Pietų Prancūzijoje viešėjusią Nataliją Martinavičienę žavėjo prabanga: „Tai įkvepia gyventi dar geriau“

Natalija Martinavičienė Kanuose / Asmeninio albumo nuotr.
2015-08-06 16:45

Papuošalų „Natali de Lyrik“ kūrėja Natalija Martinavičienė ką tik grįžo iš kelionės po Pietų Prancūziją. Drauge su vyru Sigitu ir bičiuliais čia ji praleido beveik savaitę. Suspėjo ir padirbėti, ir paturistauti, o namo į Kauną parsivežė tik geriausius įspūdžius.

Pietų Prancūzijoje N.Martinavičienė lankėsi pirmą kartą – iki šiol turistus čia traukiančios žydros jūros ir prabangių kurortų jai nebuvo tekę regėti.

„Per šią kelionę pasistengiau suderinti viską – ir verslo interesus, ir atostogas. Kaip tik sutapo, kad ir draugai čia vienu metu važiavo, kartu“, – Žmonės.lt pasakojo ji. Draugų gretose – ir žinomi žmonės. Pavyzdžiui, floristas Mantas Petruškevičius.

Per kelias dienas kompanija stengėsi pamatyti kuo daugiau. Buvo Kanuose, Nicoje, užsuko į kelis mažesnius miestus, pavyzdžiui, Grasą.

„Jis garsėja kaip kvepalų gamintojų oazė – ten yra keli kvepalus gaminantys fabrikėliai, – pasakoja N.Martinavičienė. – Juos aplankėme, apžiūrėjome. Mums net leido patiems pabandyti kvapus maišyti. Žaidėme ir žaidimą – turėjome atspėti, koks kvapas kokiame butelyje.“

Akimirka Grasse miestelyje / Asmeninio albumo nuotr.

Įspūdį paliko Antibo miestas: „Čia apstu milijardierių, čia jie švartuoja savo didžiules jachtas. Jų ilgis prasideda nuo 100 metrų, o kitos ir dar ilgesnės, didesnės! Turėjome progą tas jachtas apžiūrėti. Tai net nepanašu į laivus – greičiau jau plaukiojantys namai, net daugiabučiai! Matėme jachtą, kuri yra viena didžiausių pasaulyje. Tokią turi vos vienas ar du milijonieriai...“

Natalija sako, tokie vaizdai motyvuoja. „Tai įkvepia gyventi dar geriau. Kartais mes, žmonės, savo galimybes įsivaizduojame gana ribotai. Pamatyti vaizdai praplėtė mano akiratį... Išsitrina ribos, pamatai, kaip žmonės gyvena, ir iš kitos pusės“, – svarsto ji.

Be to, aplankė ir aplinkinius kraštus: „Buvome Monake. Galbūt dabar ten važiuoti ir populiaru, tačiau mes apsilankėme tik pirmą kartą. Ten praleidome nedaug laiko – ryte papusryčiavome Kanuose, vėliau pasivaikščiojome Monake, o vakarienę jau valgėme Italijoje, Sanremo mieste. Per vieną dieną aplankėme tris šalis, o vakare grįžome į Prancūziją.“

Viliojanti Kanų prabanga

Bene didžiausią įspūdį kelionės metu jai paliko Kanai – čia praleido didžiausią laiko dalį. „Anksčiau man dar neteko matyti tokios turtingų žmonių koncentracijos. Net lyginant su Nica Kanai atrodo prabangus miestas. Prancūzai ir patys sako, kad jei tektų spręsti, kur gyventi, rinktųsi Kanus – tai dėl čia esančių žmonių. Kitokia publika“, – svarsto ji.

N.Martinavičienė ilgai nepamirš čia matytų fejerverkų festivalio akimirkų.

„Kiekvieną savaitę viena pasaulio šalis pristato savo programą. Žiūrovai renginį stebi stovėdami pakrantėje, žiūri į jūrą. Kiti jachtomis išplaukia į jūrą – žiūri iš vandens. Tai labai įspūdingas šou... Po pasirodymo visos jachtos ima signalizuoti – atsidėkoja“, – pasakoja Natalija.

