Iš Hurgados grįžęs Edvardas Žičkus: „Raudonoji jūra bus pilna spalvotų žuvų, bet ne turistų“

2016-01-09 17:27

Šeštadienio vakarą Vilniaus oro uoste nusileido iš Hurgados dvi valandas parskristi vėlavęs „Small Planet Airlines“ lėktuvas. Juo grįžo būrys saulėtame Egipte poilsiavusių lietuvių, tarp kurių – ir žurnalistė Karina Zeiter bei televizijos laidų vedėjas Edvardas Žičkus.

Po penktadienio vakarą viename populiariausių Hurgados viešbučių „Bella Vista Hotel“ įvykdyto išpuolio buvo susirūpinta ir šalyje atostogavusių lietuvių saugumu. Tačiau skrydis esą buvo atidėtas ne dėl grėsmės, dėl techninių priežasčių – egiptiečiai, pristumdami taip vadinamą „alkūnę“ pažeidė orlaivio stiklą.

Edvardas Žičkus / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Mes gyvenome šiek tiek už Hurgados. Grįžome į savo viešbutį likus maždaug valandai iki įvykių. Jautėmės pakankamai saugiai iki to momento, kol nepradėjo eiti žinutės iš Egipte gyvenančių lietuvių, su klausimais ar mums viskas gerai. Tuomet pamatėme BBC žinias su bėgančiomis naujienų eilutės, tuomet staiga iš visur dingo turistai“, – vos nusileidus lėktuvui Žmonės.lt pasakojo E.Žičkus, įsikūręs apie 50 kilometrų atstumu nuo vietos, kur vyko išpuoliai.

TAIP PAT SKAITYKITE: Dvi valandas vėlavęs „Small Planet“ lėktuvas pakilo iš Hurgados oro uosto – lietuviai išskraidinti namo

Ir nors jis drauge su kitais ten buvusiais lietuviais sako stengęsis nepanikuoti, vis dėlto jautėsi ne itin saugiai.

„Keista, kad buvo žmonių, kurie pasirinko išnaudoti tuos išleistus eurus, o ne saugiai grįžti namo. Važiuojant į oro uostą tu matai automatais ginkluotą apsaugą, matai nerimą, ženkliai padidintą saugumą. Manyčiau, kad mūsų vežėjai daro teisingai, jog uždaro skrydžius šiomis kryptimis“, – pasakojo jis.

Pasak jo, iškart po įvykių daugelis lietuvių nepuolė panikuoti, o ėmė ieškoti vieni kitų. „Klausėme, kas ką žino, kalbėjome su darbuotojais, klausėme draugų. Informacija mus pasiekdavo gerokai vėliau. Šiandien Hurgada yra gerokai ištuštėjusi. Autobusai masiškai patraukė link oro uostų ir, ko gero, deja, kad Raudonoji jūra bus pilna tik spalvotų žuvų, bet ne turistų“, – mintimis dalijosi E.Žičkus.

Edvardas Žičkus / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Saugumo jis sako didelio nejautęs – matė ne vieną apsnūdusį ir abejingai savo darbui nusiteikusį apsauginį.

Kelionė į Egiptą E.Žičkus nebuvo pirmoji, šiuos kraštuose jis buvo bene šeštą kartą. Prieš kelerius metus jis buvo atsidūręs panašioje situacijoje Libane, kai dėl išpuolių buvo evakuojami žmonės. Galbūt todėl jis jautėsi drąsiau, jau žinojo, kaip elgtis.

„Nerimo daugiau tėveliams su mažais vaikais. Ir tuomet, kai skaitai informaciją, kad viešbutyje, kuriame vyko neramumai, kad čia gyveno dešimt lietuvių. Dabar saulės gal reikėtų ieškoti kur kitur“, – sakė jis.

E.Žičkui teko laukti ne tik skrydžio iš Egipto, bet ir į jį. Nors televizijos laidų vedėjas Edvardas Žičkus 2016-uosius ketino pradėti Egipte, Hurgadoje, egzotišką kraštą vyras pasiekė tik sausio 2-osios vakarą. Jo planus sujaukė net 10 valandų pakilti vėlavęs „Small Planet Airlines“ lėktuvas.

Kaip kompensacija jam buvo pasiūlyta 50 eurų suma ir paprašyta apie tai tylėti ir niekam neprasitarti. Tačiau E.Žičkų papiktino toks problemos sprendimo būdas. „Taip, tų priekaištų tikrai yra. Ir jei mes tylėsime, tai mus ir toliau bus galima mulkinti. Čia tas pats, kas pasiūlyčiau jums (fotografams, – Red.), kad mane nufotografuotumėte gražesniu rakursu. O iš tiesų yra kiek kitaip“, – sakė jis.

Lietuviai grįžo iš Hurgados (23 nuotr.)

Populiariame Egipto kurorte šiuo metu yra ir daugiau žinomų tautiečių. Tarp jų – ir gerokai toliau nuo minėto viešbučio poilsiavusi stilistė Agnė Jagelavičiūtė. Žmonės.lt žiniomis, ji saugi, panikos nėra, čia ir toliau šeimos lieka atostogauti su mažais vaikais.

Šeštadienį paryčiais į Hurgadą iš Vilniaus turėjo išskristi lėktuvas su daugiau nei 150 lietuvių, bet dėl sausio 8-osios vakare įvykusio kruvino išpuolio Hurgados viešbutyje poilsinės kelionės iš Lietuvos į Egiptą buvo atšauktos.

Poilsiauti Egipte buvo susiruošę ir verslininkai Inga bei Darius Budriai su sūnumis Kerniumi ir Mantu, su jais sausio 9-ąją išskristi turėjo ir virtuvės šefas Ruslanas Bolgovas. Tačiau dėl incidento skrydis buvo atšauktas.

TAIP PAT SKAITYKITE:

Egipte poilsiaujanti Agnė Jagelavičiūtė jaučiasi saugi: „Nejaučiu poreikio iš musės daryti dramblį“​

Dėl išpuolio Egipte atšaukti skrydžiai – šeštadienį į Hurgadą neišvyko ir Ingos Budrienės šeima

Užpultas Hurgados viešbutis, kuriame buvo lietuvių: aidėjo Allahu Akbar ir šūviai, yra sužeistų turistų