metų VCUP lankytojų srautus, pastebimas nuoseklus lankytojų skaičiaus augimas. Pasak įmonės vadovės, šių metų pirmą pusmetį prekybos centre esančiose kavinėse ir restoranuose apsilankė 16,95 proc. daugiau žmonių nei tuo pačiu laiku praėjusiais metais. Kavinių apyvarta išaugo 30,09 proc. ir siekia 2 894 808 Eur.

„Kaip ir daugelyje pasaulio šalių, valgymas kavinėse ir restoranuose lietuviams tampa rutinos dalimi. Tyrimas tik patvirtino tendenciją, kad vilniečiai nori pavalgyti greitai ir skaniai. Todėl aptarnavimo spartumas, maisto kokybė bei meniu įvairovė tampa svarbiausiais kriterijas renkantis pietų ar vakarienės vietą“, – teigia VCUP generalinė direktorė Ona Nevinskienė.

Apklausa parodė, kad šeši iš dešimties apklaustųjų maitinimosi vietą dažniausiai renkasi pagal kainą. Moterims taip pat itin svarbi patiekalų įvairovė ir siūlomas meniu (50,2 proc.), aptarnavimo greitis (36 proc.), galimybė mėgautis maistu lauko terasoje (30,2 proc.). Vyrų prioritetai rikiuojasi kiek kitaip: aptarnavimo greitis (47,5 proc.), meniu įvairovė (32,6 proc.). Mažiausiai vyrus motyvuoja vaizdas pro langą, šį pasirinkimo prioritetą nurodė tik 9,7 proc. apklaustųjų.

O. Nevinskienės teigimu, VCUP lankytojai – puikiai planuoja savo laiką, į prekybos centrą užsuka tikslingai. Panašios tendencijos įsitvirtina ir kavinių bei restoranų sferoje. „Vis dažniau lanktytojai ateina žinodami, ką norės valgyti pietums. Todėl mūsų tikslas – užtikrinti, kad bet kokiam skoniui būtų ką pasiūlyti: nuo jaunimo mėgstamų greito maisto užkandinių ir picerijų iki Azijos regiono virtuvės, sushi ir tradicinių patiekalų“, – sakė VCUP generalinė direktorė.

Lietuvoje įsitvirtina terasų mados

VCUP duomenimis, didžiausias lankytojų augimas vasarą pastebimas restoranuose, kuriuose yra atviros terasos. Pasak vadovės, darbą terasos šiemet pradėjo itin anksti, jau balandžio mėnesio pradžioje. Lyginant šių ir praeitų metų balandžio – birželio mėnesių duomenis, terasų apyvarta išaugo 35,79 proc., lyginant su praeitais metais, lankytojų srautas padidėjo 20,63 proc.

„Per mėnesį VCUP esančiose terasose vidutiniškai apsilanko 70 tūkst. žmonių. Daugiausia tai jaunimas ir šeimos su vaikais. Vieno pavalgymo metu vidutiniškai išleidžiama iki 10 Eur. Kadangi Lietuvos orai leidžia mėgautis ilgais šiltais vakarais lauke, vilniečiai mielai renkasi valgymą terasose, kurių VCUP yra net 7. Pastebime, jog tai tampa vis labiau mėgstama vieta“, – aiškino O. Nevinskienė.

VCUP generalinė direktorė pažymi, jog terasų populiarumui didelę įtaką daro prekybos centro lokacija. Prekybos centras įsikūręs pačiame miesto centre, greta Neries upės, su vaizdu į Vilniaus senamiestį.

Bendrovės „Spinter tyrimai“ darbingo amžiaus Lietuvos gyventojų apklausa VCUP užsakymu šiemet buvo atlikta apklausiant daugiau nei 500 Vilniaus mieste ir regione gyvenančių žmonių.