Akimirka Grasse miestelyje / Asmeninio albumo nuotr.

Per kelias dienas ji spėjo pažinti vietos tradicijas: „Kanuose populiari žuvienė, vadinama „bouillabaisse“, ir daržovių troškinys „ratatouille“. Taip pat populiari italų virtuvė. Populiariausias gėrimas – rožinys vynas.“

Ir nors įprasta sakyti, kad Prancūzijoje verčiau jau kalbėti prancūziškai, nes kitaip susišnekėti nepavyks, N.Martinavičienė skuba užginčyti stereotipus: „Ko paklausdavau, į tai atsakymą gaudavau. Nekilo sunkumų susikalbėti. Blogiausiu atveju, paaiškindavo gestų kalba... Tačiau tokiose turistų mėgstamose vietose daug kas kalba angliškai. Pavyzdžiui, Kanai pritraukia turistus iš viso pasaulio – ir iš Amerikos, ir iš Europos, ir iš arabų kraštų...“

Susipažino su pasauline žvaigžde

Būtent viešėdama Kanuose N.Martinavičienė užmezgė ypač vertingų pažinčių. Pavyzdžiui, susipažino su Holivudo aktore Goldie Hawn.

„Į Kanus traukia pasaulinės žvaigždės. Yra keli viešbučiai, kur jos mėgsta apsistoti, kur galima jas sutikti“, – pasakoja papuošalų kūrėja. Taip jai ir nutiko.

Akimirka Grasse miestelyje / Asmeninio albumo nuotr.

„Viename viešbutyje turėjau kelis dalykinius susitikimus, ten mus ir supažindino. Ji paliko labai gerą, malonų įspūdį. Jai buvau pristatyta kaip papuošalų kūrėja iš Lietuvos – kitaip vargu ar būtų galima prie jos prieiti... Vėliau šiek tiek apsipirkinėjome – viešbutyje buvo kelios moteriškų papuošalų parduotuvėlės. Patarinėjome viena kitai... Mane nustebino jos paprastumas. Ji nekėlė jokių problemų, rodėme viena kitai daiktus, kurie mums patinka, klausėme viena kitos nuomonės. Kaip dažna amerikiečiams, jai malonybiniai kreipiniai „honey“ ar „darling“ atrodo įprasti“, – pasakoja N.Martinavičienė.

Tiesa, bent artimiausiu metu pažintis su garsenybė ir liks viso labo atmintyje: „Prisipažinsiu, paprašyti nuotraukos nedrįsau. Iš anksto žinojau, kad ji nėra linkusi fotografuotis be makiažo, o tada neatrodė tam pasiruošusi.“

Kelionės – it narkotikas

N.Martinavičienė džiaugiasi, kad kol Lietuvą skalbė lietus, Pietų Prancūzijoje vyravo tik geriausi orai.

„Ten radome labai karštą vasarą. Net vietiniams gyventojams ji buvo per karšta – temperatūra aukštesnė nei įprastai. Tačiau klimatas čia labai geras. Nustatyta, kad jis vienas geriausių pasaulyje žmogui gyventi... Dažniausiai čia vyrauja labai švelnus oras, tik mums atvykus buvo pakilęs karštis“, – tikina.

Į Pietų Prancūziją ji labai norėtų sugrįžti: „Įspūdis labai geras. Kokie nuostabūs visur paplūdimiai! Prancūzija – nuostabi šalis, ypač Provanso regionas. Tikrai čia sugrįšiu, nes dar ne viską aplankiau. Be to, yra gausybė turistams menkai žinomų vietų, kurias parodyti galėtų vietiniai. Pavyzdžiui, nuostabūs kanjonai, nelabai toli ir Alpių regionas. Tikrai yra ką pamatyti.“

Pokalbį su Žmonės.lt papuošalų kūrėja baigia pozityvia gaida: „Kelionės man – kaip narkotikas. Man smagu pamatyti, pakeliauti, susipažinti... Tai mane įkvėpia darbams, gyvenimui. Net ir šeimai, manau, labai naudinga, santykių palaikymui.“

Natalijos Martinavičienės kelionė po Pietų Prancūziją (91 nuotr.)