Meilė vedanti į beprotybę – „Žizel“

Akimirkos iš spektaklio / T. Ivanausko nuotr.
Akimirkos iš spektaklio / T. Ivanausko nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2019-02-01 09:26
AA

Vasario 8 d. 19 val. Žvejų rūmuose žiūrovų nekantriai lauks „Žizel“ – choreografų Donato Bakėjaus ir Manto Černecko spektaklis, vadinamas Lietuvos šokio scenos išsišokėliu.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pristatoma „Žizel“ – drąsi šiuolaikinė Adolphe‘o Adamo baleto interpretacija. Klasikinis A. Adamo „Žizel“ pirmą kartą buvo parodytas 1841 m. Paryžiuje. Tai vienas gražiausių romantinių baletų, lig šiol dažnai matomas teatrų repertuaruose, o plevenančios baltasparnės Žizel vaidmuo laikomas deimantu, puošiančiu kiekvienos primabalerinos kūrybinę biografiją.

Akimirkos iš spektaklio / T. Ivanausko nuotr.

Klaipėdoje Žizel įkūnys paslaptingoji šokėja bei sėkmingus spektaklius kurianti choreografė Aušra Krasauskaitė. „Šiame pastatyme viskas pateikta asmeniškai, jautriai, intymiai. Po vienos repeticijos net pravirkau, taip giliai tai palietė mane pačią“, – neslėpė balerina.

Mistinė mirtimi nesibaigiančios meilės istorija pajūrio versijoje perkeliama į šiuolaikinį pasaulį: baleto librete minimas kaimelis prie Reino upės paverčiamas pramoniniu didmiesčio rajonu, feodalai – fabrikantais, o valstiečiai – darbininkais. Albertas čia taipogi – nebe grafas, o fabriko savininko sūnus, įsimylintis eilinę darbininkę Žizel. Visgi aplinka į skirtingiems socialiniams sluoksniams atstovaujančių jaunuolių draugystę žvelgia nepalankiai, ir romantiškai prasidėjusią meilės istoriją galiausiai sutepa prievarta, mirtis ir beprotybė.

Akimirkos iš spektaklio / T. Ivanausko nuotr.

Be pagrindinio vaidmens atlikėjos A. Krasauskaitės, spektaklyje šoks Mantas Černeckas (Albertas), Beata Molytė-Kulikauskienė (Berta), Taurūnas Baužas (Hilarijonas), Milda Meškytė (Batilda), Gytis Šimelionis (Psichiatrinės ligoninės slaugytojas).

Sakoma, kad visi geri pasakojimai būna apie gyvenimą, mirtį, meilę ir išdavystę. „Industrinė“ klaipėdietiškos Žizel istorija laikosi tų pačių orientyrų, bet suteikia progą į klasikinį pasakojimą pažvelgti naujai.

Tai liudija ir žiūrovų atsiliepimai: „Gražus ir spindintis tikrąja šio žodžio prasme. Subtili scenografija, stebinantys kostiumų sprendimai, puiki klasikinės muzikos ir modernaus šokio dermė“; „Plazdanti nuotaika – taip išvydau „Žizel". Kaip smagu, kai tavo fantazijos šokis užsuka, įsuka į sūkurį ir kitus".